Strona 1 z 3

Akumulator padł po 2/3 miesiącach.

: pn sty 25, 2010 23:13
autor: SvR
Witam. Zakupiłem akumulator jakieś 2/3 miesiące temu.

Banner Uni Bull
POJEMNOŚĆ - 69Ah, PRĄD ROZRUCHU - 520A

Wymieniłem też świece dla pewności że mój silniczek w zimę zapali bez problemu. No i do czasu. Gdy zrobiło się trochę zimniej (-25) Akumulator odmówił posłuszeństwa. Nie dał rady kręcić. W mrozy(-15/-20) starałem się co dziennie odpalać samochód i robić nawet krótkie przejażdżki (5km/czasem 10km po mieście i trochę postał też na luzie). Gdy temperatura spadła do -25 a nawet do -30 akumulator odmówił posłuszeństwa. Miałem też trasy 40km w jedną i drugą stronę po czym zaparkowałem i po chłodnej nocy -25 nie odpalił. Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?

: pn sty 25, 2010 23:19
autor: silesian_boy
Mysle ze poprostu jest niedoladowany wlasnie przed te przejazdzki po 5 km. Przez te pare km akus raczej nie zdazy naladowac tego co stracil przy grzaniu swiec i rozruchu.

: pn sty 25, 2010 23:22
autor: SvR
No Własnie też tak myślę. A są jakieś trwałe skutki uboczne tego niedoładowania? Zdziwiło mnie tylko ze po przejechaniu tych 40km autko na następny dzień nie odpaliło

: pn sty 25, 2010 23:26
autor: K@mil_mk3
SvR pisze: Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?
oddac na gwarancje tylko nie mow ze jezdziles krótkie odcinki po 5km :P bo przez ten czas aku nawet sie nie doladuje porzadnie :)

: pn sty 25, 2010 23:29
autor: SvR
Znając życie gwarancji nie przyznają... A jak myślicie po jakim czasie akumulator powinien się w pełni doładować? Chodzi mi o czas jazdy samochodem.

: pn sty 25, 2010 23:37
autor: $iwy
K@mil_mk3 pisze:
SvR pisze: Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?
oddac na gwarancje tylko nie mow ze jezdziles krótkie odcinki po 5km :P bo przez ten czas aku nawet sie nie doladuje porzadnie :)
Jednym z warunków oddania akumulatora na reklamację jest jego naładowanie :bigok:
stawiam na niedoładowany sprzęt i tak przy okazji sprawdź sobie ładowanie w aucie, często mam ludzi którzy wszczynają awanturę a później przepraszają bo okazuje się że ładowanie albo jakaś lampka się paliła cały czas...

co do ładowania,teraz prawie każdy prostownik jest automatyczny-sam dobiera sobie prąd ładowania,postaw aku na taki prostownik na nockę.

: pn sty 25, 2010 23:41
autor: K@mil_mk3
Kolega $iwy, bardzo dobrze pisze :) sprawdz jakie masz ładowanie woltomierzem... Na zapalonym silniku (bez swiatel) a pozniej ze swiatłami :)

: pn sty 25, 2010 23:43
autor: SvR
Rozrusznik dobiera prąd ładowania ? Auto ma doładowanie książkowe przynajmniej tak mi powiedział sprzedawca który sprawdził zarówno ładowanie jak i stan poprzedniego aku. Mówisz postawić na nockę. Jaki dać prąd ładowania? 5A ? i czy odkręcać korki (czy jest to konieczne)

Re: Akumulator padł po 2/3 miesiącach.

: pn sty 25, 2010 23:43
autor: ilio
SvR pisze:Witam. Zakupiłem akumulator jakieś 2/3 miesiące temu.

Banner Uni Bull
POJEMNOŚĆ - 69Ah, PRĄD ROZRUCHU - 520A

Wymieniłem też świece dla pewności że mój silniczek w zimę zapali bez problemu. No i do czasu. Gdy zrobiło się trochę zimniej (-25) Akumulator odmówił posłuszeństwa. Nie dał rady kręcić. W mrozy(-15/-20) starałem się co dziennie odpalać samochód i robić nawet krótkie przejażdżki (5km/czasem 10km po mieście i trochę postał też na luzie). Gdy temperatura spadła do -25 a nawet do -30 akumulator odmówił posłuszeństwa. Miałem też trasy 40km w jedną i drugą stronę po czym zaparkowałem i po chłodnej nocy -25 nie odpalił. Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?

kupiłeś zły akumulator , jest za mały wiec nie dziw sie ze nie daje rady
min 75Ah i 660 A prądu rozruchowego

: pn sty 25, 2010 23:45
autor: SvR
ilio,Dziwne bo oryginał(od nowego) który wytrzymał 8 lat miał 70AH i 330A

: pn sty 25, 2010 23:46
autor: $iwy
SvR pisze:Rozrusznik dobiera prąd ładowania ? Auto ma doładowanie książkowe przynajmniej tak mi powiedział sprzedawca który sprawdził zarówno ładowanie jak i stan poprzedniego aku. Mówisz postawić na nockę. Jaki dać prąd ładowania? 5A ? i czy odkręcać korki (czy jest to konieczne)
Prostownik dobiera sobie prąd ;) (czeski błąd ;) )
Tak jak mówisz 5A może być i niech się spokojnie ładuje przez nockę-z tymi korkami to nie wiem czy w gwarancji nie masz adnotacji że aku nie powinno być otwierane przez okres gwaracji... bo i tak bywa.generalnie powinno się otworzyć chyba że ma odpowietrznik z boku.

[ Dodano: 25 Sty 2010 22:47 ]
każdy z Was wyraża moc rozruchową w innej normie...

: pn sty 25, 2010 23:48
autor: K@mil_mk3
SvR pisze:. Jaki dać prąd ładowania? 5A
5-6A bedzie dobrze ...
SvR pisze: PRĄD ROZRUCHU - 520A
Do diesla to naprawde bardzo mało :) ja mam tyle przy benzynce :)

: pn sty 25, 2010 23:49
autor: SvR
$iwy, Co do odpowietrznika to raczej takowego nie posiada. A tak na marginesie zawsze ładowałem bez odkręcania tych korków (inny akumulator)

[ Dodano: 25 Sty 2010 22:52 ]
K@mil_mk3, A ja myślałem że będzie on bardzo dobry jak do mojego 1.9 Bo patrząc na poprzedni akumulator to ten Banner jest dużo lepszy. (PRĄD ROZRUCHU - 520A )

: pn sty 25, 2010 23:55
autor: K@mil_mk3
110km diesel wiedze to

Napięcie 12V
Pojemnosć 64Ah
Prad rozruchu 640A

taki bylby dobry :P no i ja polecam Centre mam od paru lat i naprawde w tej cenie moim zdaniem b.dobry :p

a jak masz jakies car audio albo duzo elektroniki itp to nawet ciut wiekszy