dawka nastawnika vs dawka rozruchowa czy ma coś do turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

dawka nastawnika vs dawka rozruchowa czy ma coś do turbiny

Post autor: kamilo22 » ndz sty 17, 2010 14:12

witam mam pytanie:
kiedys dieselek nie chciał mi palić jak był ciepły tzn dlugo kręcił aż odpalił wiec zwiekszyłem dawke rozruchu w vagu na max i poprawa:) ale moje pytanie jest takie czy zwiekszając dawke rozruchu zmieniłem dawke nastawnika ??

I co przedewszystkim daje dawka nastawnika ( znalazłem w necie ze miedzy innymi powoduje falowanie obrotami i podobno ze jest mułowaty) ja mam dawke na nastawniku na wolnych obrotach ustawioną na 2,2mg co ona daje dokłanie przy takim ustawieniu?? a co da jak bym ją ustawił na 4mg tak jak powinno byc??

pytam się o ta dawke ponieważ moja turbina strasznie w szybkim czasie sie zapieka, najpierw czysciłem w wakacje potem w grudniu a teraz po miesiącu czasu znów mi wpadł w notlauf`a, wiem wiem ktoś napisze że psj albo n75 - to od razu odpowiem psj raczej u mnie nie możliwe lubie czasem dać mu po obrotach a n75 jest wymieniony na nowy wiec odpada, dodam również ze kopci jak jest zimny jak kazdy diesel jak jest zimny (kata też nie mam) spalanie wgranicach 7-7,5/ 100 i bedzie ok bo jest zima w wakacje nad morze jak jechałem spalanie przy klimie i prędkości o wiele powyżej 100km/h w granicach 5,5/100 wiec myśle że tego nie ma się co czepiać, a dwa mam zbyt mały odcinek do pracy bo ok 4km (ale nie sądze zeby to szkodziło coś turbinie bo akurat po pracy w miare dużo jeżdze około 1500-2tys km na miesiać),kolega z forum pinkfloyd juz duzo mi pomógł ale nie chce mu truć już tyle ma ktoś jakieś inne propozycje??



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 17, 2010 14:17

witam spróbuj jechać w jakąś trasę i przegonic auto jak jeździsz wolno łopatki się nie w pełni odchylają i się zapiekają



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 17, 2010 14:24

ZbyszekGolf pisze:witam spróbuj jechać w jakąś trasę i przegonic auto jak jeździsz wolno łopatki się nie w pełni odchylają i się zapiekają
Napisz po polsku!!



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 17, 2010 14:28

CHODZI OTO ZE JAK JEZDZI SIE WOLNO ŁOPATKI SIĘ NIE WYCHYLAJĄ W PELNYM ZAKRESIE OBROTOW



kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » ndz sty 17, 2010 14:28

no rozumie ale nasuwa się następne pytanie ile jest osób co ma tdi i jeździ o wiele wolniej odemnie mniej goni swoje auto a nie maja takich problemów ??? i oco tu chodzi :/



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 17, 2010 15:27

Bo twoja za zmienną geometrie łopatek a inne nie mają jak jest zmienna geometria łopatek co jakiś czas zalecana jest szybsza jazda zeby łopatki w pełnym zakresie się wychylały



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 17, 2010 15:44

no rozumie ale nasuwa się następne pytanie ile jest osób co ma tdi i jeździ o wiele wolniej odemnie mniej goni swoje auto a nie maja takich problemów ??? i oco tu chodzi :/
A układ wtryskowy masz sprawny?? Wtryskiwacze nie "leją" czasem??
Kata masz wyciętego - więc wydech wolny
PSJ nie stosujesz więc kierownice pracują w pełnym zakresie
A co do baku lejesz??? Turbo nie puszcza oleju ??
Zapieczone kierownice to nic innego jak "nagar" i trzeba by się dowiedzieć co jest przyczyną nadmiernego odkładania się tych stałych osadów.. skoro nie kat i psj to pozostaje sama turbosprężarka i układ wtryskowy...

Już kilkanaście razy widziałem taki temat.. i zawsze jest to samo, wytnij kata- nie stosuj psj.. i temat zamiera - zarówno ze strony zainteresowanego jak i pomagających...
Kiedyś jeden z użytkowników jeszcze napisał, że powierzchnia turbosprężarki na której pracują kierownice z czasem pokrywa się wżerami i to sprawia że nagar się tam odkłada i blokuje kierownice... jeszcze było wspomniane o samy mechanizmie kierownic


trzeci wpis w tym temacie... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=281775
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 15:46 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » ndz sty 17, 2010 16:51

tu trochę juz odbiegamy od tematu bo mnie przedewszystkim interesują te dawki: nastawnika i rozruchowa. i co powoduje jak jest 2mg na nastawniku a jak jest 4 która wartość bedzie lepsza (gdzieś wyczytałem że w vag`u niby jest odwrotnie czyli wychodzi ze jak dam 4 to bedzie mniej paliwa podawał, ale tu znów zadam nastepne pytanie jeżeli bym ustawił na 4 to czy na rozgrzanym silniku bede znów długo kręcił czy to nie ma nic wspólnego)

Co do wtrysków to przedewszystkim gdyby lały to jak byłby ciepły to tez by kopcił a on puści ewentualnie przy bucie dymka na wolnych obrotach przy jakies juz tam temp tez ustaje dymienie (no chyba że by mi sie zwieszał któryś wtrysk a ja tego widze) -ale lejące wtryski to większe spalanie a spalanie teraz w zimie średnio koło 7-7,5 jak jeździł bym wiekszość te 4km.

