Strona 1 z 1

Dziwny dżwięk

: sob sty 23, 2010 11:07
autor: gburwygibus
Witam!
Jadąc dziś do pracy na rozgrzanym silniku w trakcie przyspieszania na 4 biegu przy prędkości około 75-80 km/h i prędkości obrotowej ok 2000 usłyszałem taki dziwny dżwięk, jakby uchodzącego powietrza trwający tak z 2 sekundy - takie jakby "uuu" :crazy: , zwolniłem i powtórzyłem przyspieszanie i ponownie ten dżwięk. Co to może być, jakaś nieszczelność przewodów gumowych, zaworu? Słychać to w kabinie po stronie kierowcy. Dodam, że w tym momencie auto nie słabnie, przyspiesza dalej do prędkości ok 140 km/h i obrotów około 3000 na piątym biegu i to jest koniec, po odjęciu gazu i ponownym dodaniu przyspieszy jeszcze do V max 160 km/h i 3500 obrotów i dalej nic - jedzie już tylko z taką prędkością. Na czwartym biegu V max to 120 km/h i ok 4000 obrotów.

: sob sty 23, 2010 12:56
autor: scols11
Sprawdz IC i cale jego orurowanie czy nie ma jakiejs dziury , ogladni tez dolot i okoloice EGR jesli byl zaslepiany mialem przypadek ze sruby nie zostaly dobrze dokrecone i zrobila sie nieszczelnosc.

: sob sty 23, 2010 13:45
autor: mkosmala2
też mam coś takiego tylko przy spadku obrotów jest możliwe ze moze być nieszczelny kolektor?
scols11 pisze:Sprawdz IC i cale jego orurowanie czy nie ma jakiejs dziury , ogladni tez dolot i okoloice EGR jesli byl zaslepiany mialem przypadek ze sruby nie zostaly dobrze dokrecone i zrobila sie nieszczelnosc.

: sob sty 23, 2010 17:04
autor: gburwygibus
Obejrzałem orurowanie od IC i nic niepokojącego nie zauważyłem, jeśli logi coś pomogą, to spróbuję je w poniedziałek zrobić, tylko proszę o info co mam logować?

: sob sty 23, 2010 19:13
autor: scols11
Zaloguj dynamicznie 003, 008 , 011 najlepiej na 4 biegu i pojedynczo.

: czw kwie 08, 2010 08:11
autor: gburwygibus

: czw kwie 08, 2010 15:58
autor: munior
gburwygibus pisze:Dopiero wczoraj mogłem je zrobić:
Co do logów to czemu tak nisko z obrotami ?Trzeba praktycznie do końca pedał gazu wciskać .Ale i z tego co widać to ci ewidentnie przeładowuje ,zaworek n75 prawdopodobnie do wymiany .I coś ze wskazaniami przepływomierza mi nie pasuje,albo gdzieś nie szczelność ,albo przepływomierz świruje

: czw kwie 08, 2010 18:42
autor: gburwygibus
Pedał w podłodze był cały czas. Co do obrotów, to już powyżej 2700 obr / min. się nie chce wkręcać i lipa :crazy:
Jeśli to coś zmieni to zaraz mogę zrobić logi na trzecim biegu.

Dołączam logi na 3 biegu:
Log (0 - 001)
Log (1 - 011)
Log (2 - 008)
Log (3 - 010)
Log (4 - 004)
Log (5 - 003)
Log (6 - 000)
Log (7 - 005)

: czw kwie 08, 2010 23:17
autor: Łuki_79
Turbinka tobie przeładowywuje.Wklep w szukajke Notlauf i poczytaj.

: ndz kwie 11, 2010 12:33
autor: gburwygibus
Poczytałem o tym notlaufie i dżwięk uchodzącego powietrza minął po rozruszaniu sztangi od turbiny. Wychodzi na to, że dżwięk był spowodowany poprzez uchodzenie powietrza z wężyka, który podłączony był do sztangi. Wzrastało w nim ciśnienie. Nie mogąc poruszyć dżwignią, uchodziło pod opaską po osiągnięciu określonej wartości. Czyli jeden problem rozwiązany, ale auto dalej wpada w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 575. Odpiąłem zawór n75 i połączyłem ze sobą przewód niebieski i czerwony. Niestety znów notlauf i błąd 575.
Dołączam logi na połączonych wężykach i proszę o pomoc.
Przy logowaniu kanału 3 auto nie złapało notlaufa, tylko na kolejnych.
Log (0 - 003)
Log (1 - 010)
Log (2 - 011)

[ Dodano: 12 Kwi 2010 12:32 ]
Problem rozwiązała duża ilość WD40 do gruszki.