Strona 1 z 3
Sprzegło a modyfikacje w 1V
: ndz sty 24, 2010 21:08
autor: grandi
Na trasie sytuacja wygląda tak przez całe Niemcy wszystko było ok dopiero w Holandii zrobiło się cieplej na zewnątrz i zaczęło mi się ślizgać sprzęgło na 2 3 , ja wyższych biegach z stałą prędkościowa było wszystko ok . W Polsce wszystko śmiga - skrzynia była robiona w wakacje u Skrzyniarza , na starej lince 2 trochę haczyła , została zakupiona linka z samo regulatorem omijająca IC . II już nie haczy biegi wchodzą elegancko . Sprzęgło wymieniałem w wakacje kupione od 1V wtedy nie wiedziałem jeszcze że będe go modził dalej jest założony IC od SB i pompa od JR . Jakieś sugestie czemu w Holandii sprzęgło zaczęło się ślizgać wysłucham każdej opinni dla pomocnych oczywiście po punkcie
: ndz sty 24, 2010 23:54
autor: Michał_1977
grandi, mam 2 pytania
Czy po zmianie linki masz luz na pedale sprzęgła,powiedzmy 3-4cm,czyli tzw.skok jałowy sprzęgła?
Czy to sprzęgło od 1V zakładane latem było nowe?
To czy jeździsz w Polsce/Niemczech/Holandii czy nawet w Afryce,nie ma wpływu na to,że sprzęgło zaczęło się ślizgać.Mogło by się ślizgnąć na krótko gdybyś wjechał w jakąś wielką kałużę,ale teraz nie ma kałuż...poza tym wyschłoby i z głowy...
Jedyne co mi przychodzi do głowy to linka lub stare sprzęgło.
Z drugiej strony patrząc,to sprzęgło ślizga się najczęściej na wyższych biegach,bo musi przenieść większy moment obrotowy,a na niższych raczej nie powinno się ślizgać...może ty po prostu gubiłeś trakcję

...
Jak się ślizga sprzęgło,to obroty rosną,a prędkościomierz nie wychyla się...czy u Ciebie tak było?
: ndz sty 24, 2010 23:58
autor: grandi
Sprzegło nowe LUK a tak mówisz chodziło mi o temperature Holandii było cieplej ,
na myśł mi przyszło jeszcze uszczelniacz silnika , co prawda wymieniałem go wydłubuje się stary i wciska nowy (erling) , może być taka możliwość że puscił i olej poleciał na sprzęgło?
: pn sty 25, 2010 00:12
autor: Michał_1977
grandi pisze:na myśł mi przyszło jeszcze uszczelniacz silnika , co prawda wymieniałem go wydłubuje się stary i wciska nowy (erling) , może być taka możliwość że puscił i olej poleciał na sprzęgło?
Można wstępnie wykluczyć,że dotarł do sprzęgła...zazwyczaj ścieka po bloku i misce.
Długo jeździłeś na tamtej lince nim założyłeś tą omijającą IC?Może ona załatwiła sprzęgło jak była naprężona...
Jednak gdy wszystko na razie wróciło do normy,to nie zawracaj sobie głowy
W moim sprzęgło zaczęło się ślizgać kilka miechów temu-jak mu mocno dam w d...ę,to się ślizga,a po jakimś czasie wraca do normy i jeździ się spoko.
Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz
[ Dodano: 24 Sty 2010 23:15 ]
No a co z tym luzem na pedale?
: pn sty 25, 2010 01:01
autor: grandi
Pedał chodzi lekko kieko przed tem miałem linke naprezoną i był twardy bo byla od 1V i wsadziłem ja miedzy IC 2 zgrzytała przy zmianie teraz nie , ale jak sprzeglo by bylo by cos czuc jak bym zjarał sprzęgło. Czy do skrzyni 4S podejdzie mi sprzęgło od SB Koło zamachowe tam jest takie samo? Obstawiam 2 opcje 1. Sprzeglo jest za słabe do mocy?(raczej nie) Zjarało się przez niewłaściwą linkę?
Różnica w porównaniu do tamtej linki jest taka że auto jest czulsze nie trzeba gazować tylko puszczasz sprzęgło i auto juz praktycznie samo jedzie . Chodziło mi o to że w Holandii było cieplej w porwaniu do polski a ponoć jest tak że jak sprzęgło się ślizga ślizga w lato a w zimę nie to jest do...
W Polsce nie było problemów
: pn sty 25, 2010 01:04
autor: t0mal
Michaś_1977 pisze:Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz
Płytka która naciska docisk może się rozpaść, może pęknąć docisk, mogą wylecieć sprężyny z tarczy, - wszystko od temperatury przy paleniu sprzęgła.
Ale nie martw się - biegi doskonale zmienia się bez użycia sprzęgła

