Strona 1 z 2

wyciek oleju

: ndz sty 24, 2010 21:05
autor: wielblad2
Witam wszystkich w ten mrozny wieczór i proszę o pomoc .Otóż dziś rano po odpaleniu silnika podniosłem maskę by dolać płyna do sprysku ,a tu cuda na wierzchniej części chłodniczki oleju pojawił się olej - wytarłem brudasa z wycieku i przy pracującym silniku dolałem płyna.Wyciek ustał więc pojechałem gdzie mi trzeba było , po powrocie kukam na silnik a tu czysty i suchy ,więc banan do góry i do domu na obiadek.Postało biedactwo parę godzin na mrozie więc idę z nim pogadać - odpaliłem i znowu biedak popuścił - wychodzi na to ,że wyciek następuje tylko po odpaleniu i potem jest spokój -PYTANIE brzmi -dlaczego ? HELP.

: ndz sty 24, 2010 21:39
autor: Vito1988
witaj kolego, ja właśnie miałem dzisiaj to samo, napisałem temat z takim samym zapytaniem

wydaje mi się że olej w takim mrozie jest tak gęsty (chodzi mi o dobrze zużyty olej) że ciśnienie go wypycha przez przewody, później jak się rozgrzeje to już nie przecieka

doszedłem do wniosku że jutro wymienię olej + filtry (olej już ma nalatane 13 tys.) i do tego albo przewody z obejmami na śrubę albo same obejmy

zalecam tobie to samo,

rozmawiałem dzisiaj z kolegą który pracuje w serwisie vw i mówi że to norma, i na wymiane chłodniczki też muszę się przygotować bo po paru latach uszczelki puszczają

jak narazie wymienie to o czym pisałem wyżej, a jeżeli nadal będą przecieki to chłodnice też


pozdrawiam
i powodzenia

: ndz sty 24, 2010 22:06
autor: wielblad2
VITO- olej mam nowy raptem 1,5 tys. zrobiłem na nim wymieniałem w grudniu, więc ta opcja odpada - po drugie między chłodniczką a korpusem filtra jest oring i pod chłodniczką też jest oring.Jeśli oringi są nowe i całość na ziher skrcona to wraca pytanie czemu cieknie?

: ndz sty 24, 2010 22:33
autor: coval
Witam
Powodem wyciekania oleju silnikowego z chłodniczki w mroźne dni może być zamarznięta odma odpowietrzająca skrzynie korbową. W wersjach na chłodne klimaty montowano grzałkę odmy N79:
Obrazek

: pn sty 25, 2010 10:37
autor: marcoln
Witam.
Mój golf również wywalił olej.Moje pytanie;jak wykręcić tą chłodniczke,czy od dołu jest jakaś śruba,czy oba uszczelniacze są tego samego rozmiaru"59x5"i jak z płynem chłodzącym,trzeba spuścić czy może da rade zrobić wymiane bez spuszczania.Pozdrawiam!!!

: pn sty 25, 2010 10:51
autor: wielblad2
marcoln, Propozycja jest taka po kolei ściągać węże i zaślepić jakimiś czopami np. śruby . Potem od dołu jest śruba na klucz 24 lub 27 zależy od rocznika, odkręcić i wychodzi chłodniczka - co do oringów to kup oryginały w serwisie nie baw się w podróbki rozmiarównie pamiętam , bo kupował kolo mechanik - ja nie miałem czasu.Przy odkręcaniu chłodniczki poleci ciut oleju ale nie dużo , reszta to zwykła formalność oringi posmaruj olejem przed założeniem .Pozdrawiam.

: pn sty 25, 2010 11:04
autor: Piasek
Vito1988 pisze:wydaje mi się że olej w takim mrozie jest tak gęsty (chodzi mi o dobrze zużyty olej) że ciśnienie go wypycha przez przewody, później jak się rozgrzeje to już nie przecieka
I dokładnie tak jest. Na pełnych syntetykach w/w zjawisko nie występuje.

Tak jak pisali poprzednicy - rozebrać, wymienić oringi na nowe (i bez szaleństw - te po 1 zł z klasycznego sklepu z częściami zamiennymi do ciągników i maszyn rolniczych :) tez będą dobre). Dla nadgorliwców polecam wersję "czerwoną" czyli odporną na podwyższone temperatury (wytrzymują do 360 st C) aczkolwiek w tym miejscu to klasyczna przesada.