Co do turbiny była minimalnie w jednym miejscu ryśnięta (na tym pierścieniu) tak jakby od jakies łopatki ale po wyczyszczeniu i przepolerowaniu tych dwóch pierścieni co kierownice są (ściśniete) chodziło luźno wiec nie ma możliwości żeby to w jakimś stopniu przeszkadzało.

co to paliwa to zazwyczaj tankuje na 2 stacjach shell i bp na osiedlu stacje można powiedzieć ze sprawdzone bo tankuje na nich od x lat jak miałem 3 1z też lałem na nich i absolutnie nic się nie działo.

Turbo nie leje zreszta miesiac temu jak czysciłęm turbinke to dorwałem gościa co już ponad 10 lat siedzi w vw a teraz zajmuje się czipami i mówi że turbinka jest w super stanie brak jakichkolwiek luzów czy bić

a co do tej wypowiedzi zgadzam sie ale nie do końca "
Już kilkanaście razy widziałem taki temat.. i zawsze jest to samo, wytnij kata- nie stosuj psj.. i temat zamiera - zarówno ze strony zainteresowanego jak i pomagających..."

-na forum jest duzo osob które chętnie pomagają i dzielą się swoją wiedzą gdyby ich tak zebrać w jedną całośc to całkiem fajny i profesjonalny zespół mógłby być, między innymi dużo mi pomógł i mnie nauczył np pinkfloyd dzieki:) ale problem mój strasznie często powraca :/ i ręce opadają bo chwila spokoju i znowu powtórka:(
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 16:52 przez kamilo22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 17, 2010 17:01

kamilo22 pisze:jak jest 2mg na nastawniku a jak jest 4 która wartość bedzie lepsza
4 będzie lepsza.



kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » ndz sty 17, 2010 17:04

no tak tyle wyczytałem na necie wiec dlatego pytałem która lepsza 2czy 4 ale co to daje dokładnie bo w sumie vag to mi dokładnie pokazał 2,2 ?? dzieki ale ta odp nie do końca mnie satyfakcjonuje:(



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 17, 2010 17:20

Przy 2.2 może szarpac silnikiem na wolnych,ciężko schodzic z obrotów,a podczas jazdy powodowac nadmierne dymienie.
Dawka 2.2 jest większa jak 4.,czyli co za dużo to nie zdrowo.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz sty 17, 2010 20:44

edzio pisze:Dawka 2.2 jest większa jak 4.,czyli co za dużo to nie zdrowo.
2mg paliwa więcej to nie dużo, każdy seryjny motor (fabryczny soft) ma ustawione ciśnienie doładowania z pewnym naddatkiem , także 2mg więcej paliwa dymienia nie spowoduje.
edzio pisze:Przy 2.2 może szarpac silnikiem na wolnych,ciężko schodzic z obrotów,
Tu sie zgodze , zbyt wysoka dawka ustawiona na nastawniku może powodować takie objawy , ale jeśli motor na jałowych pracuje stabilnie, bez problemu schodzi na wolne obroty , nie powoduje poszarpywania podczas hamowania silnikiem na niskich obrotach to dawka 2.2mg może zostać , nie jest to jakieś ekstremum.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » ndz sty 17, 2010 20:47

czyli z tych powyzszych objawów jak ustawie na 4 może mi ustapić to dymienie, zmniejszyć się spalanie i turbina nie bedzie tak dostawać przez niespalone paliwo

[ Dodano: 18 Sty 2010 11:20 ]
p.s homsky to powiedz mi bo wkońcu nie wiem jeżeli mam dawke 2,2mg i czasem na jalowym zbyt bardzo przy kopci ( dym taki gryzacy aż w gardle -wydaje mi się ze nie spalone az paliwo) to bedzie od tego czy nie ?? bo tak auto jeździ normalnie nie łapie jakis dziwnych obrotów ani nic w tym stylu tylko tak jak wspomniałem to mam objaw ze czasem zbyt mocno przykopci no i ta turbina po miesiącu czasu od czyszczenia złapała juz 2x notlauf`a ( a czyscił mi koleś co sie tym zajmuje a ja mu pomagałem + do tego egr i kolektor wyczyszczony był)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn sty 18, 2010 15:59

kamilo22 pisze:homsky to powiedz mi bo wkońcu nie wiem jeżeli mam dawke 2,2mg i czasem na jalowym zbyt bardzo przy kopci ( dym taki gryzacy aż w gardle -wydaje mi się ze nie spalone az paliwo) to bedzie od tego czy nie ??
To nie od ustawionej dawki 2.2 , czy ustawisz dawke na 2 czy na 6 to i tak fizyczna dawka biegu jałowego jaką daje nastawnik bedzie taka sama aby utrzymać obroty biegu jałowego w okolicy 900rpm , inna tylko bedzie odczytana dawka z nastawnika dla ECU , także przesuwanie nastawnika nie spowoduje zniknięcia podkapcania na wolnych obrotach


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości