Chyba świece żarowe ale czy napewno?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Chyba świece żarowe ale czy napewno?

Post autor: Bartek_R » sob sty 23, 2010 14:44

Witam, koledzy potrzebuje waszej pomocy, p problem wygląda następująco:
Jeszcze nie dawno nie miałem najmniejszego problemu z odpaleniem przy -20, golfik po zgaśnięciu kontrolki od świec odpalał od drugiego obrotu a nawet i od pierwszego, ale trzy dni temu zaczęły się kłopoty:
3dni temu, na zewnątrz coś ok -15 kontrolka od świec paliła się dłużej niż za zwyczaj a silnik odpalił dopiero za 2 podejściem (jedno podeście liczę tu 4-5 obrotów)
2dni temu podobna temp. kontrolka świec gaśnie po podobnym czasie ale silnik zagadał dopiero po 3 próbie
a dziś rano temp -10(przez noc było -18) kontrolka wyłączyła się tak jak gdy wszystko działało (4-6s) ale odpalił dopiero po szóstej próbie i jak tak dalej pójdzie to kiedyś dojdę do takiego momentu że padnie mi aku. i koniec.
Więc co wg was może być przyczyną czy możliwe że świece padły by w ciągu 3 dni
i czy w ogóle dało by sie uruchomić silnik przy takim mrozie jak by całkiem nie działały? :crazy:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 23, 2010 15:39

sprawdz jakie masz napiecie na aku po nocy, swiece nie musza byc spalone ale stare swiece nie grzeja juz tak jak nowki, paliwko tez ma wplyw na to jak odpali szczegolnie po takiej zimnej nocy


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » sob sty 23, 2010 17:26

damian81Z,
paliwo można wyeliminować gdyż mam 3/4 zbiornika a kilka dni temu jeszcze odpalał normalnie na tym samym
aku też odpada nówka sztuka kupiony w lecie 72A, ale ok napięcie sprawdze jutro rano chodź na 100% będzie 12v z hakiem
a co do świec to nie wiem czy były wymieniane bo za mojej kadencji to nie, a co niemcy z nim robili tego nie wiem,
ale najbardziej zastanawia mnie to że można powiedzieć iż przestał odpalać z dnia na dzień, chciałem dziś odkręcić listwę i sprawdzić każdą z osobna ale zimno że klucz do ręki przymarza


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » sob sty 23, 2010 17:52

moim zdaniem to na 100 swiece, ialem tak smao z dnia na dzien spalila sie jedna siweca, potem padly juz wszystkie jak muchy i komplecik wyminilem no i teraz bez zadnych problemow pali jak zawsze;)


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 23, 2010 18:14

Jeśli padła świeca to silnik przez chwilę po odpalenu będzie się telepał i kulawo chodził, podobnie się robi, kiedy jest zapowietrzony.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 23, 2010 18:23

tylko jak świece słabo grzeją to będzie ciężko odpalał mimo ze wszystkie świece maja przejście


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 23, 2010 18:29

Nieprawda, bo przekaźnik gasi kontrolkę, kiedy płyn nagrzeje się do odpowiedniej temperatury. Stare świece poprostu dłużej grzeją.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 18:29 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 23, 2010 18:42

t0mal, podlacz stara swiece bezposrednio do aku i nowa swiece,oczywiscie wykrecone swiece,zobaczysz o co chodzi
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 18:43 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Skowron88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 26, 2009 20:28
Lokalizacja: Kawęczyn
Kontakt:

Golf MKII

Post autor: Skowron88 » sob sty 23, 2010 18:42

Dziś mój golf odmówił posłuszeństwa, było -20*C krecić dobrze kręcił jak by juz łapał ale nie dało rady odpalic później juz tylko gorzej kręcił, nie wiem jak go mam odpalic, czy to świece czy coś innego?

[ Dodano: 23 Sty 2010 17:49 ]
Dzis jak zawsze wychodze z domu ide odpalić autko i tu niemiłe zaskoczenie, autko nie odpaliło, świece żarowe grzały sie ok 10s grzałem je 2 razy(odkąd go mam mniej wiecej tyle po nocy się grzeją) kręcić kręcił okej i pewnym momenciepo 4 lub 5 obrotach jak by juz chciał zapalić ale nagle przestał szybko kręcic i juz nic nie pomogło, chciałem go odpalic z kabli od drugiego autka tez nic nie dało próbowałem starter(ten w kolektor dolotowy) też nic, sprawdziłem na tej przeźroczystej rurce paliwa czy nie wytrąciła się parafina z paliwa, paliwo okej. nie wiem jak go mam odpalić, powiem szczerze boje sie go troche ciagać bo nei wiem jaki tego bedzie skutek. prosze o pomoc.


Nie ważne czym jeździsz ważne jak to robisz!

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 23, 2010 18:53

Skowron88, nie odpalaj go na zaciąg rozrzad mozesz przestawić, po takim długim kreceniu mógł sie zapowietrzyć, popuść nakrętki z przewodów przy wtryskach i pokrec sprawdz czy dolatuje tam paliwo


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 23, 2010 18:54

Skowron88, to może być wszystko, o kłopotach z odpalaniem jest całkiem długi temat do poczytania, ale najpiewnie j się zapowietrza - gumowe wężyki nie lubią mrozu.
damian81Z, Przekaźnik będzie grzał tak długo świece, aż komora wstępna będzie miała odpowiednią temperaturę, jednak lampka świeci się nie dłużej niż 30s (jest to zabespieczenie bo czujnik może zawsze paść) odepnij czujnik i zewżyj w nim styki to świece wogóle się nie podgrzeją.
Paliwo nie zapala się od świecy tylko od nagrzanego powietrza.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 18:55 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 23, 2010 18:55

t0mal, ale te powietrze cos ułatwia nagrzać i tym czyms jest swieca,a kompresja dopełnia reszty 8)
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 18:57 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Skowron88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 26, 2009 20:28
Lokalizacja: Kawęczyn
Kontakt:

Post autor: Skowron88 » sob sty 23, 2010 18:57

Okej, dzieki za wskazówke od rana będę kombinował, dodam ze czasami jak był zimny silnik przy odpalaniu w temp do -10 stopni to chwile silnik telepało/nierówno pracował ale po chwili było ok.


Nie ważne czym jeździsz ważne jak to robisz!

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 23, 2010 18:58

Skowron88, to jak telepie po odpaleniu a potem przestaje to na jeden cylinder nie łapie, sprawdz swiece
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 18:59 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości