Strona 1 z 3

Sprzegło a modyfikacje w 1V

: ndz sty 24, 2010 21:08
autor: grandi
Na trasie sytuacja wygląda tak przez całe Niemcy wszystko było ok dopiero w Holandii zrobiło się cieplej na zewnątrz i zaczęło mi się ślizgać sprzęgło na 2 3 , ja wyższych biegach z stałą prędkościowa było wszystko ok . W Polsce wszystko śmiga - skrzynia była robiona w wakacje u Skrzyniarza , na starej lince 2 trochę haczyła , została zakupiona linka z samo regulatorem omijająca IC . II już nie haczy biegi wchodzą elegancko . Sprzęgło wymieniałem w wakacje kupione od 1V wtedy nie wiedziałem jeszcze że będe go modził dalej jest założony IC od SB i pompa od JR . Jakieś sugestie czemu w Holandii sprzęgło zaczęło się ślizgać wysłucham każdej opinni dla pomocnych oczywiście po punkcie

: ndz sty 24, 2010 23:54
autor: Michał_1977
grandi, mam 2 pytania
Czy po zmianie linki masz luz na pedale sprzęgła,powiedzmy 3-4cm,czyli tzw.skok jałowy sprzęgła?
Czy to sprzęgło od 1V zakładane latem było nowe?

To czy jeździsz w Polsce/Niemczech/Holandii czy nawet w Afryce,nie ma wpływu na to,że sprzęgło zaczęło się ślizgać.Mogło by się ślizgnąć na krótko gdybyś wjechał w jakąś wielką kałużę,ale teraz nie ma kałuż...poza tym wyschłoby i z głowy...
Jedyne co mi przychodzi do głowy to linka lub stare sprzęgło.
Z drugiej strony patrząc,to sprzęgło ślizga się najczęściej na wyższych biegach,bo musi przenieść większy moment obrotowy,a na niższych raczej nie powinno się ślizgać...może ty po prostu gubiłeś trakcję :bajer: ...
Jak się ślizga sprzęgło,to obroty rosną,a prędkościomierz nie wychyla się...czy u Ciebie tak było?

: ndz sty 24, 2010 23:58
autor: grandi
Sprzegło nowe LUK a tak mówisz chodziło mi o temperature Holandii było cieplej ,
na myśł mi przyszło jeszcze uszczelniacz silnika , co prawda wymieniałem go wydłubuje się stary i wciska nowy (erling) , może być taka możliwość że puscił i olej poleciał na sprzęgło?

: pn sty 25, 2010 00:12
autor: Michał_1977
grandi pisze:na myśł mi przyszło jeszcze uszczelniacz silnika , co prawda wymieniałem go wydłubuje się stary i wciska nowy (erling) , może być taka możliwość że puscił i olej poleciał na sprzęgło?
Można wstępnie wykluczyć,że dotarł do sprzęgła...zazwyczaj ścieka po bloku i misce.
Długo jeździłeś na tamtej lince nim założyłeś tą omijającą IC?Może ona załatwiła sprzęgło jak była naprężona...
Jednak gdy wszystko na razie wróciło do normy,to nie zawracaj sobie głowy :bigok:
W moim sprzęgło zaczęło się ślizgać kilka miechów temu-jak mu mocno dam w d...ę,to się ślizga,a po jakimś czasie wraca do normy i jeździ się spoko.
Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz :wink:

[ Dodano: 24 Sty 2010 23:15 ]
No a co z tym luzem na pedale?

: pn sty 25, 2010 01:01
autor: grandi
Pedał chodzi lekko kieko przed tem miałem linke naprezoną i był twardy bo byla od 1V i wsadziłem ja miedzy IC 2 zgrzytała przy zmianie teraz nie , ale jak sprzeglo by bylo by cos czuc jak bym zjarał sprzęgło. Czy do skrzyni 4S podejdzie mi sprzęgło od SB Koło zamachowe tam jest takie samo? Obstawiam 2 opcje 1. Sprzeglo jest za słabe do mocy?(raczej nie) Zjarało się przez niewłaściwą linkę?

Różnica w porównaniu do tamtej linki jest taka że auto jest czulsze nie trzeba gazować tylko puszczasz sprzęgło i auto juz praktycznie samo jedzie . Chodziło mi o to że w Holandii było cieplej w porwaniu do polski a ponoć jest tak że jak sprzęgło się ślizga ślizga w lato a w zimę nie to jest do...
W Polsce nie było problemów

: pn sty 25, 2010 01:04
autor: t0mal
Michaś_1977 pisze:Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz
Płytka która naciska docisk może się rozpaść, może pęknąć docisk, mogą wylecieć sprężyny z tarczy, - wszystko od temperatury przy paleniu sprzęgła.

Ale nie martw się - biegi doskonale zmienia się bez użycia sprzęgła :) tylko przy redukcji musisz robić przegazówki bo zgrzyta.

: pn sty 25, 2010 02:35
autor: grandi
A jakie elementy potrzebuje by założyć sprzęgło od SB

: pn sty 25, 2010 09:51
autor: t0mal
Większe koło zamachowe, żeby pomieścić tarczę 210mm, tarczę 210mm i docisk.

: pn sty 25, 2010 10:41
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz


Płytka która naciska docisk może się rozpaść, może pęknąć docisk, mogą wylecieć sprężyny z tarczy, - wszystko od temperatury przy paleniu sprzęgła.
t0mal, ja miałem na myśli lekko przypalone okładziny... :bajer:
Przecież nie ma tak,że jak sprzęgło kilka razy się pośliźnie,to już trzeba panikować i od razu wymieniać-da się jeździć jeszcze :bigok:
grandi, jeśli jednak chcesz wymieniać,to kup sobie kompletne sprzęgło Sachs i koło 210mm na szrocie i będzie jak SB.

: pn sty 25, 2010 11:57
autor: t0mal
Też myślałem, że jak się lekko przypali to nic nie będzie, więc jeździłem spokojnie i po jakimś czasie sprzęgło odżyło - minęły jakeś 2 tygodnie, stałem na światłach wciskam sprzęgło wrzucam jeden - coś cięzko idzie, w końcu wskoczyła ze zgrzytem puszczam pedał i zaczyna lapać już przy samej podłodze - wtedy okazało się, że pękł docisk.

[ Dodano: 25 Sty 2010 11:02 ]
Ale muszę przyznać, że mój Golf jest jakiś pechowy - teraz mam problemy z układem zasilania - już drugi tydzień śmierdzę napędem, jak to zrobie to już widzę że będzie trzeba walczyć z wiciekami - leci olej spod bagnetu i metalowy przewód do turbo jest nieszczelny, ale tak to możnaby marudzić i marudzić :)

: pn sty 25, 2010 12:13
autor: grandi
Teraz tak od jakiegoś TDI z golfa III wieniec będzie pasować?

W Łodzi jest problm z czescami do SB

Sądzę że to wszystko bo linka była za sztywna przez ten IC

: pn sty 25, 2010 12:16
autor: t0mal
Nie, w TDI jest inna skrzynia, sprzęgło w klasycznym układzie jest zupełnie inne.

: pn sty 25, 2010 12:44
autor: grandi
A AAZ nie ma 210 ?

Michaś ty masz seryjne sprzęgło od 1V? Ile wytrzyma JR jeszcze miały a 80 koni to uciągnie takie sprzęgło od 1V?

: pn sty 25, 2010 13:06
autor: t0mal
grandi pisze:80 koni to uciągnie takie sprzęgło od 1V?
Tak, nawet więcej, jak założysz pompę 9mm i dasz dawkę na maksa to przy małym turbo może już się ślizgać.

[ Dodano: 25 Sty 2010 12:09 ]
grandi pisze:AAZ nie ma 210
Ma, ale tylko w golfie, chyba nada się też koło zamachowe od beny 1.8, (numery takie same) tylko nie wiem jak jest ze znakami rozrządu