Strona 1 z 2

GOLF III 1.9 TDI Problem z Napinaczem do paska klinowego.

: pn sty 18, 2010 00:31
autor: golfikdina
Witam wszystkich miłośników vw.
Mam mianowicie problem z moim autkiem Golf 1.9 TDI 90km 95r.
Jak silnik jest włączony coś mi czeszczy tzn mechanik mi powiedzial ze napinacz trzeba wymienic bo sie tam obija o cos i przez to cos stuka i czeszczy i przez to silnik glosno chodzi. Nie widzie zaradzić temu nie wymieniając tego napinacza. Dodam tylko ze mechanik przy wymianie rozrządu zauwazyl ze pasek klinowy byl naderwany to mi wymienił na nowy ale od kiedy to mam to nie wiem bo myślałem ze to tak silnik powinien chodzic a jednak nie . Nie wiem czy to wina mechanika czy to normalnie siadło bo siadło czy to trzeba podkręcic czy cos z tym zrobić , bo wiem ze najlepiej to wymienić ale chciałem się dowiedziec czy da sie coś z tym zrobć aby teog nie wymieniac czy jednak to jest konieczne ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc

: pn sty 18, 2010 00:37
autor: Haki
PASEK ROZRZĄDU
ROLKA NAPINAJĄCA
ROLKA PROWADZĄCA
+ pompa wody .... oto skład rozrządu
Koszta niewielkie ,, a powinieneś wymienić wszystko zwłaszcza jak mechanik zauważył i wymienił postrzępiony pasek...

Ps - pytanie tylko czy przy wymianie - nie przestawił mu się rozrząd o ząbek ...
Podjedź do kogoś kto siedzi w autach z grupy VAG ,, niech obejrzy . podepnie pod Vaga ...

: pn sty 18, 2010 07:36
autor: golfikdina
Ale rozrząd jest dobrze zalozony tylko jak wymieniał pompe napicznacze pasek itp to zauwazył ze pasek klinowy jest lekko naderwany i mi go też wymienił ale napianacz do paska klinowego nie wymienił i moze przez to mi teraz to tak czeszczy i stuka ta rolka napinająca pasek klinowy ?

: pn sty 18, 2010 09:32
autor: Haki
Po to jest napinacz - by napinał - kup i montuj ... prosta sprawa kolego. Bo za jakiś czas znów pasek będzie do wymiany..

: pn sty 18, 2010 12:37
autor: karol26
Pompa wody nie koniecznie bo w tym silniku nie jest napędzana paskiem rozrządu.
Ale kompletny rozrząd warto wymienić i mieć spokojną głowę.
Czyli do wymiany pasek,rolka prowadząca i napinająca.

: pn sty 18, 2010 13:22
autor: golfikdina
OMG ja rozrząd wymieniłem
tylko napisałem ze jak wymieniałem rozrząd (kompletny ) to kościu zobaczył ze obok jest pasek klinowy i jest naderwany, rorząd jest nowy i jest z nim ok, chodzi mi o to ze wymienił mi pasek klinowy , a napiancza do paska klinowego nie, i mi chodzi o to czy idzie coś z tym zrobć aby napinacz się nie tłuk nie czeszczał pod czas pracy silnika ? NAPINACZ DO PASKA KLINOWEGO a nie rozrządu

[ Dodano: 18 Sty 2010 12:23 ]
pasek rozrządu jet w zupełnie innym miejscu niż pasek klinowy

: pn sty 18, 2010 13:58
autor: karol26
Oki rozumiem :) chodzi o napinacz paska wielorowkowego do alternatora. Z tego co wiem to ten napinacz lubi hałasować i pomaga jedynie jego wymiana.Poszukaj na forum bo było o jego wymianie coś pisane.

: pn sty 18, 2010 14:18
autor: golfikdina
a to jest on popsuty czy coś ? Bo tak myślałem aby kupić używany bo widzialem kilka takich ofert ale sie boje ze to samo będzie.

: pn sty 18, 2010 14:21
autor: karol26
No tam w nim jest chyba jakieś sprzęgiełko i ono jak padnie to hałasuje.Jak kupisz używke to może być to samo , tyle że oryginał też tani nie jest :(

: pn sty 18, 2010 14:31
autor: golfikdina
100zł+ cena tak idzie ;/

: pn sty 18, 2010 14:41
autor: karol26
EE no to tragedii jeszcze nie ma, ja słyszałem inne ceny powyżej 300 zł.

: pn sty 18, 2010 14:48
autor: golfikdina
tzn nie wiem wlasnie dokładnie co bo cały napinacz to koszt okolo 200 a nawet te 300zł a rolka napinająca która jest na nim to tak 100-150zl i nie wiem teraz jak wymienie samą rolkę czy to pomoze

: pn sty 18, 2010 14:50
autor: karol26
Jak wyciągniesz to pewnie sie okaże czy cały napinacz czy sama rolka.Ale w tej kwestii nie pomogę bo nie miałem z tym styczności.

: pn sty 18, 2010 14:57
autor: golfikdina
Jak wyciągne to nie wloze juz z powrotek popsutej jak coś i dlatego chce wiedziec wcześniej aby nie płacić 2 raz za robociznę

[ Dodano: 18 Sty 2010 13:57 ]
Ale dzięki za pomoc ,czekam dalej moze ktoś inny będzie bardzije obeznany w tym