Strona 1 z 1
Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000
: czw sty 14, 2010 18:47
autor: fasd
Znajomy ma opla jak w temacie, problem polega na tym że auto po odstaniu ok 10 godzin (nocy) niechce odpalić(świece wymienione, aku sprawny, wtryski sprawne). Na zaciąg auto odpala bez problemu. Teraz moje pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej i czy po ewentualnej wymianie tejże pompy na inną używaną trzeba zestroić sterownik pompy (jeżeli wogóle występuje ona w tym aucie). Przeszukalem już forum ale nic nie moglem znaleźć.
a moze ma ktos linka do jakiego faq wymiany pompy wtryskowej w tym modelu
Re: Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000
: czw sty 14, 2010 18:55
autor: PinkFloyd
fasd pisze:Znajomy ma opla jak w temacie, problem polega na tym że auto po odstaniu ok 10 godzin (nocy) niechce odpalić(świece wymienione, aku sprawny, wtryski sprawne). Na zaciąg auto odpala bez problemu. Teraz moje pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej i czy po ewentualnej wymianie tejże pompy na inną używaną trzeba zestroić sterownik pompy (jeżeli wogóle występuje ona w tym aucie). Przeszukalem już forum ale nic nie moglem znaleźć.
a moze ma ktos linka do jakiego faq wymiany pompy wtryskowej w tym modelu
Jak udasz sie gdzie regenerują pompy wtryskowe do DTI to sam sie przekonasz co CI powiedza. W tych silnikach pompy juz po 150 tys km zaczynaja nie trzymac parametrów a szczególnie pada w nim elektronika. Najgorsze ze cześci do tych pomp produkuje tylko Bosch a koszt regeneracji może wynieśc nawet 3 tys zł. Opel zrezygnował dlatego z produkcji własnych diesli i wkałda diesle Fiata. POczytaj sobie o pompach wtryskowych w DTI to se przekonasz. A używki są bardzo poszukiwane a najczesciej też w złym stanie. Jedyny plus tego silnika to łańcuch rozrządu.
[ Dodano: Czw 14 Sty, 2010 ]
Poczytaj sobie
http://www.google.pl/search?hl=pl&sourc ... ryskowa+dt
: czw sty 14, 2010 19:48
autor: Rafał 21
fasd pisze:. Na zaciąg auto odpala bez problemu
Co prawda nie tu powinieneś pytać!! . Tylko na forum VB. to całkiem inny swiat!! . Inne zasilanie inny powrót i inna pompa!. Twój problem to zapowietrzanie silnika!!. A nie pompy!!. Pompa ta . Czyli VP-44nie odpowietrza sie sama! . Tak jak np. VW. . do tego służy odpowiednia pompka!! Której nie ma w wyposażeniu zasilania![To dopiero nonsens] .Tylko należy samemu sobie kupić ręczną .A jak nie to ASO. . Podpowiem tu że w silnikach 2,0dti i 22,Ydti. Były montowane pompy . Też VP-44. Ale na sterowniku PSG16. i do tych pomp Części nie ma nawet dystrybutor Bosch bo taką miał umowę!!. . Pompa ta to słynna dwu wtyczka!. koszt tylko nowej to około 12tyś. . . I już na koniec jezeli zakupisz używkę to musisz kupic taką jak nr. kat. na pompie!!. . Będzie to konkretnie końcówka numeru o12. o15 itp. Mówię tu o pompie VP44 na sterowniku PSG5. . Bo dwu wtyka mogą kupować tylko i wyłącznie profesjonalne zakłady mające wiedzę na ten temat i sprzęt do diagnostyki!! Podejrzewam że masz stary model czyli jedno wtyk na sterowniku PSG5 . Koszt regeneracji . Nowy sterownik wszystkie uszczelnienia+ Przestawiacz konta wtrysku + kalibracja. koszt 2tyś zł. Nie będę tu robil reklamy rodzinnego serwisu pomp , bo nie o to tu chodzi! . Ale koszt regeneracji tej pompy zamyka sie najczęściej do 2500żł. pomijając ASO. . Jezeli samego sterownika! na pompie. Bo tez to mozna robic! to 1000żł. . Lub u elektroników którzy wlutowują slynny tranzystor. Powiedziałbym owiany tajemnicą i kasują 300-1000żł. . z tym ze kable sa poucinane następnie lutowane i bez gwarancji [ i nic nie wiadomo co z przestawiaczem] koszt tego tranzystora to 4zł.

