Strona 1 z 4

[MK2 TDI] tdi a td czym sie rożnią ?

: wt sty 12, 2010 00:46
autor: sisu32
Witam. Mam takie pytanko: czym się różnią silniki TDI a zwykły TD w MK2. Oczywiście nie chodzi mi o IC tylko inne zmiany. Bo 1,6 TDI ma 80 KM, 155Nm, a 1,6 TD są dwa jeden ma 70KM, 133Nm , a drugi 60KM,110Nm. Czym to jest uwarunkowane ? Dzięki pozdrawiam.

: wt sty 12, 2010 00:51
autor: raf-gog
nie ma w golfie II silnika TDI
tylko TD + IC (ktory sluzy do chodzenia turbo)

Poza Ic roznia sie glownie tym iz

SB przewaznie z IC(80km) ma najwieksze wtryski pompe z LDA
JR(70) pompoa z LDA troche mniejsze wtrydski niz w SB
1v(60) pompoa bez LDA male wtryski

w telegrafiocznym skrocie reszte poszukaj na forum bylo 100razy:)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280928

: wt sty 12, 2010 00:51
autor: ZbyszekGolf
Witam po pierwsze nie było 110km w 1.6 w golfie II
1.6td 1V posiada katalizator i ma 60km
1.6td JR ma 70km nie ma katalizatora
1.6td ic SB dodatkowo posiada intercooler

[ Dodano: 11 Sty 2010 23:53 ]
i silniki róznią się pompami wtryskowymi 1V ma małe wtryski pompa nie ma lda
JR i SB ma lda i Sb dodatkowo intercooler i inne wtryski

: wt sty 12, 2010 00:57
autor: sisu32
ZbyszekGolf, gdybyś czytał nieco dokładniej to byś sie dowiedział że 110Nm a nie koni

: wt sty 12, 2010 01:03
autor: ZbyszekGolf
1V ma pompe bez lda ma katalizator
1R 70km nie ma katalizatora ma pompę z lda większe wtryski w porównaniu do 1V
Sb 80km ma inne wtryski w porównamiu do 1R pompę z lda i dotego Intercoller

: wt sty 12, 2010 01:26
autor: To_mas
sisu32 pisze:1,6 TDI ma 80 KM,
nie było takich silników jak już koledzy wyżej napisali :) to o czym piszesz to TDic albo TDintercooler :) czyli silnik turbo diesla z intercoolerem :)

różnica między TDI a TD jest spora i nie należy mylić tych 2 pojęć wg mnie. Osoba która na swojego TD z intercoolerm mówi ze ma TDI nie ma pojęcia o czym gada :P

tautaj poszukałem trochę (mogłeś to sam zrrobić - na przyszłość piszę) żebyś trochę mogł poczytać:

1,9TD to silnik starszej konstrukcji posiadający komore wirowa w głowicy,

1,9TDI to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania.

W silniku TDI paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra powyżej tłoka. W silniku TD paliwo jest wtryskiwane do małej komory wstępnej połączonej z cylindrem wąskim przejściem, które wchodzi stycznie do komory wstępnej. Podczas suwu sprężania to tego przejścia wlatuje powietrze wywołując silne zawirowanie w komorze wstępnej. Następnie do komory wstępnej wtryskiwane jest paliwo i tam następuje zapłon. Połączenie szybko wirującego powietrza oraz gwałtownego rozprężania spalin z komory wstępnej do cylindra polepsza mieszanie i spalanie paliwa z powietrzem. zybsze mieszanie powietrza z paliwem w silnikach TD ma jednak swoją cenę. Wysoka prędkość przepływu powietrza przez wąskie połączenie między cylindrem a komorą wstępną oraz gwałtowne zawirowania w samej komorze wstępnej powodują znacznie większą stratę ciepła w powietrzu podczas sprężania niż w silnikach TDI. W połączeniu ze spadkiem ciśnienia przy przejściu z głównej komory spalania do komory wstępnej daje to efekt niższej temperatury powietrza po sprężeniu niż w podobnym silniku TD. Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika.

znalezione w necie :) (przeczytane pobieżnie więc jak są spore błędy to poprawić ja znalazłem 1 to wywaliłem)

tutaj tez coś możesz poczytać: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45728

: wt sty 12, 2010 01:28
autor: ZbyszekGolf
TDiC to jest oznaczenie turbiodiesla z intercoolerem tdic ma wtrysk pośredni
TDI ma wtrysk bezpośredni i intercooler

: wt sty 12, 2010 01:34
autor: sisu32
No co do tego tutej koledzy wyżej piszą to nie mam wątpliwości. Sorry powinienem napisać TDic :D

: wt sty 12, 2010 01:35
autor: ZbyszekGolf
TDIC TD z intercoolerem wtrsyk pośredni
TDI wtrsyk bezpośredni

: wt sty 12, 2010 01:51
autor: grandi
Wywal kata to już będziesz miał 3 konie załóż pompę z LDA i zakup IC i będziesz miał no prawie 80 :)

: wt sty 12, 2010 01:51
autor: raf-gog
No co do tego tutej koledzy wyżej piszą to nie mam wątpliwości. Sorry powinienem napisać TDic
Czyli co intersuja Cie niuanse typu, że w 1v nie ma natrysku oleju na denko tłoka a w reszcie jest że SB a włściwie turbina ma płaszcz wodny, czy o co chodzi. Bo jeszcze można to rocznikowo rozpatrzać, że starsze modele miły inne głowice na płytkach, a nowe sa na hydro (chyba, jesli si emyle to poprawcie), że ponoć z tych starszych łatwiej moc wykrzesać, bo mają dodtkowy kanał olejowy. Czy co chcesz wiedzieć.

: wt sty 12, 2010 01:55
autor: ZbyszekGolf
diesle w Golfie II od 85roku miały już układ hydraulicznej regulacji zaworów a w sb-eku turbina była chłodzona cieczą a natrysk na denko tłoka miały wersje 70km a co do 60km to nie wiem

: wt sty 12, 2010 02:00
autor: research1
To_mas pisze:
Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika.
Chyba miało być na odwrót: TDI ma mniejszą kompresję w silniku (około 18:1), zaś TD musi mieć wiekszą (powyżej 20:1)

: wt sty 12, 2010 02:03
autor: ZbyszekGolf
Witam zgadza się tdi ma mniejsza komorę ponieważ ma wtryski bezpośredni a td większą ponieważ komory ma w głowicy a tdi nie ma komór w głowicy tylko wybranie w tłokach które jest za komorę spalania