Strona 1 z 2

problem chciałem naładowac akumulator

: wt sty 26, 2010 10:14
autor: michas100
Witam własnie mam problem chciałem naładowac akumulator i podczas ładowania syrena alarmu wyje - prawdopodobnie dlatego że są różnice napięcia teraz przy kluczyku od samochodu mam taki mały drugi kluczyk pewnie od syreny i moje pytanie gdzie sie wyłacza te syrene alarmu z golfie 5 z góry dziekuje za rady i Pozdrawiam

: wt sty 26, 2010 10:39
autor: Byku21
a ja zadam pytanie:czy Ty ładujesz aku przy podłączonych klemach??????

: wt sty 26, 2010 11:31
autor: michas100
Byku21 pisze:a ja zadam pytanie:czy Ty ładujesz aku przy podłączonych klemach??????
tak bo jak odłacze to alarm ma dodatkowe zasilanie i wyje niemiłosiernie...

jeszcze przytocze rozmowe tel. dzisiaj z serwisem gdzie kupiłem autko (mam je od nowości) "... przy kluczyku mam mały kluczyk od syreny czy wie Pan jak ja wyłaczyć/gdzie sie znajduje wyłacznik? ... nie wiem pewnie gdzieś koło akumulatora lub na przedniej ścianie grodziowej... taki pojemnik wielkości kubka z kawą... LUDZIE paranojna super.. i pomyslec że oni to/ten alarm montowali :-(

: wt sty 26, 2010 12:58
autor: marcin999
Jeżeli masz mały kluczyk do dosłownie do syreny musisz jej poszukac.
Co do ładowania aku nie możesz poprostu nie włączać alarmu na czas ładowania?

: wt sty 26, 2010 13:00
autor: michas100
marcin999 pisze:Jeżeli masz mały kluczyk do dosłownie do syreny musisz jej poszukac.
Co do ładowania aku nie możesz poprostu nie włączać alarmu na czas ładowania?
tak chciałem go nie włączać i pół dnia się ładował nie wyjąc jednak gdy sie doładował zaczął wyć

: wt sty 26, 2010 19:11
autor: Shmatan
michas100, ale ogólnie samochodów nie ładuje się na podpiętym...

: wt sty 26, 2010 19:22
autor: marcin999
Shmatan, Powiedz dlaczego.

: wt sty 26, 2010 21:10
autor: Shmatan
Po pierwsze - bo jeżeli masz turbo prostownik za 40zł to nigdy nie wiesz czy czy Ci nie pier****e parametrami które namieszają w elektronice, po drugie - jeżeli masz obsługowca (chociaż i wiele bezobslugowych ma korki) to wydostają się przez nie pary które nie dość że mogą być łatwopalne, to mają odczyn mocno kwaśny, i lepiej żeby ulatywały dalej od lakieru.

Ja wiem - w dzisiejszych czasach każdy ma super pomysły, i zawsze jego rozważania są najlepsze, ale rady starych kierowców (wśród których jest m.in. właśnie odpinanie aku do ładowania) nie są bezpodstawne. Podobnie radzi większość publikacji o naprawie samochodów, i tak robią chyba każdy zawodowy mechanik/elektryk

: wt sty 26, 2010 22:13
autor: marcin999
Shmatan, Masz rację, ale może kogoś nie obchodzi lakier czy elektronika. Równie dobrze może mieć porządny prostownik. Poza tym od czegoś są bezpieczniki, a korków nikt Ci nie każe odkręcać.

: wt sty 26, 2010 22:24
autor: DANIEL LHR
mozna ladowac na podpietych klemach , ale napiecie ladowania nie moze byc wieksze niz 15 lub 16V (nie pamietam), bo inaczej uszkodzi sie elektronika

: wt sty 26, 2010 22:25
autor: maxoff
standardowo syrenę montują po lewej stronie zaraz przy ścianie grodziowej, tak ja mówił gość z serwisu syrena ma wielkość kubka kawy z wystającą zaślepką na środku, trzeba zdjąć zaślepkę i przekręcić tym małym kluczykiem o 90'. pozdro.

: wt sty 26, 2010 22:48
autor: michas100
Hej dziękuje WSZYSTKIM z odpowiedzi i zainteresowanie narazie jest tak :
-akumulator wyjęty ładuje sie w domu .... stwierdziłem że przy takiej ujemnej temperaturze lepiej ładować go w domu równiez dlatego że kiedy jest niedoładowany/rozładowany zmienia się elektrolit i wtedy aku może się na mrozie "ładujący" uszkodzić... (odkręcony został długim kluczem z nasadką 12)

- syrena zlokalizowana jednak dostac się tam nie ma jak zasialanie swoje awaryjne jednaK juz wyczerpała i dogorywuje cichuteńko sobie

no zobaczymy jak się ten aku po ładowaniu bedzie spisywał jutro koło południa go odłącze jutro tez mam zamiar jechać do serwisu celem odłączenia syreny alarmu-powód jest mi nie potrzebna auto trzymam na posesji a czasami pojękiwał mi (nawet latem) bez powodu
Pozdrawiam

: śr sty 27, 2010 09:16
autor: Shmatan
marcin999 pisze:a korków nikt Ci nie każe odkręcać
a ładowaleś obsługowy aku z zakręconymi korkami?
DANIEL LHR pisze:napiecie ladowania nie moze byc wieksze niz 15 lub 16V
myśle że 14.4 ;) max ;)

: śr sty 27, 2010 10:11
autor: DANIEL LHR
Shmatan pisze:DANIEL LHR napisał/a:
napiecie ladowania nie moze byc wieksze niz 15 lub 16V

myśle że 14.4 ;) max ;)
prostowniki do ladowania akumulatorów daja nieco wiecej niz14,4v , dlatego trzeba uwazac, a juz szczegolnie prostowniki do szybkiego ladowania , lub rozruchowe