[MK2 TDI] tdi a td czym sie rożnią ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2 TDI] tdi a td czym sie rożnią ?
Witam. Mam takie pytanko: czym się różnią silniki TDI a zwykły TD w MK2. Oczywiście nie chodzi mi o IC tylko inne zmiany. Bo 1,6 TDI ma 80 KM, 155Nm, a 1,6 TD są dwa jeden ma 70KM, 133Nm , a drugi 60KM,110Nm. Czym to jest uwarunkowane ? Dzięki pozdrawiam.
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
nie ma w golfie II silnika TDI
tylko TD + IC (ktory sluzy do chodzenia turbo)
Poza Ic roznia sie glownie tym iz
SB przewaznie z IC(80km) ma najwieksze wtryski pompe z LDA
JR(70) pompoa z LDA troche mniejsze wtrydski niz w SB
1v(60) pompoa bez LDA male wtryski
w telegrafiocznym skrocie reszte poszukaj na forum bylo 100razy:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280928
tylko TD + IC (ktory sluzy do chodzenia turbo)
Poza Ic roznia sie glownie tym iz
SB przewaznie z IC(80km) ma najwieksze wtryski pompe z LDA
JR(70) pompoa z LDA troche mniejsze wtrydski niz w SB
1v(60) pompoa bez LDA male wtryski
w telegrafiocznym skrocie reszte poszukaj na forum bylo 100razy:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280928
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 00:55 przez raf-gog, łącznie zmieniany 2 razy.
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Witam po pierwsze nie było 110km w 1.6 w golfie II
1.6td 1V posiada katalizator i ma 60km
1.6td JR ma 70km nie ma katalizatora
1.6td ic SB dodatkowo posiada intercooler
[ Dodano: 11 Sty 2010 23:53 ]
i silniki róznią się pompami wtryskowymi 1V ma małe wtryski pompa nie ma lda
JR i SB ma lda i Sb dodatkowo intercooler i inne wtryski
1.6td 1V posiada katalizator i ma 60km
1.6td JR ma 70km nie ma katalizatora
1.6td ic SB dodatkowo posiada intercooler
[ Dodano: 11 Sty 2010 23:53 ]
i silniki róznią się pompami wtryskowymi 1V ma małe wtryski pompa nie ma lda
JR i SB ma lda i Sb dodatkowo intercooler i inne wtryski
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
nie było takich silników jak już koledzy wyżej napisali to o czym piszesz to TDic albo TDintercooler czyli silnik turbo diesla z intercooleremsisu32 pisze:1,6 TDI ma 80 KM,
różnica między TDI a TD jest spora i nie należy mylić tych 2 pojęć wg mnie. Osoba która na swojego TD z intercoolerm mówi ze ma TDI nie ma pojęcia o czym gada
tautaj poszukałem trochę (mogłeś to sam zrrobić - na przyszłość piszę) żebyś trochę mogł poczytać:
1,9TD to silnik starszej konstrukcji posiadający komore wirowa w głowicy,
1,9TDI to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania.
W silniku TDI paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra powyżej tłoka. W silniku TD paliwo jest wtryskiwane do małej komory wstępnej połączonej z cylindrem wąskim przejściem, które wchodzi stycznie do komory wstępnej. Podczas suwu sprężania to tego przejścia wlatuje powietrze wywołując silne zawirowanie w komorze wstępnej. Następnie do komory wstępnej wtryskiwane jest paliwo i tam następuje zapłon. Połączenie szybko wirującego powietrza oraz gwałtownego rozprężania spalin z komory wstępnej do cylindra polepsza mieszanie i spalanie paliwa z powietrzem. zybsze mieszanie powietrza z paliwem w silnikach TD ma jednak swoją cenę. Wysoka prędkość przepływu powietrza przez wąskie połączenie między cylindrem a komorą wstępną oraz gwałtowne zawirowania w samej komorze wstępnej powodują znacznie większą stratę ciepła w powietrzu podczas sprężania niż w silnikach TDI. W połączeniu ze spadkiem ciśnienia przy przejściu z głównej komory spalania do komory wstępnej daje to efekt niższej temperatury powietrza po sprężeniu niż w podobnym silniku TD. Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika.
znalezione w necie (przeczytane pobieżnie więc jak są spore błędy to poprawić ja znalazłem 1 to wywaliłem)
tutaj tez coś możesz poczytać: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45728
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Wywal kata to już będziesz miał 3 konie załóż pompę z LDA i zakup IC i będziesz miał no prawie 80
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
Czyli co intersuja Cie niuanse typu, że w 1v nie ma natrysku oleju na denko tłoka a w reszcie jest że SB a włściwie turbina ma płaszcz wodny, czy o co chodzi. Bo jeszcze można to rocznikowo rozpatrzać, że starsze modele miły inne głowice na płytkach, a nowe sa na hydro (chyba, jesli si emyle to poprawcie), że ponoć z tych starszych łatwiej moc wykrzesać, bo mają dodtkowy kanał olejowy. Czy co chcesz wiedzieć.No co do tego tutej koledzy wyżej piszą to nie mam wątpliwości. Sorry powinienem napisać TDic
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Chyba miało być na odwrót: TDI ma mniejszą kompresję w silniku (około 18:1), zaś TD musi mieć wiekszą (powyżej 20:1)To_mas pisze:
Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 179 gości