Strona 1 z 1

ubywa płynu chłodniczego

: sob sty 16, 2010 13:17
autor: woojas25
czesc koledzy , mam takie pytanko zauważyłem ze jak doleje płynu do maxa to po około 1000km zchodzi mi ok 2cm poniżej minimum i nie ubywa dalej, gdzie sie on moze podziewac , brak jakich kolwiek wycieków widocznych , nie kopci na biało , nagrzewnica nie cieknie , gdzie szukac przyczyny , czy olać sprawe , czy jakiegos uszczelniacza dolac?

: sob sty 16, 2010 13:24
autor: FollowMe
Moze wywala korkiem albo uszczelka pod glowica sie konczy powoli ?

: sob sty 16, 2010 13:36
autor: morfeusz86r
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657

[ Dodano: 16 Sty 2010 12:37 ]
Do napisania tego postu skłoniły mnie obserwacje poczynione podczas napraw silników 1,9 TDi PD, jak i ich poprzedników, tych zasilanych pompami wtryskowymi "VP". Liczna grupa klientów uskarża się na podobne dolegliwości swoich motorków, a mianowicie; puchnące gumowe węże układu chłodzenia i znikająca, nie wiedzieć gdzie, ciecz chłodząca. Na nic zdają się dolewki płynu, wymiany korków zbiornika wyrównawczego, podmiany termostatów i "odczynianie egzorcyzmów". Płyn chłodzący jak ubywał, tak ubywa, jednak silnik nie grzeje się i nie zanika obieg w nagrzewnicy. Jednak dokładna obserwacja zbiorniczka wyrównawczego, a dokładniej mówiąc, górnej rurki powrotu z małego obiegu, wskazuje na przedostawanie się do układu chłodzenia, ciśnienia z cylindrów. Niekiedy
ciecz chłodząca ma wyraźny zapach spalin, ale nie zawsze. Natomiast zawsze z górnego krućca wypływa płyn z bombelkami gazu. To jednoznaczny sygnał by zdemontować głowicę.

: sob sty 16, 2010 13:45
autor: woojas25
tylko czemu znika do pwenegomomentu a potem juz nie

: sob sty 16, 2010 13:50
autor: morfeusz86r
jak dolewasz to nie ma ciśnienia w zbiorniku, po rozgrzaniu robi sie ciśnienie i poziom sie obniża, ewentualnie możesz mieć gdzieś nieszczelność

[ Dodano: 16 Sty 2010 12:56 ]
jak na podwyższonych obrotach idą bąbelki powietrza cienkim wężykiem to na 100% uszczelka pod głowicą

: sob sty 16, 2010 20:06
autor: rafal13
Uszczelka pod głowicą raczej nie ponieważ nie kopci. Jeżeli nie widać wycieków np. z:
węży,
nagrzewnicy,
króćców!!
czujników temp.,
lub czy nie jest np. pęknięty zbiorniczek
to ja niewiem ale tylko te żeczy są najmożliwsze ale skoro ucieka do pewnego momętu to może być pęknięty zbiorniczek.

Pozdrawiam Rafał

: sob sty 16, 2010 20:10
autor: Ł-u-k-a-s-z
rafal13, a umie kopcil ale nie duzo i jest uszczelka walnieta i płyn mi ubywa kolega moze nawet nie zauwarzył

[ Dodano: 16 Sty 2010 19:12 ]
a druga sprawa to moze gdzies cieknac po wężu i nie bedzie widac

: sob sty 16, 2010 20:16
autor: morfeusz86r
sprawdz czy węzykiem idą ci bombelki