System hamowania, co sie dzieje ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michaltrzebnica
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn sty 18, 2010 12:03
Lokalizacja: DTR

System hamowania, co sie dzieje ?

Post autor: michaltrzebnica » pn sty 18, 2010 12:09

witam!
jestem nowym uzytkownikiem forum. posiadam druga golfine podczas mojego uzytkowania samochodow tym razem 1.9 tdI . od momentu kupienia system hamowania sprawowal sie nie do konca dobrze. konkretnie chodzi o miękki pedal. z forum wiem ze moze to byc kwestia odpowietrzenia hamulcow i z wasza pomoca postaram sie to zrobic ;) zastanawia mnie tylko fakt czy moze to byc spowodowane nierownymi tarczami hamulcowymi. podczas hamowania czuc ze tarcze sa nie rowne przez to nawet abs za szybko lapie tak mi sie wydaje. pedal jest miekki i dochodzi praktycznie do samego konca. naciskajac go za 2-3 razem staje sie twardy i hamulce dzialaja zdecydowanie lepiej. dodam ze uklad hamulcowy mam szczelny poniewaz ilosc plynu jest ciagle ta sama ( nalane po sam korek praktycznie - moze byc za duzo? ) bede wdzieczny za jakiekolwiek info. najbardziej zastanawia mnie czy to moze byc przez te tarcze? niedlugo w miare mozliwosci finansowych postaram sie je wymienic albo przetoczyc bo jazda z "kolyszacym" hamowaniem nie nalezy do przyjemnych. no i jakos hamowania tez nie jest najlepsza a nie raz nie da sie "podpompowac" zeby lepiej zahamowac. pozdrawiam serdecznie wszystkich uzytkownikow golfin ;)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 18, 2010 15:42

Wszystko co opisujesz to jednoznaczne objawy zapowietrzenia (tarcze mogą być ok tylko w jednym tłoczku jest więcej powietrza niż w drugim - dlatego tak nierówno łapie), odpowietrzysz i problem ustąpi :) Po odpowietrzeniu hamulców płynu będzie dużo mniej, dlatego po odpwietrzeniu każdego sprawdzaj czy nie nie opadł do min. i w razie konieczności dolej. Koła odpowietrza się w kolejności prawy tył, lewy tył prawy przód, lewy przód.
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 15:44 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
michaltrzebnica
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn sty 18, 2010 12:03
Lokalizacja: DTR

Post autor: michaltrzebnica » pn sty 18, 2010 17:55

dzieki wielkie za odpowiedz . jutro sie do tego zabiore i napisze co i jak ;) no i oczywiscie chetnie przyznam punkt za info o tych tarczach. nie ukrywam ze fajnie by bylo gdyby sie okazalo ze to tylko zapowietrzone hamulce. mam taka nadzieje bo w sumie dziwne ze nowe klocki i pol roczne tarcze tak szybko sie "przestawily". pozdrawiam



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 18, 2010 21:55

Dokładnie pedał by skakał i kierownica by wpadała w drgania lewo - prawo. Coś takiego się dzieje np. jak się je przegrzeje tarcze.

[ Dodano: 18 Sty 2010 20:57 ]
Jeszcze a propo samego odpowietrzania: Jeśli nie masz serwa tylko akumlator ciśnienia i pompę elektryczną (system Taves II) musisz odpowietrzać na włączonej stacyjce, a przed zabawą z tylnymi kołami nacisnąć kilkakrotnie korektor hamowania.



Awatar użytkownika
michaltrzebnica
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn sty 18, 2010 12:03
Lokalizacja: DTR

Post autor: michaltrzebnica » pn sty 18, 2010 22:15

wydaje mi sie ze mam serwo ale nie jestem pewien. jesli cos pomoze to mam variata 99 r w wersji joker.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn sty 18, 2010 23:11

michaltrzebnica pisze:wydaje mi sie ze mam serwo ale nie jestem pewien.
A ja jestem :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości