UWAGA NA PALIWO Z ORLENU !!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

loti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lis 16, 2006 13:02
Lokalizacja: Głuchołazy

UWAGA NA PALIWO Z ORLENU !!!

Post autor: loti2 » pn sty 25, 2010 00:32

Witam!
Dzis bylem swiadkiem wielu skarg na orlenie. Moja polowka tam pracuje. Ludzie ktorzy tankowali Verwe ON przychodzili na skarge, poniewaz zamarzlo in paliwo!!! Widzialem probki tej verwy ktore zamarzaly juz w okolo -8stopniach. Wygladalo to tak jakby pol probki zamienilo sie w galarete o bardzo gestej konsystencji. Probki ze zwyklym ON żelowaly sie w okolo - 15 stopniach, ale tylko w niewielkiej czesci.
Widocznie nawet taki koncern jest po prostu niepewny. Podobno podstawa do odszkodowania jest zachowanie paragonu i najlepiej jakby kupujacy mial probke zakupiopionego paliwa.
Swoja droga dzis specjalnie wystawilem paliwo kupione latem od tirowca i poza zmetnieniem i lekkim zageszczeniem nic nie stwierdzilem(czyli wszystko OK).
Panowie uwazajcie co tankujecie!!!


1,9 turbodiesel

Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pn sty 25, 2010 00:38

loti2 pisze:Swoja droga dzis specjalnie wystawilem paliwo kupione latem
Na lato jest coś takiego jak letnie paliwo, na zime zimowe... Zona powinna wiedziec cos na ten temat jesli sie tym interesuje...


Moze masz OO zamiast ON


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

loti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lis 16, 2006 13:02
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: loti2 » pn sty 25, 2010 00:46

Kolego chyba mnie nie zrozumiales. Na stacjach juz od pazdziernika powinno byc sprzedawane paliwo zimowe. Dlaczego wiec robi sie z niego galaretka? Wedlug mnie i obslugi tej stacji poprostu przeszlo chrzest. Pisze o paliwie ktore testowalem, poniewaz wydaje mi sie ze jest to letni ON a parametry ma lepsze niz paliwo zimowa verwa. Caly moj post ma tylko na celu ostrzec innych kolegow z forum.
Pozdrawiam!


1,9 turbodiesel

krtol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 21, 2010 23:03
Lokalizacja: PLL

Post autor: krtol » pn sty 25, 2010 01:18

Lałem na Orlenie, dopuki nie zaczeła się zima i problemy z odpalaniem, też nie polecam, ale to było kilka lat temu, teraz omijam tę stacje.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn sty 25, 2010 01:30

ja tankowalem na Bliskiej(Orlen) w piatek i tej nocy bylo -25 stopni, autko odpalilo i jezdzilo bez problemu. Ciekawe jaki procent osob, ktorym niby zamarzlo paliwo jezdzi na starych zasyfionych filtrach albo tankuje po 5 litrow, pozatym zgodnie z norma jesli sie niemyle zimowe paliwo powinno wytrzymac do 22 stopni.



Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Juzeks » pn sty 25, 2010 03:43

Panowie ja pracuje na orlenie i patrzyłem właśnie w świadectwo jakości i temperatura blokowania zimnego filtra wynosi -30 stopni. Tez zdarzali się ludzie, którzy narzekali że im zamarzło ale na pytanie kiedy wymieniali ostatnie filtr niektórzy odpowiadali a po co:-) i zazwyczaj byli to ci klienci którzy tankują po 20 zł max.
POzdrawiam



Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » pn sty 25, 2010 09:03

Mój golf stoi od soboty pod blokiem. Przyczyna ON verwa, z paliwa galareta zrobiła się. Więc coś jest nie tak z tym paliwem na orlenach :crazy:
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 09:05 przez pawel99, łącznie zmieniany 1 raz.



Gulfi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 18, 2010 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Gulfi » pn sty 25, 2010 09:09

Wczoraj zatankowałem po kurek,temp w nocy -22 nagrzałem świeczki 3 razy i odpalił trochę nim trzęsło przez pierwsze 10 sekund ale potem już gitara - OLEJ OLEJOWI NIE RÓWNY ;) w sumie to nikt z nas do końca nie wie co leje do baku...niby ON ale czy na pewno ...



Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » pn sty 25, 2010 09:25

Ja ostatnio usłyszałem od znajomego własciciela stacji benzynowej (paliwa lotosu) ze nikt nie gwarantuje ze ON ponzej -8stC nie zamarznie i ze sa nawet jakies zapisy w przepisach na ten temat. Na ile to prawda nie wiem ale sam od czasu mrozów dolewam dodatku do paliwa do -40stC zeby sobie zaoszczedzic zbednych kłopotow.



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » pn sty 25, 2010 09:28

A ja dzis na noc wystawiłem ok litr ropy shell diesel extra i przy -20 tylko się mętna zrobiła.Tylko pewnie jakby miała duzo mniejszą objetość tak jak w przewodzie paliwowym to domyślam sie że mogła by być galareta.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 09:31 przez mateo86, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sty 25, 2010 09:34

gregoryb1 pisze:Ja ostatnio usłyszałem od znajomego własciciela stacji benzynowej (paliwa lotosu) ze nikt nie gwarantuje ze ON ponzej -8stC nie zamarznie i ze sa nawet jakies zapisy w przepisach na ten temat. Na ile to prawda nie wiem ale sam od czasu mrozów dolewam dodatku do paliwa do -40stC zeby sobie zaoszczedzic zbednych kłopotow.
Słusznie robisz.
Nikt ze sprzedających paliwo nie jest w pełni przekonany co do jakości produktu jaki sprzedaje.Można poczytać o "chrzcicielach" paliw na różnych etapach jego wędrówki zanim trafi do Twojego zbiornika.
Dotyczy to wszystkich stacji paliw bez wyjątków.

Depresator i po problemie... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn sty 25, 2010 10:48

to ze Orlen jest tak popularna stacja nie znaczy ze dobra
ja tam po prostu nie tankuje i mam problem z glowy :)



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pn sty 25, 2010 11:18

loti2 pisze:Kolego chyba mnie nie zrozumiales. Na stacjach juz od pazdziernika powinno byc sprzedawane paliwo zimowe. Dlaczego wiec robi sie z niego galaretka? Wedlug mnie i obslugi tej stacji poprostu przeszlo chrzest. Pisze o paliwie ktore testowalem, poniewaz wydaje mi sie ze jest to letni ON a parametry ma lepsze niz paliwo zimowa verwa. Caly moj post ma tylko na celu ostrzec innych kolegow z forum.
Wiem o co Ci chodzi tylko troche powiązałem sprawe Orlenu i Twojej menzurki ;) Nie wazne, już od dawna wiadomo o skargach na Orlen (niestety) o Bliskiej tego nie slychac pomimo iż to ta sama grupa... ;| BP ponoć jakościowo nie jest też rewelacją... Choć o zamarzaniu ich paliw narazie nie slyszalem.


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn sty 25, 2010 12:17

No ja tez ostatnio filtr paliwa w Nissanie wymieniałem po "orlenowskiej ropce"... Oj szkoda że fotek nie porobiłem co to tam w nim było...
Prawda jest taka że paliwo z rafinerii wychodzi w jednym rodzaju - czyli obecnie dla Polski norma na zimowe paliwo to jest -8 st jak ktoś to słusznie pisał. Dalej... dalej to już indywidualna sprawa poszczególnych hurtowników, bo hurtownia w zachodniopomorskim potrzebuje "zimówkę do -14 st a ta sama hurtownia w okolicach Suwałk będzie potrzebowała "zimówkę" do -40 st (dziś mieli tam prawie -30 st) Zatem to w gestii hurtownika leży aby sprzedawane przez niego paliwo miało adekwatną do obszaru sprzedaży odporność na mróz. Niestety - najczęściej jak to bywa - oszczędza się na tym ile wlezie i dolewa "na oko" co później daje "kwiatki" w postaci niemozności uruchomienia silnika już przy -14 st... Także nie ma co polegać na zapewnieniach sprzedającego i dla własnego komfortu dolewać we własnym zakresie jakiegoś depresatora przy każdym tankowaniu w ilości umożliwiającej utrzymanie płynności paliwa do co najmniej -30 st C


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 141 gości