Strona 1 z 1

Remont silnika JP... tłoki i korby z JR???

: śr sty 20, 2010 12:00
autor: TiTeK
Witam. Mam dylemat, nie wiem czy mógł bym zastosować tłoki z korbowodami z silnika JR do mojego JP, na oko róznia sie tylko wycieciami na dysze olejowe, ale czy długośc itp jest taka sama??

druga sprawa to nie wiem jaki olej zastosowac po remoncie bo nie wiem jaki był wczesniej lany, co do remontu to bedzie robiona głowica i nowe tłoki z pierścieniami??

Pozdrawiam i zgóry dziekuje za odp

: śr sty 20, 2010 13:47
autor: twromek
tłoki i korby podejdą

co do oleju to jakiś półsyntetyk

: śr sty 20, 2010 13:48
autor: ZbyszekGolf
Witam powinny pasować korbowody

[ Dodano: 20 Sty 2010 12:48 ]
wg mnie do td są wzmocnione

: śr sty 20, 2010 16:41
autor: TiTeK
tak sie zastanawiam czy pół syntetyk czasem nie bedzie za rzadki bo jak by nie było silnik ma ok 24 lata a jak wiadomo zmiena uszczelnień na zaworach i zmiana tłoków z pierścieniami to nie wszystko, nie znam sie tak dobrze na dieslach jak wy wiec zrobie to co mi zalecicie. :)

: śr sty 20, 2010 18:51
autor: twromek
Zmień też uszczelniacze na wale i wałkach :)

: śr sty 20, 2010 23:12
autor: arwam
TiTeK,

zmień wszelkie uszczelnienia na wałkach i wszystkie uszczelki i lej pełny syntetyk.
można też silnik uturbić.

: śr sty 20, 2010 23:16
autor: djmatys
przy jednej robocie wymieniłbym też popychacze (tzw szklanki), bo pewnie niedlugo na nie też przyjdzie pora :)

: czw sty 21, 2010 01:17
autor: TiTeK
arwam pisze:można też silnik uturbić.


zainteresowałes mnie tym stwierdzeniem :D ale niestety pewnie wiąże sie to z konkretnymi kosztami a mi zależy tylko na tym żeby ogarnać ten silniczek żęby tylko jezdził i robił to w miare bez awarynie, wiec co trzeba wymienić to powymieniam a co nie jest konieczne odpuszcze sobie, wiadomo pierścienie, tłoki, korbowody, usczelnienia, filtry, płyny oleje itp pokupowane i to trzeba powymieniać zeby miało ręce i nogi a tak czy siak troche kaski to kosztowało. Ten samochodzik kupilem jako drugie auto, do jazdy po mieście, do szkoły i pracy tak wiec nie chce zbyt wiele pchać w nie $$. Wielkie dzieki za rady oczywiście zrobie to co mówicie i golfik nareszcie bedzie smigał bo puki co trzeba go było przepychać z miejsca na miejsce bo z rozrusznika nie odpalał, teraz myśle że po remoncie sie to zmieni :)

: czw sty 21, 2010 01:27
autor: t0mal
A moja rada jest taka: lepiej zamiast ładować kase w JP kup sobie dowolnego TD, zrzuć głowicę, wsadź uszczelkę od 1.9, rusz dawkę i śmigaj :)
Będziesz miał w razie potrzeby osiągi nawet lepsze od RPka przy połowe mniejszym spalaniu. :bigok:

: czw sty 21, 2010 17:11
autor: TiTeK
Nom może i racja, tyle że RP pali mi jakieś 10L gazu ale teraz wywalam RP i swapuje cos dużo mocniejszego i żarłoczniejszego, dlatego tez kupiłem dieselka w naprawde malutkich pieniązkach, który ma poprostu jezdzic i nie musi zapierd... :) byle był naprawde ekonomiczny. Doprowadze go do stanu używalności i puki co bede smigał a jak sie trafi okazja to moze zhandluje go i kupie tak jak mówicie jakiegos TD.

: czw sty 21, 2010 17:16
autor: Michał_1977
Gdybys jednak chciał gada uturbić,to mam wszystko co trzeba...no oprócz ssącego :bajer: ...

: czw sty 21, 2010 17:21
autor: ZbyszekGolf
Witam do wymiany pozostaje kolektor ssacy miska olejowa musi byc z wyjsciem na przewód od turba pompa wtryskowa najlepiej z lda tłoki muszą miec wycięcie na dysze do smarowania denek tłoka dysze do smarowania denek tłoka ma td

: czw sty 21, 2010 20:09
autor: arwam
ZbyszekGolf, można zrobić i bez natrysku oleju na tłoki TD ze zwykłego Diesla i jak nie będziesz latał non stop po trasach z gazem w podłodze to nic się nie stanie, jeździ już na tym forum kilka aut w ten sposób zrobionych i jakoś nic im się nie dzieje.

: czw sty 21, 2010 23:05
autor: djmatys
tylko trzeba się zastanowić czy gra jest warta świeczki....

jak kolega pisze - ma to być zwykły dupowóz do toczenia się przez jakiś czas tylko... wiec wg mnie nie ma sensu aż tak fantazjować.

Weź go ogarnij żeby był pewny i nie zawodny, a mody kieruj w innym kierunku :)