Strona 1 z 1
problem z turbem
: pt sty 22, 2010 14:28
autor: Amant56
witam wszystkich mam problem dotyczacy turbiny podajze k24 otoz rzecz nastepujaca jaka jest to brak zwiekszenia wiekszego cisnienia aktualnie jest 1-1.1 bara na fmic co to moze byc ?? prosze o pomoc
a to zdjecie turbiny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c28 ... d057f.html
: pt sty 22, 2010 14:44
autor: t0mal
To jest Garrett T3, potrzebujesz zaworu MBC, żeby podnieść ciśnienie. Wogóle to napisz po ludzku o co się rozchodzi, tak to ciężko zrozumieć.
: pt sty 22, 2010 17:04
autor: Amant56
t0mal pisze:To jest Garrett T3, potrzebujesz zaworu MBC, żeby podnieść ciśnienie. Wogóle to napisz po ludzku o co się rozchodzi, tak to ciężko zrozumieć.
a bez zaworu nie zwiekszy???
ja sciaglem ten gumowy przewod i go zaslepilem i mi zwiekszylo cisnienie ale tylko do 1- 1.1bara bo nie potezebny jest ten zawor (chyba)
[ Dodano: 22 Sty 2010 16:06 ]
moge sie mylic wiec dlatego sie pytam
: pt sty 22, 2010 18:22
autor: t0mal
To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary, jeśli wszystko jest szczelne, a zegar sprawny to oddaj sprężarkę do regeneracji dopuki się całkiem nie rozpadło - masz szansę że za 300-400 zł będziesz miał turbo jak nowe.
Z własnego przykrego doświadczenia wiem, że jedyne rozwiązanie to mbc inne sposoby spowodują po nieco ponad półroku jazdy totalną awarię turbosprężarki, swoją załatwiłem tak, że nie opłaca się jej naprawiać.
: pt sty 22, 2010 18:35
autor: Amant56
t0mal pisze:To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary, jeśli wszystko jest szczelne, a zegar sprawny to oddaj sprężarkę do regeneracji dopuki się całkiem nie rozpadło - masz szansę że za 300-400 zł będziesz miał turbo jak nowe.
Z własnego przykrego doświadczenia wiem, że jedyne rozwiązanie to mbc inne sposoby spowodują po nieco ponad półroku jazdy totalną awarię turbosprężarki, swoją załatwiłem tak, że nie opłaca się jej naprawiać.
ale ona praktycznie nie ma luzu poprzecznego ani wzdluznego bo nawet patrzylem
i do regeneracji??? a zauwazylem taka dziureczke wielkosci ok 1-2mm gdzie znajduje sie zawor upostowy kolo niego to ma byc tam ta dziurka??
: pt sty 22, 2010 19:58
autor: t0mal
Na puszce zaworu upustowego jest otwór w kształcie owalu i nie ma żadnych innych.
2 mm to za mała dziura, raczej powinno to podnieść ciśnienie, żeby było takie niskie doładowanie przy zamkniętym dopływie powietrza do WG, nawet z całkiem zdjętym wężykiem powinna więcej ładować.
Jeszcze mam 2 pytana: jak mierzysz doładowanie i czy ruszałeś dawkę paliwa? Czy auto kopci na czarno, czy kąt wtrysku nie jest zbyt przyspieszony?
: pt sty 22, 2010 20:55
autor: munior
Amant56 pisze:witam wszystkich mam problem dotyczacy turbiny podajze k24 otoz rzecz nastepujaca jaka jest to brak zwiekszenia wiekszego cisnienia aktualnie jest 1-1.1 bara
t0mal pisze:To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary
Czy koledzy czasem nie przesadzacie 1,1 bara mało?Bo na 2 barach to nie wróżę długiej jazdy.
: pt sty 22, 2010 21:04
autor: t0mal
Garrett T3 z zamkniętym WG ładuje ponad 2 bary, jak pisałem, jeśli dmucha 1,1 bara i nie da rady więcej to coś jest z nim nie tak - K03 da radę więcej nadmuchać, a jest tak mała, że T3 mogła by ją zassać z filtra i przemielić

: sob sty 23, 2010 18:43
autor: Amant56
t0mal pisze:Na puszce zaworu upustowego jest otwór w kształcie owalu i nie ma żadnych innych.
2 mm to za mała dziura, raczej powinno to podnieść ciśnienie, żeby było takie niskie doładowanie przy zamkniętym dopływie powietrza do WG, nawet z całkiem zdjętym wężykiem powinna więcej ładować.
