Strona 1 z 1

Padł silnik

: śr sty 20, 2010 14:38
autor: kuchar1987
Witam. Mam poważny problem z moim golfem:/ jechalem sobie na trasie i w pewnym momencie cos zaczelo bardzo glosno stukac w silniku. Odrazu sie zatrzymalem, zeby sprawdzic ocb, odpalilem silnik i na wolnych obrotach było ok a jak dodawalem gazu stukało, myslalem, ze tłumik mi od kolektora sie oderwał temu stuka i postanowilem jechac dalej. Po kilkunastu minuch stukanie ustało, ale zaczela mi rosnac temperatura, zatrzymalem sie, postałem 15 min i odpalilem auto. Stukania nie było ale podjechalem nim pare set metrow i mi zgasł i do teraz nie moge go odpalic. znajomi twierdza, ze albo pasek przeskoczył, albo popma wodna siadła. Pewnie silnik do wymiany:/ niemam czasu zeby do mechanika prowadzic itp, mieszkam na wiosce i niemam tutaj mechanikow:/ sam musze dojsc co sie stało:/ moze wy cos doradzicie co sprawdzic? jak sprawdzic czy pasek przeskoczyl?

: śr sty 20, 2010 16:30
autor: IRAS AAZ
Najpierw powiec co to za śilnik? :bigok:

: śr sty 20, 2010 16:34
autor: grzegorz07555
myśle że ten stukot mgół byc od szklanek, temperatura od walnietego bloku no i tłok mógł Ci walnąć. no i sprawdż pasek rozrządu czy cały

: śr sty 20, 2010 17:55
autor: kuchar1987
pasek caly, niewiem moze przeskoczyl ale narazie tego nie stwierdzilem... silnik to 1.9 D

: śr sty 20, 2010 17:57
autor: grzegorz07555
no to chyba pora na szklanki, przy okazji będzie można sprawdzić ustawienie paska rozrządu

: śr sty 20, 2010 18:07
autor: t0mal
kuchar1987, w ciemno możesz zdejmować małe koło rozrządu, scięło klin na wale, nawet go teraz nie próbuj odpalać.

Sprawdź czy wszystkie znaki na rozrządzie się zgadzają, następnie spróbuj odkręcić śróbę na wale, 12-to kątny klucz 19mm - nie ma prawa się odkręcić bez rurki.

: czw sty 21, 2010 02:35
autor: arturo
A nie gibało sie koło pasowe wcześniej ?