Strona 1 z 3
Akumulator padł po 2/3 miesiącach.
: pn sty 25, 2010 23:13
autor: SvR
Witam. Zakupiłem akumulator jakieś 2/3 miesiące temu.
Banner Uni Bull
POJEMNOŚĆ - 69Ah, PRĄD ROZRUCHU - 520A
Wymieniłem też świece dla pewności że mój silniczek w zimę zapali bez problemu. No i do czasu. Gdy zrobiło się trochę zimniej (-25) Akumulator odmówił posłuszeństwa. Nie dał rady kręcić. W mrozy(-15/-20) starałem się co dziennie odpalać samochód i robić nawet krótkie przejażdżki (5km/czasem 10km po mieście i trochę postał też na luzie). Gdy temperatura spadła do -25 a nawet do -30 akumulator odmówił posłuszeństwa. Miałem też trasy 40km w jedną i drugą stronę po czym zaparkowałem i po chłodnej nocy -25 nie odpalił. Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?
: pn sty 25, 2010 23:19
autor: silesian_boy
Mysle ze poprostu jest niedoladowany wlasnie przed te przejazdzki po 5 km. Przez te pare km akus raczej nie zdazy naladowac tego co stracil przy grzaniu swiec i rozruchu.
: pn sty 25, 2010 23:22
autor: SvR
No Własnie też tak myślę. A są jakieś trwałe skutki uboczne tego niedoładowania? Zdziwiło mnie tylko ze po przejechaniu tych 40km autko na następny dzień nie odpaliło
: pn sty 25, 2010 23:26
autor: K@mil_mk3
SvR pisze: Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?
oddac na gwarancje tylko nie mow ze jezdziles krótkie odcinki po 5km

bo przez ten czas aku nawet sie nie doladuje porzadnie

: pn sty 25, 2010 23:29
autor: SvR
Znając życie gwarancji nie przyznają... A jak myślicie po jakim czasie akumulator powinien się w pełni doładować? Chodzi mi o czas jazdy samochodem.
: pn sty 25, 2010 23:37
autor: $iwy
K@mil_mk3 pisze:SvR pisze: Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?
oddac na gwarancje tylko nie mow ze jezdziles krótkie odcinki po 5km

bo przez ten czas aku nawet sie nie doladuje porzadnie

Jednym z warunków oddania akumulatora na reklamację jest jego naładowanie
stawiam na niedoładowany sprzęt i tak przy okazji sprawdź sobie ładowanie w aucie, często mam ludzi którzy wszczynają awanturę a później przepraszają bo okazuje się że ładowanie albo jakaś lampka się paliła cały czas...
co do ładowania,teraz prawie każdy prostownik jest automatyczny-sam dobiera sobie prąd ładowania,postaw aku na taki prostownik na nockę.
: pn sty 25, 2010 23:41
autor: K@mil_mk3
Kolega
$iwy, bardzo dobrze pisze

sprawdz jakie masz ładowanie woltomierzem... Na zapalonym silniku (bez swiatel) a pozniej ze swiatłami

: pn sty 25, 2010 23:43
autor: SvR
Rozrusznik dobiera prąd ładowania ? Auto ma doładowanie książkowe przynajmniej tak mi powiedział sprzedawca który sprawdził zarówno ładowanie jak i stan poprzedniego aku. Mówisz postawić na nockę. Jaki dać prąd ładowania? 5A ? i czy odkręcać korki (czy jest to konieczne)
Re: Akumulator padł po 2/3 miesiącach.
: pn sty 25, 2010 23:43
autor: ilio
SvR pisze:Witam. Zakupiłem akumulator jakieś 2/3 miesiące temu.
Banner Uni Bull
POJEMNOŚĆ - 69Ah, PRĄD ROZRUCHU - 520A
Wymieniłem też świece dla pewności że mój silniczek w zimę zapali bez problemu. No i do czasu. Gdy zrobiło się trochę zimniej (-25) Akumulator odmówił posłuszeństwa. Nie dał rady kręcić. W mrozy(-15/-20) starałem się co dziennie odpalać samochód i robić nawet krótkie przejażdżki (5km/czasem 10km po mieście i trochę postał też na luzie). Gdy temperatura spadła do -25 a nawet do -30 akumulator odmówił posłuszeństwa. Miałem też trasy 40km w jedną i drugą stronę po czym zaparkowałem i po chłodnej nocy -25 nie odpalił. Jak myślicie oddać go na gwarancję czy samemu zabrać się za porządne doładowanie go?
kupiłeś zły akumulator , jest za mały wiec nie dziw sie ze nie daje rady
min 75Ah i 660 A prądu rozruchowego
: pn sty 25, 2010 23:45
autor: SvR
ilio,Dziwne bo oryginał(od nowego) który wytrzymał 8 lat miał 70AH i 330A
: pn sty 25, 2010 23:46
autor: $iwy
SvR pisze:Rozrusznik dobiera prąd ładowania ? Auto ma doładowanie książkowe przynajmniej tak mi powiedział sprzedawca który sprawdził zarówno ładowanie jak i stan poprzedniego aku. Mówisz postawić na nockę. Jaki dać prąd ładowania? 5A ? i czy odkręcać korki (czy jest to konieczne)
Prostownik dobiera sobie prąd

(czeski błąd

)
Tak jak mówisz 5A może być i niech się spokojnie ładuje przez nockę-z tymi korkami to nie wiem czy w gwarancji nie masz adnotacji że aku nie powinno być otwierane przez okres gwaracji... bo i tak bywa.generalnie powinno się otworzyć chyba że ma odpowietrznik z boku.
[ Dodano: 25 Sty 2010 22:47 ]
każdy z Was wyraża moc rozruchową w innej normie...
: pn sty 25, 2010 23:48
autor: K@mil_mk3
SvR pisze:. Jaki dać prąd ładowania? 5A
5-6A bedzie dobrze ...
SvR pisze: PRĄD ROZRUCHU - 520A
Do diesla to naprawde bardzo mało

ja mam tyle przy benzynce

: pn sty 25, 2010 23:49
autor: SvR
$iwy, Co do odpowietrznika to raczej takowego nie posiada. A tak na marginesie zawsze ładowałem bez odkręcania tych korków (inny akumulator)
[ Dodano: 25 Sty 2010 22:52 ]
K@mil_mk3, A ja myślałem że będzie on bardzo dobry jak do mojego 1.9 Bo patrząc na poprzedni akumulator to ten Banner jest dużo lepszy. (PRĄD ROZRUCHU - 520A )
: pn sty 25, 2010 23:55
autor: K@mil_mk3
110km diesel wiedze to
Napięcie 12V
Pojemnosć 64Ah
Prad rozruchu 640A
taki bylby dobry

no i ja polecam Centre mam od paru lat i naprawde w tej cenie moim zdaniem b.dobry :p
a jak masz jakies car audio albo duzo elektroniki itp to nawet ciut wiekszy