Strona 1 z 2

. do wykasowania

: czw sty 07, 2010 00:48
autor: rhl
.

Drgawki

: czw sty 07, 2010 00:50
autor: ZbyszekGolf
Witam a sprawdziłeś czy do swiec dochodzi prad bo swiece mogą byc dobre ale do nich nie dochodzi prąd

: czw sty 07, 2010 00:53
autor: rhl
Tak, dochodzi prąd do świec

: czw sty 07, 2010 01:00
autor: kwietek
Najlepiej będzie jak podepniesz vaga jeśli nie masz własnego, w warsztacie to kosztuje ok 30zł.

: czw sty 07, 2010 01:10
autor: rhl
Zero błędów, mam vaga

: czw sty 07, 2010 09:36
autor: tomek507
Ja dolewam juz długo sam castrol TDA przez cały rok i jest ok, tankuje na orlenie zawsze ta sama stacja i verva on. A ten mixol to na co sie leje? Moze juz za duzo tych dodatków masz w paliwie...

: czw sty 07, 2010 10:48
autor: rhl
tomek507, mixol dolewam 100ml na cały bak paliwa co 5 tankowanie, a dodatek STP co drugie, wg zaleceń na etykiecie.

mixol - smaruje i czyści pompę i wtryski, zalecił mi go mechanik do T4 (2.5TDI) i tam pomogło, a były problemy z rozruchem, więc i do swojego zacząłem wlewać co jakiś czas.

Co nieco o dodatkach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=28219

Wracając do tematu, skąd mogą pochodzić takie drgawki? Co jest tego przyczyną i jak to naprawić?

: czw sty 07, 2010 11:36
autor: michszym11970
rhl pisze:szklanki - kupione nowe, czekają na wymianę, bo przy przebiegu 273kkm zaczęły już być słyszalne
Być może właśnie któryś popychacz się podwiesza lub gubi ciśnienie i stąd to telepanie na zimnym silniku, wymień te "szklanki" wtedy przynajmniej to będzie można wykluczyć, oprócz tego sprawdziłbym jeszcze dawkę paliwa i kąt wtrysku w VAG-u

: czw sty 07, 2010 11:51
autor: rhl
michszym11970 pisze:Być może właśnie któryś popychacz się podwiesza lub gubi ciśnienie i stąd to telepanie na zimnym silniku
kiedy ostatnim razem wymieniałem rozrząd - bodajże przy 217kkm, było delikatnie już słychać ich cykanie zaraz po odpaleniu, a mimo to drgawek nie było, czy to może mieć się zmieniać z upływem czasu?

: czw sty 07, 2010 13:08
autor: michszym11970
Oczywiście, że mogło to się zmienić, wtedy gdy zmieniałeś rozrząd popychacze mogły jeszcze nie mieć na tyle luzu, żeby sie zawiesić i praca silnika była stabilna, w silnikach z takimi przebiegami cykanie zaraz po odpaleniu jest raczej normalne, zimny olej potrzebuje kilka sekund, żeby wytworzyć ciśnienie w popychaczach, ale jeśli cyka nonstop, to znaczy, że szklanki są zużyte i nie trzymają już ciśnienia, przez co mogą sie też zawieszać. Nie twierdze, że przyczyną tych drgawek w Twoim silniku są na 100% szklanki, ale jest to bardzo możliwe, u mnie też zaraz po odpaleniu zimnego silnika przez ok. 3 sekundy cykają, a potem już jest cisza.

: czw sty 07, 2010 13:33
autor: vw-bora
koledzy podepne sie do tematu też mi lekko drga cała buda ale tylko jak jest zimny potem przestaje. A co to są te szklanki???

: czw sty 07, 2010 14:16
autor: michszym11970
vw-bora pisze:A co to są te szklanki???
"szklanka" to inaczej popychacz hydrauliczny, krótko mówiąc jego zadaniem jest wyeliminowanie luzu między krzywką wałka rozrządu, a zaworem,

tu masz więcej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Popychacz_hydrauliczny
vw-bora pisze:lekko drga cała buda ale tylko jak jest zimny potem przestaje
nie wiem, co to za drgania, ale diesel jak jest zimny, to zawsze bardziej drży i głośniej pracuje, taki już urok diesla

: czw sty 07, 2010 17:01
autor: rhl
czy może być jeszcze coś odpowiedzialnego za te drgawki?
Ze szklankami czekam jeszcze, do momentu wymiany rozrządu by jak zacznie się już zabawę to bawić się na całego :)

: pt sty 08, 2010 01:36
autor: michszym11970
rhl pisze:czy może być jeszcze coś odpowiedzialnego za te drgawki?
tak jak wcześniej wspomniałem, podłącz pod VAG-a i sprawdź parametry silnika m.in. dawkę paliwa i kąt wtrysku

a jak auto zachowuje się podczas jazdy? szarpie, przerywa? czy jedzie normalnie?