Niebieski dymek

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Niebieski dymek

Post autor: cypiss » ndz sty 17, 2010 20:49

Chodzi tutaj o silnik 1.6td SB + IC. Ostatnio po tych mrozach -20(moze to nie miec zwiazku ze sprawa) zaczął mi strasznie kopcić na niebiesko, również na wolnych obrotach. Przy pedale w desce to już nie ma co wspominać, można się udusić jadąc za mną :D Gdyby to byk czarny dymek to bym zrozumiał, turbo ładuje i wali na czarno, a teraz niestety sytuacja się pogorszyła. Spalanie oleju tez znacznie wzrosło. Co robić?? Turbina się kończy?? Dodam, ze mam Garett T2.
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 20:50 przez cypiss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » ndz sty 17, 2010 21:17

skoro spalanie oleju wzrosło to silnik bierze olej, nie pracuje Ci czasami na 3-garach ? jak z mocą silnika ?


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » ndz sty 17, 2010 21:27

Silnik pracuje równo bez zmian. Moc też się nie zmieniła. Ogólnie to poza dużym spalaniem oleju(wyszło ostatnio kolo 1l/1000km) i kopceniem to nic się nie zmieniło. Silnik przy dużych mrozach pali bez problemu, grzeje się normalnie. Na warsztacie powiedzieli mi, że "przyczyn może być wiele" póki nie rozbiorą silnika to nic nie powiedzą. Na razie wolałbym się nie narażać na koszty bo dopiero co odebrałem od lakiernika po stłuczce. Chciałbym wiedzieć co mu dolega i czy da się z tym jakoś przejeździć zimę nie narażając silnika na poważniejsze usterki.



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 17, 2010 21:35

Witam wg mnie pierscienie tłokowe i uszczelniacze do wymiany



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz sty 17, 2010 22:30

Ja miałem podobnie uszczelniacze + uszczelka pod głowica po zdjęciu z głowicy okzało się że na każdym garze był przedmuch


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 17, 2010 22:39

Jak był przedmuch to pierscienie do wymiany albo kapitalka



cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » ndz sty 17, 2010 23:34

Hmm . Uszczelka pod głowicą ma prawo się zepsuć tak z dnia na dzień?? W połowie grudnia miałem sprawdzaną uszczelkę. Uciekał mi płyn z układu chłodzenia i było podejrzenie, że to może być właśnie uszczelka, ale wsadzany był czujnik w wydech i mi wtedy nie wykryło żadnych nieprawidłowości. Jeżeli jest tak jak mówicie, to czy można a jeżeli można to ile KM jestem w stanie zrobić?? Chciałbym przejeździć zimę jakoś.



lukiluk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lis 29, 2006 01:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukiluk » pn sty 18, 2010 00:02

Powiem ci, że mój golfik też tak brał olej no i oczywiście kopcił na niebiesko. Jeździłem tak przez prawie rok aż wreszcie to kopcenie doprowadziło mnie do ostateczności i wymieniłem pierścienie i uszczelniacze (a w zasadzie zregenerowałem głowicę bo prowadnice były wyrobione i dwa zawory do wymiany) i kopcenie ustało a oleju nie dolewam od wymiany do wymiany. Jeśli chodzi o to czy silnikowi poszkodzi to, że tak kopci i bierze olej to raczej nie jeśli pilnujesz poziomu oleju. Myślę, że spokojnie do wiosny a nawet lata tak możesz pociągnąć (jeśli oczywiście zniesiesz to koszmarne kopcenie). Dodam, że kompresje silnik miał dobrą tylko pierścienie zgarniające były w opłakanym stanie i stąd ten pobór oleju.



cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » wt sty 19, 2010 16:15

Dziwna sprawa. Miałem dzisiaj chwilę wolnego czasu z rana i zabrałem się do wykręcania rozrusznika w celu wymiany bendixa. Wykręciłem intercooler(w SB trochę zawadza w dostępie do rozrusznika)i otóż z intercoolera wylał mi się olej, był już nieco zużyty przypominał raczej maź. Czy to może ma jakiś związek z powyższym?? Na moje niefachowe oko to tam oleju raczej nie powinno być. Co o tym sądzicie?



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 19, 2010 17:14

Witam Jezeli olej był w intercolerze to Turbina do sprawdzenia tzn troche zawsze go bedzie tak film ale intercooler i przewody nie moga byc zalane duza iloscią oleju



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt sty 19, 2010 18:23

Uszczelniacze na turbinie proponuj nie jezdzic bo w pewnym momecie moze tyle oleju sie uzbierac ze tlokow bedziesz szukal poza autem regeneracja turbiny lub szukaj uzywki w dobrym stanie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 172 gości