tylko przy redukcji musisz robić przegazówki bo zgrzyta.
: pn sty 25, 2010 02:35
autor: grandi
A jakie elementy potrzebuje by założyć sprzęgło od SB
: pn sty 25, 2010 09:51
autor: t0mal
Większe koło zamachowe, żeby pomieścić tarczę 210mm, tarczę 210mm i docisk.
: pn sty 25, 2010 10:41
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz
Płytka która naciska docisk może się rozpaść, może pęknąć docisk, mogą wylecieć sprężyny z tarczy, - wszystko od temperatury przy paleniu sprzęgła.
t0mal, ja miałem na myśli lekko przypalone okładziny...
Przecież nie ma tak,że jak sprzęgło kilka razy się pośliźnie,to już trzeba panikować i od razu wymieniać-da się jeździć jeszcze
grandi, jeśli jednak chcesz wymieniać,to kup sobie kompletne sprzęgło Sachs i koło 210mm na szrocie i będzie jak SB.
: pn sty 25, 2010 11:57
autor: t0mal
Też myślałem, że jak się lekko przypali to nic nie będzie, więc jeździłem spokojnie i po jakimś czasie sprzęgło odżyło - minęły jakeś 2 tygodnie, stałem na światłach wciskam sprzęgło wrzucam jeden - coś cięzko idzie, w końcu wskoczyła ze zgrzytem puszczam pedał i zaczyna lapać już przy samej podłodze - wtedy okazało się, że pękł docisk.
[ Dodano: 25 Sty 2010 11:02 ]
Ale muszę przyznać, że mój Golf jest jakiś pechowy - teraz mam problemy z układem zasilania - już drugi tydzień śmierdzę napędem, jak to zrobie to już widzę że będzie trzeba walczyć z wiciekami - leci olej spod bagnetu i metalowy przewód do turbo jest nieszczelny, ale tak to możnaby marudzić i marudzić

: pn sty 25, 2010 12:13
autor: grandi
Teraz tak od jakiegoś TDI z golfa III wieniec będzie pasować?
W Łodzi jest problm z czescami do SB
Sądzę że to wszystko bo linka była za sztywna przez ten IC
: pn sty 25, 2010 12:16
autor: t0mal
Nie, w TDI jest inna skrzynia, sprzęgło w klasycznym układzie jest zupełnie inne.
: pn sty 25, 2010 12:44
autor: grandi
A AAZ nie ma 210 ?
Michaś ty masz seryjne sprzęgło od 1V? Ile wytrzyma JR jeszcze miały a 80 koni to uciągnie takie sprzęgło od 1V?
: pn sty 25, 2010 13:06
autor: t0mal
grandi pisze:80 koni to uciągnie takie sprzęgło od 1V?
Tak, nawet więcej, jak założysz pompę 9mm i dasz dawkę na maksa to przy małym turbo może już się ślizgać.
[ Dodano: 25 Sty 2010 12:09 ]
grandi pisze:AAZ nie ma 210
Ma, ale tylko w golfie, chyba nada się też koło zamachowe od beny 1.8, (numery takie same) tylko nie wiem jak jest ze znakami rozrządu