Jeszcze mam 2 pytana: jak mierzysz doładowanie i czy ruszałeś dawkę paliwa? Czy auto kopci na czarno, czy kąt wtrysku nie jest zbyt przyspieszony?
no tak jest na puszce zaworu taki owalny otwor ale mi nie chodzi o ten.
na przykladzie zdjecia za tym dekielkiem gdzie znajduje sie ten zawor (co trzyma cisnienie??)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/748 ... 18f74.html
[ Dodano: 23 Sty 2010 17:46 ]
munior pisze:Amant56 pisze:witam wszystkich mam problem dotyczacy turbiny podajze k24 otoz rzecz nastepujaca jaka jest to brak zwiekszenia wiekszego cisnienia aktualnie jest 1-1.1 bara
t0mal pisze:To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary
Czy koledzy czasem nie przesadzacie 1,1 bara mało?Bo na 2 barach to nie wróżę długiej jazdy.
nie no ja niechce jezdzic na 2 barach

ale 1.5 by mnie zadawalalo
[ Dodano: 23 Sty 2010 17:51 ]
t0mal,doladowanie mierze zegarem to turba,ruszalem dawke no kopci normalne a co o kat to niewiem raczej dobrze jest
: sob sty 23, 2010 18:58
autor: t0mal
Grzybek zaworu jest pod tym właśnie małym dekielkiem, puszka z drugiej strony to siłowinik pneumatyczny, który nim steruje.
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:02 ]
Amant56 pisze:ja sciaglem ten gumowy przewod i go zaslepilem
A z której strony go zdjęłeś i zaślepiłeś, od strony metalowego wężyka, czy od strony tego kolanka co jest wkręcone w muszlę?
: sob sty 23, 2010 19:10
autor: Amant56
t0mal pisze:Grzybek zaworu jest pod tym właśnie małym dekielkiem, puszka z drugiej strony to siłowinik pneumatyczny, który nim steruje.
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:02 ]
Amant56 pisze:ja sciaglem ten gumowy przewod i go zaslepilem
A z której strony go zdjęłeś i zaślepiłeś, od strony metalowego wężyka, czy od strony tego kolanka co jest wkręcone w muszlę?
na poczatku nie mialem wogole zaslepionego ale pozniej zaslepilem i od tej strony i nic i dalem od strony kolanka wkrecanego do muszli i tez nic i tak jest a czemu
no i wlasnie i kolo tego zaworu mam taka dziurke i mysle przez nia ucieka cisnienie wydech
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:14 ]
t0mal, no bo co tam ma robic ta dziurka ???kolo tego zaworu jak tam wlasnie ten zawor trzyma cisnienie no i nie wiem skad ta dziurka ona tam ma byc w tych modelach turbiny??
: sob sty 23, 2010 19:18
autor: t0mal
Polecałbym założyć spowrotem ten wężyk, jeśli zaślepiasz to tą dziurę od strony kolanka co jest wkręcone w muszlę, bo inaczej ciśnienie ucieka (słychać syk) w atmosferę, a sprężarka kręci się jak oszalała, co wróży jej rychły i spektakularny koniec. Jeśli turbo nie chce pompować to opcje są 3:
-albo problem ze sprężarką (zajechane albo zalepione nagarem łożyska),
-problem z dolotem, czyli dziura w układzie, albo zabity filtr.
-problem z paliwem, czyli zajechane wtryski, zdechnięta pompa, zatkany filtr.
: sob sty 23, 2010 19:22
autor: Amant56
tak to mniej wiecej wyglada za dekielkiem duze czarne kolko to zawor a czerwona kropka to ta nieszczesna dziurka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37e ... 0f617.html
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:31 ]
t0mal pisze:Polecałbym założyć spowrotem ten wężyk, jeśli zaślepiasz to tą dziurę od strony kolanka co jest wkręcone w muszlę, bo inaczej ciśnienie ucieka (słychać syk) w atmosferę, a sprężarka kręci się jak oszalała, co wróży jej rychły i spektakularny koniec. Jeśli turbo nie chce pompować to opcje są 3:
-albo problem ze sprężarką (zajechane albo zalepione nagarem łożyska),
-problem z dolotem, czyli dziura w układzie, albo zabity filtr.
-problem z paliwem, czyli zajechane wtryski, zdechnięta pompa, zatkany filtr.
jak jest zaslepione od strony muszli to jak moze uciekac cisnienie??? co innego jakbym maial zaslepiona rurke ktora drowadzi do zaworu to wtedy z tamtej by uciekal ood strony muszli
dolot i filtr jest ok
wtryski sa nowki tzn koncowki pompa wporzadku byla na uszczelnieniu nawet filtr nowy
[ Dodano: 26 Sty 2010 20:15 ]
dzis odkrecilem ten dekielek gdzie za nim sie znajduje zawor i okazalo sie ze uszczelka metalowa ktora jest za deklem jest peknieta wiec zrobilem nowa z blachy bo myslalem ze to przez to nie rosnie cisnienie ale to niema znaczenia w sumie chyba i niewiem dalej co to dziwne jest to dlaczego pekla lekko czy przez to ze cisnienie pcha ta dziurka w wydech czy co