Strona 1 z 4
Czeka mnie wymiana turbosprężarki - na co uważać?
: czw sty 14, 2010 16:53
autor: pawelcz2
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana turbosprężarki. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? Wiem, że szpilki w kolektorze lubią się rwać, i że najlepiej jeszcze przed zamontowaniem turbiny zalać ją olejem (żeby nie miała startu na sucho).
Co jeszcze jest ważne przy takiej wymianie? Silnik to 1.6 TD SB, turbo k14 chłodzone cieczą.
: czw sty 14, 2010 22:10
autor: kkolekk
to żadna filozofia nie dawaj zarobić mechanikowi za taka pierdółkę zrób to sam
: czw sty 14, 2010 22:39
autor: pawelcz2
No bo jeden mechanik mi powiedział, że za taką wymiane by wziął ok. 100zł dodając uszczelki. Właśnie wydaje mi się, że trochę dużo. W sumie to obawiam się tylko tych nieszczęsnych szpilek, co by się nie urwały
Reszta chyba nie powinna stanowić problemu.
Pytam osób, które robiły to już parę razy i wiedzą co może pójść nie tak, o czym trzeba pamiętać. W sumie to nie wydaję mi się to jakoś skomplikowane, ale nigdy nic nie wiadomo
: czw sty 14, 2010 22:59
autor: LoLs
podczas wymiany polecam mieć dobre klucze , wyczucie , odrdzewiacz no , trochę czasu i kanał .. niekiedy śruby mogą wyglądać strasznie ale zazwyczaj są oryginalne i bardzo wytrzymałe a co do zalewania turbiny to pierwsze słyszę jest zasada aby jak turbina wyjęta to nie kręcić wirnikiem a po zamontowaniu odpiąć napięcie z pompy taki mały przewodzik na klucz 8 i kręcić trochę w tedy olej sam do sprężarki dopłynie jak by co pytaj na pw w robocie zajmuje się turbinami , montowanie/wymontowanie i czyszczenie
: czw sty 14, 2010 23:15
autor: abrams
Dla świętego swojego spokoju po wymianie turbiny strzykawka zapodaj oleju trochę
wkońcu masz mała turbinkę ..... zakręć węża pokręć trochę jak kolega pisał i bangla
100 w kieszeni... albo wydasz ją na właśnie dobre klucze aby odkręcić turbine
: pt sty 15, 2010 00:17
autor: Michał_1977
A ja dodam,że te 4 śruby mocujące turbo do kolektora warto zapuścić dzień wcześniej,bo lubią się rwać,a są to specjalne śruby i jak nie masz zapasowych,to bida...
: pt sty 15, 2010 01:02
autor: Bartek_R
Zdecydowanie bez WD 40 to ani rusz ja u siebie lałem a i tak jedna się ukręciła ale na szczęście nie od kolektora a od downpip (czy jak tom się tam pisze)
: pt sty 15, 2010 01:16
autor: abrams
12 mm 12 kątna ?
: pt sty 15, 2010 01:25
autor: t0mal
M10x1.35 wzmacniana, na klucz 12mm dwunastokątny (czyli taki jak w oczkowym) mi jak się zerwała to dostałem na szrocie, odkręciłem sobie mieli tam turbo od 1.9 razem z kolektorem, (a swoją zdjęłem razem z kolektorem i odkręcałem na imadle) w serwisie taka śruba kosztuje 70 zł
: pt sty 15, 2010 11:37
autor: tberent
dobry klucz i wyczucie, może to śmieszne ale ja sobie kiedys pomagałem lutownica gazowa i poszło bez problemu, kiedys indziej pekła mi ale miałem na placu inny motor n aczęści
: pt sty 15, 2010 12:01
autor: arwam
VireWolf88 pisze:Zdecydowanie bez WD 40 to ani rusz ja u siebie lałem a i tak jedna się ukręciła (czy jak tom się tam pisze)
bo to taki odrdzewiacz który tylko udaje że odrdzewia.
ja poleca "ROST OFF" z WURTH
to już spełnia swoje zadanie.
zapuść dzień wcześniej i przy samym odkręcaniu to nie będzie niespodzianek.
dodatkowo jak już zamontujesz i odpalisz to daj silnikowi popracować z 15-20minut na wolnych obrotach a dopiero potem wyjedź na drogę .i przez jeden dwa dni jeździj trochę delikatniej niż zwykle..
: pt sty 15, 2010 12:41
autor: Michał_1977
arwam pisze:bo to taki odrdzewiacz który tylko udaje że odrdzewia.
Bez przesady
arwam,
arwam pisze:"ROST OFF" z WURTH
Lepszy jest od WDziaka,ale WD też zrobi robotę...
tberent pisze:może to śmieszne ale ja sobie kiedys pomagałem lutownica gazowa i poszło bez problemu,
tberent, to wcale nie jest śmieszne...wielu mechaników tak robi
: pt sty 15, 2010 12:51
autor: arwam
t0mal pisze:odkręciłem sobie mieli tam turbo od 1.9 razem z kolektorem, (a swoją zdjęłem razem z kolektorem i odkręcałem na imadle)
przy T3 ten myk nie przejdzie
: wt lut 16, 2010 13:20
autor: cypiss
Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje