przy zimnym silniku brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

przy zimnym silniku brak mocy

Post autor: Malek25 » sob sty 16, 2010 11:39

Witam, mam od nie dawna bore z motorem AJM, uzywa go zona. Autko stoi na dworzu a odcinek jaki robi do pracy to 3 km. Wczoraj przejechalem sie autkiem do pracy odcinek okolo 25 km i dopiero po przejechaniu 20 ruszyla wskazówka od temp cieczy, co prawda temp zewnetrzna ostatnie dwa tygodnie ksztaltuje sie w granicach od -10 do -15 stopni, ale do rzeczy.
Zapalil przy -15 z lekkimi oporami chwile pochodzil i jade. Delikatnie zeby sie rozgrzal,ale jade i jade a on nic jak by turbiny nie bylo, dojezdzam do pracy jak sie juz troche rozgrzal i wszystko wraca do normy. Czy to normalne w TDI ze jak zimny(chodzi mi o temp pozwyzej -10stopni) to silnik jest taki zamulony????



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob sty 16, 2010 11:44

Malek25 pisze:Czy to normalne w TDI ze jak zimny(chodzi mi o temp pozwyzej -10stopni) to silnik jest taki zamulony????
Nie,

Jeśli masz możliwość to podepnij auto pod vag - może wywali jakieś błędny
25km to on powinien się dwa razy zagrzać do 90 C ... Po raz kolejny vag i sprawdzić działanie czujnika cieczy chłodzącej i poprawność działania termostatu
Tu porada jak zrobić jedno i drugie...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » sob sty 16, 2010 22:49

Co do samego zamulenia, spróbuj poza miastem, przy 90st na blacie, przegonić go na biegach 3. i 4. pod 4tys. obrotów na dystansie kilku kilometrów. Miałem to samo i pomogło.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 16, 2010 22:51

Witam moze łapac notlauf i mocy nie będzie



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » sob sty 16, 2010 22:53

ja też tak mam że zaraz po odpaleniu wskazówka od obrotów ciężko się wkrecą do 2 tych ( powyżej nie kręcę na zimnym ) ale tłumaczę to sobie tym że po kilku godzinnym pstoju olej jest zmarznięty i to z tego wynika, ale pożniej już wszystko wraca do normy


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Malek25 » czw sty 21, 2010 14:24

Witam ponownie dis autko podpiolem pod vag i zadnych bledów



Awatar użytkownika
strumyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 09:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: strumyk » czw sty 21, 2010 14:48

Z racji małych odległości, które zwykle są pokonywane proponuję jak już się autko rozgrzeje troszkę przegonić go na wyższych obrotach zeby się silnik troszke "ruszył" to powinno pomóc, ale gwarancji nie ma. Mrozy niestety dieslom nie sprzyjają, ale z drugiej strony dziwna sprawa z tą temp. Może masz termostat trafiony?



Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Malek25 » sob lut 20, 2010 23:03

Witam dzis w AJM-e zmieniłem turbine jak stara przekrecilem do gory nogami po demontarzu wyleciała z niej rdzawa woda, a dokładnie z gruszki. Wiec mysle ze gdy byl wiekszy mroz po prostu gruszka zamarzała i zanim kolektor sie nie rozgrzal to turbina nie dzialala.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 136 gości