P.S.
Po rozebraniu tego żaden płyn nie poleci - tylko i wyłącznie olej. W gorszej sytuacji są właściciele wersji z wkładem filtra olejowego bo niestety zleci go dużo więcej z góry (z puszki filtra) także tam najlepiej wyjąć filtr i odessać cały olej (jest kanalik prowadzący do chłodnicy oleju) przed zabiegiem.

: pn sty 25, 2010 11:08
autor: marcoln
to właśnie chciałem wiedzieć :pub: dzięki bardzo!!!

: wt sty 26, 2010 22:38
autor: sawik12
witam,dzis bylem na wymianie oleju oraz filtrow i mechanik zauwazyl ze tez leci mi z chlodniczki oleju...koszty naprawy male....tak mysle :)

: śr sty 27, 2010 13:42
autor: wielblad2
sawik12, Oringi w sklepie 23 zyla roboty może pół godziny -jak u mnie ,po robocie dolanie oleju i w droge.

: śr sty 27, 2010 18:14
autor: BoraT_TDI
Witam również dziś wymieniałem oring chłodniczki oleju olej ,ciekł głownie przy rozruchu lub jak wkręcał sie NA WYSOKIE OBROTY..teraz po wymianie wzór...suchutko... koszt 30zł :D pozdr

: czw sty 28, 2010 21:42
autor: sawik12
wielblad2,
witam, mam pytanko kolego gdzie w poznaniu dostane oringi do chlodniczki oleju, powiem szczerze ze ciezko sa dostepne pozdrawiam

: pt sty 29, 2010 21:28
autor: Vito1988
rozebrać, wymienić oringi na nowe (i bez szaleństw - te po 1 zł z klasycznego sklepu z częściami zamiennymi do ciągników i maszyn rolniczych :) tez będą dobre). Dla nadgorliwców polecam wersję "czerwoną" czyli odporną na podwyższone temperatury (wytrzymują do 360 st C) aczkolwiek w tym miejscu to klasyczna przesada.

P.S.
Po rozebraniu tego żaden płyn nie poleci - tylko i wyłącznie olej. W gorszej sytuacji są właściciele wersji z wkładem filtra olejowego bo niestety zleci go dużo więcej z góry (z puszki filtra) także tam najlepiej wyjąć filtr i odessać cały olej (jest kanalik prowadzący do chłodnicy oleju) przed zabiegiem.
Kolego i tu się z Tobą nie zgodzę, po pierwsze ta uszczelka dolna musi mieć przekrój trapezu albo kwadratu, bo uszczelki o okrągłym przekroju nie wypełniają rantu w kielichu i nie przylegają dobrze co powoduje rozszczelnienie, owszem ta górna , która ma styk z kielichem na wkład filtra ma przekrój okrągły.

A po drugie przy rozbieraniu całego układu dla swojej wygody lepiej odpiąć przewodu cieczy chłodzącej co powoduje jej wylanie i oczywiście przy odkręcaniu mamy mnóstwo oleju na rękach. Wiadomo że bez zdejmowania przewodów od cieczy chłodzącej poleci tylko olej ale, lepiej zdjąć całą chłodnicę i dobrze ją wyczyścić, nasmarować uszczelki i dopiero przykręcić; zmienić przy tym olej albo ewentualnie uzupełnić brak.

Do wszystkich którzy mają problem z wyciekiem oleju z chłodniczki:

przerabiałem to 2 dni więc zdajcie się na moją więdzę na ten temat.

Klucz do odkręcenia chłodniczki to 32 (grzechotka najlepiej) :okej:

[ Dodano: 29 Sty 2010 20:36 ]
sawik12 pisze:wielblad2,
witam, mam pytanko kolego gdzie w poznaniu dostane oringi do chlodniczki oleju, powiem szczerze ze ciezko sa dostepne pozdrawiam
zgodzę się, że ciężko dostać tą o kwadratowym przekroju, bo ta pierwsza to zwykły oring za 1zł, jeżeli ktoś będzie potrzebował tę drugą dolną to da radę załatwić zamiennik, 20zł sztuka

: sob sty 30, 2010 12:06
autor: sawik12
oringi(uszczelki) do chlodnicy oleju sa dostepne w poznaniu na ulicy obornickiej 149(sucy las) w serwisie vw, cena za 2 sztuki to jedyne 21 zl :)