Strona 1 z 2

Lepiej pali przy -20 niż przy -5

: pn sty 18, 2010 21:29
autor: erikt65
Witam. Postanowiłem założyć nowy temat bo ładu nie mogę dojść z moim ALH.
Auto mam drugą zimę i rok wcześniej palił bez zarzutu. W tym roku zaczeły się kłopoty. Silnik przy np -8 przy próbie odpalenia łapie od początku ale zapala po około 3 sekundach. Co mnie dziwi przy -20 zapala praktycznie na dotyk. Póżniej gdy temperatura wzrastała silnik dalej palił dobrze.Teraz gdy temperatura oscyluje w granicach -5 -10 znów jest lipa. Co to może być ? co sprawdzić ?
Dodam że filtr paliwa,powietrza olej wymienione na jesieni ,świece dobre i prąd też dochodzi, kąt wtrysku też ok. Paliwo z orlenu.

: pn sty 18, 2010 21:42
autor: szakulvip
ciekawe... ja mam wręcz odwrotnie... cieżej ma przy odpalaniu gdy temp. -20 p0rzy -5 pali bez problemu.

: pn sty 18, 2010 21:46
autor: erikt65
szakulvip pisze:ciekawe... ja mam wręcz odwrotnie... cieżej ma przy odpalaniu gdy temp. -20 p0rzy -5 pali bez problemu.

No właśnie też mnie to dziwi . Gdzieś coś szwankuje i chciałbym dowiedzieć się co to może być ???

: pn sty 18, 2010 21:51
autor: kryhaziom
u mnie jest identycznie :grin:

: pn sty 18, 2010 21:53
autor: darkjustice
wydłuż czas grzania świec za pomocą VAG'a :bajer: może pomoże...

[ Dodano: 18 Sty 2010 20:54 ]
sprawdz czujnik temp. czy działa poprawnie

: pn sty 18, 2010 22:04
autor: erikt65
CZas grzania świec już wydłużyłem wcześniej. Czujnik temperatury działa poprawnie , sprawdzałem przy okazji wydłużania czasu grzania świec

: pn sty 18, 2010 22:22
autor: awo250
no i u mnie jest tak samo lepiej pali jak -20 niż -3 :chytry: a sprawdź czy nie masz powietrza w układzie paliwowym

: pn sty 18, 2010 22:31
autor: piter_s
to i u mnie tak samo, lepiej pali przy -10 jak przy 0.
tak do końca nie wiem czy to o świece lata.
kiedyś zrobiłem test i przy -6 odpaliłem od razu bez grzania świec, co ciekawe byłem pod wrażeniem, chodził równiutko, lepiej jak przy temp 0 z grzaniem.

: pn sty 18, 2010 22:39
autor: erikt65
awo250 pisze:no i u mnie jest tak samo lepiej pali jak -20 niż -3 :chytry: a sprawdź czy nie masz powietrza w układzie paliwowym
Powietrza brak.

: pn sty 18, 2010 22:46
autor: PinkFloyd
erikt65 pisze:
awo250 pisze:no i u mnie jest tak samo lepiej pali jak -20 niż -3 :chytry: a sprawdź czy nie masz powietrza w układzie paliwowym
Powietrza brak.
Im zimniej tym dłużej palą się świece żarowe i mocniej podgrzane sa komory, jak zimny to też więkrza dawka rozruchowa. Zrób teścik w adaptacjach w grpie 05 wpisz 33268 a grupie 12 wpisz 32690 i przy -5st i przy +5st bedzie jarał jak przy -20st :grin:

: pn sty 18, 2010 22:52
autor: erikt65
Grupa 5 to dawka rozruchowa? Już próbowałem i poprawy nie zauważyłem.
a grupa 12 to czas grzania świec. Też go wydłużyłem ale nie na maksa.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły???

: wt sty 19, 2010 22:08
autor: piter13
tak a moze ktos sie domysli o kurczeniu sie materiałow ,im zimniej tym lepiej jest wszystko szczelne i dopasowane do silnika ktory ma juz swoj przebieg

: śr sty 20, 2010 15:18
autor: erikt65
piter13 pisze:tak a moze ktos sie domysli o kurczeniu sie materiałow ,im zimniej tym lepiej jest wszystko szczelne i dopasowane do silnika ktory ma juz swoj przebieg
Czyli kolego według Ciebie w lato silnik powinien gorzej palić ???

: śr sty 20, 2010 18:49
autor: PELE
sprawdz czujnik temp. czy działa poprawnie
stawiam na uwalony czujnik temperatury który przy -5 nie załącza świec a przy -20 już je załącza. VAG'iem sprawdz lub niech ktoś Ci sprawdzi jaka jest wg. komputera temperatura zczytana z czujnika....