Strona 1 z 1
mk2 1.6 TDI nagrzewanie, obrotomierz, paliwo
: pn sty 25, 2010 12:35
autor: gizmo_2
Witam.
Właśnie zakupiłem golfa mk2 1.6 TDI i mam z nim parę problemów. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
1. Jechałem nim w temp -20 stopni C 400 kilometrów, i niestety w ogóle sie nie zagrzał, ogrzewania nie było, wskaźnik temp całą drogę był na 0 i mrugała kontrolka od temp.
2. Nie działa obrotomierz, tzn czasem sie coś tam ruszy. Myślałem ze możne pasek klinowy, ale ładowanie było i kontrolka od ładowania nie była zapalona.
3. Chciałem przyoszczędzić i zalałem go biodieslem, niestety po przejechaniu ok 150 km silnik zgasł podczas jazdy, i później juz gasł co chwile. Wydaje mi się ze paliwo zgęstniało i zatkało filtr, ale mogę się mylić. Co zrobić?
Czy ktoś możne pomóc ??
: pn sty 25, 2010 13:16
autor: Bartek_R
gizmo_2,
gizmo_2 pisze:Właśnie zakupiłem golfa mk2 1.6 TDI
jak już to TDic
ad1 może termostat się zaciął w pozycji otwartej, a płynu jest pod dostatkiem?

ad2 zobacz czy jest do alternatora podłączony kabel od obrotka chyba niebieski na wsówke może tylko nie łączy
: pn sty 25, 2010 13:53
autor: raf-gog
gizmo_2 pisze:1. Jechałem nim w temp -20 stopni C 400 kilometrów, i niestety w ogóle sie nie zagrzał, ogrzewania nie było, wskaźnik temp całą drogę był na 0 i mrugała kontrolka od temp.
2. Nie działa obrotomierz, tzn czasem sie coś tam ruszy. Myślałem ze możne pasek klinowy, ale ładowanie było i kontrolka od ładowania nie była zapalona.
3. Chciałem przyoszczędzić i zalałem go biodieslem, niestety po przejechaniu ok 150 km silnik zgasł podczas jazdy, i później juz gasł co chwile. Wydaje mi się ze paliwo zgęstniało i zatkało filtr, ale mogę się mylić. Co zrobić?
No to kolega się troszke wpakował z kupne tego autka jak widze:)
1. sprawdzic temperature plynu w zbiorniczku, wymienic termostat, zalac swiezy płyn.
2. jak wyzej
3. Wymienic filtry (paliwo powietrze) sprawdzic szczelnosc ukladu paliwowego, zatankowac cos lepszego na te mrozy:)
P.S wspolczuje 400km jechac bez ogrzewania

: pn sty 25, 2010 15:11
autor: Toshiba
1.Radzę zalać koncentratu a nie zwykłego płynu chłodniczego. Koncentrat jest do rozrabiania z wodą. Zalej samego koncentratu i zobacz wtedy czy termostat ruszy. Jeśli nie ruszy, wymień termostat (auto do góry, zdejmij dolny wąż spod alternatora, odkręć pompę i wymień) i zagrzej go aż do włączenia wentylatora. Jeśli wentylator nie ruszy, to wymień jeszczę czujnik w chłodnicy. Koncentratu wlej sporo. (Ciemno-niebieski gęsty płyn).
Co do ogrzewania. Jeśli powyższe wskazówki nie pomogą, odłącz dwa węże idące do nagrzewnicy (przy zbiorniczku, idące do budy) i złącz je jakoś wstawiające między nie jakąś miedzianą rurkę i ściśnij opaskami. Jeśli wentylator wtedy się załączy i temperatura będzie ok (może być większa przez mniejszy obieg płynu) tzn, że nagrzewnica zapchana i od razu do wymiany na nową.
2. Co do obrotomierza to przy takim mrozie raczej będzie się wieszał, paru moich kolegów też tak ma, więc raczej nie jest nic uszkodzone. Na wszelki wypadek sprawdź (najlepiej) wszystkie styki idące do altka.
3. Nie lej BIO i żadnej innej oranżady, bo te paliwo w takie mrozy robi się gęsta jak smoła. Radzę zalać jakieś porządne paliwo typu BP Ultimate. I niech trochę na tym paliwku pochodzi (tego lepszego musi być więcej), filtr może się kalkulować do wymiany, ale może te lepsze paliwo udrożni i będzie dobrze. Jeśli nie zadziała, czekaj na odwilż

i wymień filtr. Ewentualnie może jakiś ulepszacz do ropy, ale niech się ktoś wypowie kto to używał, bo mnie nie było potrzebne

: pn sty 25, 2010 16:54
autor: Dziku VR6
hmm..
gizmo_2 pisze:Jechałem nim w temp -20 stopni C 400 kilometrów, i niestety w ogóle sie nie zagrzał
Musial sie nagrzac chodz troche...
gizmo_2 pisze:wskaźnik temp całą drogę był na 0
to raczej wskaznik nie dziala badz jest odlaczony od czujnika...
gizmo_2 pisze:i mrugała kontrolka od temp.
tu tez zobacz kabelki na zbiorniku wyrownawczym czy sa podlaczone a jak są to przeczysc je, ewentualnie uzupelnij brak plynu.
gizmo_2 pisze:ogrzewania nie było,
moze byc uszkodzona nagrzewnica bądz zapchana,
gizmo_2 pisze:Nie działa obrotomierz, tzn czasem sie coś tam ruszy. Myślałem ze możne pasek klinowy, ale ładowanie było i kontrolka od ładowania nie była zapalona.
sprawdz jedna gokladnie ten pasek, alternator moze sie kracic przy slizgajacym sie pasku a ladowanie bedzie slabe badz wcale, to ze sie nie swieci kontrolka to nie znaczy ze madz ladowanie.
gizmo_2 pisze:3. Chciałem przyoszczędzić i zalałem go biodieslem, niestety po przejechaniu ok 150 km silnik zgasł podczas jazdy, i później juz gasł co chwile. Wydaje mi się ze paliwo zgęstniało i zatkało filtr, ale mogę się mylić. Co zrobić?
moze to przez paliwo moze tez go przegrzales i nawet nie wiedziales o tym bo nie masz sprawnego wskaznika
: pn sty 25, 2010 18:29
autor: gizmo_2
Wielkie dzięki za odzew. Jak tylko bracik zwolni garaz to zabiore sie do roboty:)
: pn sty 25, 2010 19:33
autor: arwam
Musial sie nagrzac chodz troche...
jeśli termostat jest cały czas otwarty to nie zagrzeje się wogóle może jak będziesz deptał do samego spodu.
moze byc uszkodzona nagrzewnica bądz zapchana,
lub ciągle otwarty termostat.
moze to przez paliwo moze tez go przegrzales i nawet nie wiedziales o tym bo nie masz sprawnego wskaznika
mało prawdopodobne.
chyba że ma źle ustawiony kąt wtrysku lub lejące wtryskiwacze.
ogólnie proponuję najpierw wymienić termostat i dopiero wtedy po wymienie termostatu i płynu szukać dalej.
: sob sty 30, 2010 01:10
autor: gizmo_2
1. termostat wymieniłem, stary był zamknięty i zepsuty, iuz upełniłem płyn. Niestety kontrolka nie świeci dalej, a wskazówka sie nie rusza, wiatrak tez sie nie załącza. Węże są ciepłe więc raczej sie nagrzewa.
Czy w TDI-ku czujnik temp jest w zbiorniczku wyrównawczym??
2. obrotomierza dalej nie działa, wskazówka sobie skacze nawet jak auto jest zgaszone a kluczyk w stacyjce. Pasek od alternatora naciągnięty.
3. Autko juz pali normalnie
: sob sty 30, 2010 01:15
autor: krzysiekj1990
Czujnik od temp jest przy glowicy a co do temperatury mam ten sam problem termostat wymienilem a temperatury dalej mi nie pokazuje kontrolka od niby braku plynu miga a plyn mam na max POZDRAWIAM