: czw sty 14, 2010 21:33
autor: fasd
Rafał 21 pisze:fasd pisze:. Na zaciąg auto odpala bez problemu
Co prawda nie tu powinieneś pytać!! . Tylko na forum VB. to całkiem inny swiat!! . Inne zasilanie inny powrót i inna pompa!. Twój problem to zapowietrzanie silnika!!. A nie pompy!!. Pompa ta . Czyli VP-44nie odpowietrza sie sama! . Tak jak np. VW. . do tego służy odpowiednia pompka!! Której nie ma w wyposażeniu zasilania![To dopiero nonsens] .Tylko należy samemu sobie kupić ręczną .A jak nie to ASO. . Podpowiem tu że w silnikach 2,0dti i 22,Ydti. Były montowane pompy . Też VP-44. Ale na sterowniku PSG16. i do tych pomp Części nie ma nawet dystrybutor Bosch bo taką miał umowę!!. . Pompa ta to słynna dwu wtyczka!. koszt tylko nowej to około 12tyś. . . I już na koniec jezeli zakupisz używkę to musisz kupic taką jak nr. kat. na pompie!!. . Będzie to konkretnie końcówka numeru o12. o15 itp. Mówię tu o pompie VP44 na sterowniku PSG5. . Bo dwu wtyka mogą kupować tylko i wyłącznie profesjonalne zakłady mające wiedzę na ten temat i sprzęt do diagnostyki!! Podejrzewam że masz stary model czyli jedno wtyk na sterowniku PSG5 . Koszt regeneracji . Nowy sterownik wszystkie uszczelnienia+ Przestawiacz konta wtrysku + kalibracja. koszt 2tyś zł. Nie będę tu robil reklamy rodzinnego serwisu pomp , bo nie o to tu chodzi! . Ale koszt regeneracji tej pompy zamyka sie najczęściej do 2500żł. pomijając ASO. . Jezeli samego sterownika! na pompie. Bo tez to mozna robic! to 1000żł. . Lub u elektroników którzy wlutowują slynny tranzystor. Powiedziałbym owiany tajemnicą i kasują 300-1000żł. . z tym ze kable sa poucinane następnie lutowane i bez gwarancji [ i nic nie wiadomo co z przestawiaczem] koszt tego tranzystora to 4zł.

Kolego dzieki bardzo za pomoc! To auto znajomego i on do konca nie wiedzial o co chodzi z tym odpalanie ze na zaciąg odpala a po nocy gnój niechce zapalić :/ ale czyli mowisz ze wystarczy to kupa odpowietrzyć wiec szczerze podziękował aha na forum VB nikt nie odpisuje a wiem ze u Nas na forum sa ludzie ktorzy nie tylko sie tym zajumują
: pt sty 15, 2010 14:58
autor: Rafał 21
fasd pisze:ale czyli mowisz ze wystarczy to kupa odpowietrzyć wiec szczerze podziękował aha na forum VB
fasd, bardzo cenie to forum! . Jak miałem ople to korzystałem z ich naprawdę dużej wiedzy!!. Bo wstyd mi dopytywać mechaników o pierdoły .

A wracając do problemu kolegi To nie wystarczy odpowietrzyć! Tylko znalesc przyczynę zapowietrzania !. A sa to najczęściej powroty ,czyli te wężyki i trójniki łączące!! te przewody![pękają]. Następnie koszmar ! To filtr paliwa!! tylko że nie wkład a węże na pokrywie wchodzące do filtra są montowane na oringi i zabezpieczane plastikową zapadką.[cały filtr łąpie powietrze]!! I na koniec najpoważniejsze zapowietrzenie , to na trawersach wtryskiwaczy!! . Są to takie gumowe uszczelniacze . Wiąże to sie jednak z podnoszeniem wałka rozrządu i koszt takiej usługi z wszystkimi usczelkami może wyniesc - 500-600żł. Dlatego sie pozbylem OPLA . To dobry samochód tylko nigdy nie jestes pewny Czym wrócisz z powrotem Lawetą Czy tramwajem A to juz było ponad moje siły.

: pt sty 15, 2010 15:03
autor: rakutom
fasd, niech kolega sprawdzi za pomocą kodów błyskowych usterke.
Może to być wina czujnika położenia wału korbowego.
jeździłem przez 2 lata vectra i miałem podobny przypadek
: pt sty 15, 2010 15:49
autor: Rafał 21
rakutom pisze:fasd, niech kolega sprawdzi za pomocą kodów błyskowych usterke.
kol.
rakutom, Za pomocą kodu błyskowego w dieslu nie sprawdzisz! W beni. owszem... Tylko albo Tech. -2 . Albo KTS. . Lub kabelkiem AB- Com. i to w ograniczonych możliwościach..

: pt sty 15, 2010 18:34
autor: fasd
Koledzy a wiec tak miedzy pompe a bak paliwa została zamontowana z pompka z citroena

po zamontowaniu odpowietrzono układ i z rana próba.......... działa odpalił ale

okazało sie ze pompka zrobiła sie twarda gdyż najprawdopodonie w pompie nie dziala zaworek poworotny i przepuszcza paliwo, natomiast w samej pompce od cytryny jest ten własnie zaworek i po problemie

pozdrawiam
rafał 21 punkt przyznany

: pt sty 15, 2010 18:53
autor: Rafał 21
fasd pisze:w pompie nie dziala zaworek
fasd, no i następne 1800w kieszeni

zaworek pompy WP44 . kosztuje 90żł. Ale zamawiaj w ASO nie używkę
: sob sty 16, 2010 00:00
autor: fasd
heh a idzie łatwo wymienic ten zaworek ?
: sob sty 16, 2010 11:32
autor: Rafał 21
fasd pisze:heh a idzie łatwo wymienic ten zaworek ?
fasd,
heh

no pewnie ze nie ma problemu .
Tylko ciasno trochę! Tak wygląda zawór. . Prawy ori.. Lewy zamiennik.

kupuj Ori.. w intercarsie około 60żł. W aso 90żł. na Allegro jeszcze drożej..
Tak sie złożyło ze jest zakładana taka pompa po całkowitej regeneracji . ,
Dwa widoczne przewody.
Zasilania paliwem - ten z króćcem na który założony jest powrót paliwa z wtryskiwaczy . I goły powrót do baku. Z resztą różnią sie otworami! [srednicą]
http://img8.imageshack.us/img8/3579/p1030277m.jpg Pewnie zwrośnie uczestników na forum VW. To dobry sposób ! . kol,,,
fasd,
Oczywiście splynie paliwo! więc należy bez względnie odpowietrzyć pompę Po założeniu zaworka..
Re: Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000
: sob sty 16, 2010 11:41
autor: jarekzgora
fasd pisze:Znajomy ma opla jak w temacie, problem polega na tym że auto po odstaniu ok 10 godzin (nocy) niechce odpalić(świece wymienione, aku sprawny, wtryski sprawne). Na zaciąg auto odpala bez problemu. Teraz moje pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej i czy po ewentualnej wymianie tejże pompy na inną używaną trzeba zestroić sterownik pompy (jeżeli wogóle występuje ona w tym aucie). Przeszukalem już forum ale nic nie moglem znaleźć.
a moze ma ktos linka do jakiego faq wymiany pompy wtryskowej w tym modelu
Witam,
daj znajomemu tego linka
http://forum.vectraklub.pl/index.php/fo ... b54e9c8516
: sob sty 23, 2010 12:41
autor: fasd
Rafał 21 pisze:fasd pisze:heh a idzie łatwo wymienic ten zaworek ?
fasd,
heh

no pewnie ze nie ma problemu .
Tylko ciasno trochę! Tak wygląda zawór. . Prawy ori.. Lewy zamiennik.
Obrazek kupuj Ori.. w intercarsie około 60żł. W aso 90żł. na Allegro jeszcze drożej..
Tak sie złożyło ze jest zakładana taka pompa po całkowitej regeneracji . ,
Dwa widoczne przewody.
Zasilania paliwem - ten z króćcem na który założony jest powrót paliwa z wtryskiwaczy . I goły powrót do baku. Z resztą różnią sie otworami! [srednicą]
http://img8.imageshack.us/img8/3579/p1030277m.jpg Pewnie zwrośnie uczestników na forum VW. To dobry sposób ! . kol,,,
fasd,
Oczywiście splynie paliwo! więc należy bez względnie odpowietrzyć pompę Po założeniu zaworka..
a mogłbyś zaznaczyć gdzie ten zawroek sie znajduje?
: sob sty 23, 2010 16:54
autor: Rafał 21
a mogłbyś zaznaczyć gdzie ten zawroek sie znajduje?
Mogę!
http://img690.imageshack.us/img690/7701/478659068.jpg 