Strona 1 z 4

Chyba świece żarowe ale czy napewno?

: sob sty 23, 2010 14:44
autor: Bartek_R
Witam, koledzy potrzebuje waszej pomocy, p problem wygląda następująco:
Jeszcze nie dawno nie miałem najmniejszego problemu z odpaleniem przy -20, golfik po zgaśnięciu kontrolki od świec odpalał od drugiego obrotu a nawet i od pierwszego, ale trzy dni temu zaczęły się kłopoty:
3dni temu, na zewnątrz coś ok -15 kontrolka od świec paliła się dłużej niż za zwyczaj a silnik odpalił dopiero za 2 podejściem (jedno podeście liczę tu 4-5 obrotów)
2dni temu podobna temp. kontrolka świec gaśnie po podobnym czasie ale silnik zagadał dopiero po 3 próbie
a dziś rano temp -10(przez noc było -18) kontrolka wyłączyła się tak jak gdy wszystko działało (4-6s) ale odpalił dopiero po szóstej próbie i jak tak dalej pójdzie to kiedyś dojdę do takiego momentu że padnie mi aku. i koniec.
Więc co wg was może być przyczyną czy możliwe że świece padły by w ciągu 3 dni
i czy w ogóle dało by sie uruchomić silnik przy takim mrozie jak by całkiem nie działały? :crazy:

: sob sty 23, 2010 15:39
autor: damian81Z
sprawdz jakie masz napiecie na aku po nocy, swiece nie musza byc spalone ale stare swiece nie grzeja juz tak jak nowki, paliwko tez ma wplyw na to jak odpali szczegolnie po takiej zimnej nocy

: sob sty 23, 2010 17:26
autor: Bartek_R
damian81Z,
paliwo można wyeliminować gdyż mam 3/4 zbiornika a kilka dni temu jeszcze odpalał normalnie na tym samym
aku też odpada nówka sztuka kupiony w lecie 72A, ale ok napięcie sprawdze jutro rano chodź na 100% będzie 12v z hakiem
a co do świec to nie wiem czy były wymieniane bo za mojej kadencji to nie, a co niemcy z nim robili tego nie wiem,
ale najbardziej zastanawia mnie to że można powiedzieć iż przestał odpalać z dnia na dzień, chciałem dziś odkręcić listwę i sprawdzić każdą z osobna ale zimno że klucz do ręki przymarza

: sob sty 23, 2010 17:52
autor: raf-gog
moim zdaniem to na 100 swiece, ialem tak smao z dnia na dzien spalila sie jedna siweca, potem padly juz wszystkie jak muchy i komplecik wyminilem no i teraz bez zadnych problemow pali jak zawsze;)

: sob sty 23, 2010 18:14
autor: t0mal
Jeśli padła świeca to silnik przez chwilę po odpalenu będzie się telepał i kulawo chodził, podobnie się robi, kiedy jest zapowietrzony.

: sob sty 23, 2010 18:23
autor: damian81Z
tylko jak świece słabo grzeją to będzie ciężko odpalał mimo ze wszystkie świece maja przejście

: sob sty 23, 2010 18:29
autor: t0mal
Nieprawda, bo przekaźnik gasi kontrolkę, kiedy płyn nagrzeje się do odpowiedniej temperatury. Stare świece poprostu dłużej grzeją.

: sob sty 23, 2010 18:42
autor: damian81Z
t0mal, podlacz stara swiece bezposrednio do aku i nowa swiece,oczywiscie wykrecone swiece,zobaczysz o co chodzi

Golf MKII

: sob sty 23, 2010 18:42
autor: Skowron88
Dziś mój golf odmówił posłuszeństwa, było -20*C krecić dobrze kręcił jak by juz łapał ale nie dało rady odpalic później juz tylko gorzej kręcił, nie wiem jak go mam odpalic, czy to świece czy coś innego?

[ Dodano: 23 Sty 2010 17:49 ]
Dzis jak zawsze wychodze z domu ide odpalić autko i tu niemiłe zaskoczenie, autko nie odpaliło, świece żarowe grzały sie ok 10s grzałem je 2 razy(odkąd go mam mniej wiecej tyle po nocy się grzeją) kręcić kręcił okej i pewnym momenciepo 4 lub 5 obrotach jak by juz chciał zapalić ale nagle przestał szybko kręcic i juz nic nie pomogło, chciałem go odpalic z kabli od drugiego autka tez nic nie dało próbowałem starter(ten w kolektor dolotowy) też nic, sprawdziłem na tej przeźroczystej rurce paliwa czy nie wytrąciła się parafina z paliwa, paliwo okej. nie wiem jak go mam odpalić, powiem szczerze boje sie go troche ciagać bo nei wiem jaki tego bedzie skutek. prosze o pomoc.

: sob sty 23, 2010 18:53
autor: damian81Z
Skowron88, nie odpalaj go na zaciąg rozrzad mozesz przestawić, po takim długim kreceniu mógł sie zapowietrzyć, popuść nakrętki z przewodów przy wtryskach i pokrec sprawdz czy dolatuje tam paliwo

: sob sty 23, 2010 18:54
autor: t0mal
Skowron88, to może być wszystko, o kłopotach z odpalaniem jest całkiem długi temat do poczytania, ale najpiewnie j się zapowietrza - gumowe wężyki nie lubią mrozu.
damian81Z, Przekaźnik będzie grzał tak długo świece, aż komora wstępna będzie miała odpowiednią temperaturę, jednak lampka świeci się nie dłużej niż 30s (jest to zabespieczenie bo czujnik może zawsze paść) odepnij czujnik i zewżyj w nim styki to świece wogóle się nie podgrzeją.
Paliwo nie zapala się od świecy tylko od nagrzanego powietrza.

: sob sty 23, 2010 18:55
autor: damian81Z
t0mal, ale te powietrze cos ułatwia nagrzać i tym czyms jest swieca,a kompresja dopełnia reszty 8)

: sob sty 23, 2010 18:57
autor: Skowron88
Okej, dzieki za wskazówke od rana będę kombinował, dodam ze czasami jak był zimny silnik przy odpalaniu w temp do -10 stopni to chwile silnik telepało/nierówno pracował ale po chwili było ok.

: sob sty 23, 2010 18:58
autor: damian81Z
Skowron88, to jak telepie po odpaleniu a potem przestaje to na jeden cylinder nie łapie, sprawdz swiece