Strona 1 z 2

jak rozpoznac czy katalizator jest zużyty

: czw sty 14, 2010 20:52
autor: karolp85
czy ktoś ma jakiś sposób lub wie jak sprawdzic kata czy jeszcze jest sprawny czy nadaje się do wymiany ?

: czw sty 14, 2010 21:02
autor: italiano_83

: czw sty 14, 2010 21:54
autor: munior
Niezły tekst w tym linku o katach ,najbardziej spodobał mi sie ten kawałek "auta o poważnym przebiegu (powyżej 100 000 km) " :panna: chyba chodzi o 126p.Chyba kazdy z nas chciałby mieć 1 Zeta o tak poważnym przebiegu

Re: jak rozpoznac czy katalizator jest zużyty

: czw sty 14, 2010 22:03
autor: PinkFloyd
karolp85 pisze:czy ktoś ma jakiś sposób lub wie jak sprawdzic kata czy jeszcze jest sprawny czy nadaje się do wymiany ?
Cały esej na ten temat napisano tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: czw sty 14, 2010 22:04
autor: italiano_83
munior pisze:Niezły tekst w tym linku o katach ,najbardziej spodobał mi sie ten kawałek "auta o poważnym przebiegu (powyżej 100 000 km) " :panna: chyba chodzi o 126p ...
To jest napisane w kontekście nie do silnika czy samochodu a do katalizatora...

: czw sty 14, 2010 22:10
autor: munior
italiano_83 pisze:To jest napisane w kontekście nie do silnika czy samochodu a do katalizatora...
No domyslam się że w kontekście do kata a nie silnika ,choć wiadomo że dla co nie których przebieg rzędu 200tys jest równoznaczny z tym że to już padlina.Co jest często zgodne z prawdą .

: czw sty 14, 2010 22:20
autor: italiano_83
munior pisze:italiano_83 napisał/a:
To jest napisane w kontekście nie do silnika czy samochodu a do katalizatora...
No domyslam się że w kontekście do kata a nie silnika ,choć wiadomo że dla co nie których przebieg rzędu 200tys jest równoznaczny z tym że to już padlina.Co jest często zgodne z prawdą .
Wszystko się zużywa ... nawet "MY" a co dopiero taki katalizator... :helm: A wiadomo, "fabryka" zarabiać musi :|

: czw sty 14, 2010 23:45
autor: karolp85
dziękuję pięknie za linki i za pomoc leca punkciki :bigok:

: pt sty 15, 2010 11:42
autor: tberent
kiedyś czytałem że na stacji diagnostycznej mogą zmierzyć czystość spalin przed i za katalizatorem, jeżeli jest poniżej chyba z 50% to do wymiany

: pt sty 15, 2010 15:38
autor: micky
gdy turbo za pozno wstaje to mozna sadzic o tym ze przeplyw spalin przez katalizator jest ograniczony

: sob sty 16, 2010 20:46
autor: karolp85
micky,

no najlepiej było by to zbadac VAGiem, ale z tego co kojarzę to jak kupiłem golfika było czuc że od 1800 czy 1900 już ładnie ciągnął a teraz tak mniej więcej 2100 czuc że turbo ładuje

: sob sty 16, 2010 20:48
autor: ZbyszekGolf
Witam wytnij katalizator wspawaj rurkę będzie super zwiększy się moc turbo wczesniej się bedzie włączało

: sob sty 16, 2010 22:20
autor: karolp85
wspawaj rurkę
z kolei słyszałem że może pojawiac się nieprzyjemny rezonans...chyba lepiej jest wspawac tłumik przelotowy

: sob sty 16, 2010 22:32
autor: ZbyszekGolf
Nie będzie rezonansu wspawaj rurkę i smigaj jak wspawasz tłumik to będzie rezonans