Sprzęgło

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
oomaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 22, 2009 12:08
Lokalizacja: Gdańsk

Sprzęgło

Post autor: oomaster » śr sty 06, 2010 21:46

Witam,

Temat dotyczy sprzęgła w jetta II '91r. 1.6TD ale zapewne w golfie II siedzi to samo ale do rzeczy.

1. Czy ogólna wymiana sprzęgła jest bardzo czasochłonna i zaawansowana ?

2. Jakiej firmy najlepiej kupić sprzęgło ? Są jakieś firmy co fabrycznie dostarczają VW sprzęgła ? Czy to ich własna robota ? (ale głównie mi zależy na bardzo dobrym jakościowo)

3. Orientujecie się może w jakich cenach może oscylować wymiana sprzęgła w warsztacie ?
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 22:43 przez oomaster, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr sty 06, 2010 21:52

Trzeba zdemontować skrzynię.Nie wiem jak Tobie,ale mi to wychodzi dość szybko ok.1h.Założyć,to już trochę więcej czasu...
Sprzęgło polecam zakładać Sachs-ok.370zł/komplet.
Nie wiem co szło na 1wszy montaż...kto wie czy nie wspomniany Sachs...
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 21:53 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 06, 2010 21:52

LUK (300 zł mniej więcej)to godna polecenia firma w warsztacie 250 zł , nie nie jest to czasochłonne mi zajeło to dwa dni spokojnej pracy na kanale z kolegą


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr sty 06, 2010 22:40

oomaster,
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... 2o&spell=1
Co do reszty,jak tego nie robiłeś,to sobie daruj :bajer:
Za wymianę zapłacisz około 150 zł

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 21:42 ]
grandi pisze:nie jest to czasochłonne mi zajeło to dwa dni
To po pieronie nieczasochłonne :bajer:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 06, 2010 23:07

Dwa dni ale po pracy :hmm:
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 23:07 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr sty 06, 2010 23:16

Michaś_1977 pisze:ale mi to wychodzi dość szybko ok.1h.Założyć,to już trochę więcej czasu...
Sprzęgło polecam zakładać Sachs-ok.370zł/komplet.
dokladnie, idzie szybko, ja jezdze na LUK bo Valeo wytrzymalo tylko 1 rok i pekl docisk, rowniez polecam SACHS. Za LUK'a dalem 200 pare zloty.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 06, 2010 23:53

Ja dałem 230 zł ale ponoć ceny poszły w górę


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

wims
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 02, 2010 02:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wims » czw sty 07, 2010 15:41

Do swojego chcę coś kupić i tak myślę, czy National da radę, bo z OEM to cena trochę powala. Jak myślicie czy taki sztywniak(bez tłumika drgań) nie rozleci się na podrasowanym silniku :hmm: , Nie miałem przeżyć z tą firmą.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2010 00:14

wims pisze:Jak myślicie czy taki sztywniak(bez tłumika drgań) nie rozleci się na podrasowanym silniku :hmm:
wims, odpuść sobie taki szmelc...
Kup konkretny zestaw,konkretnej firmy i będziesz śmigał,a jak założysz byle co,to za chwilę będzie powtórka... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pt sty 08, 2010 00:17

Michaś_1977 pisze:Kup konkretny zestaw,konkretnej firmy i będziesz śmigał,a jak założysz byle co,to za chwilę będzie powtórka... :bajer:
Polecam SACHS-a. Jedno z lepszych na rynku. Drogie, ale warto :) Nie wiem ile ale już dłuuugo u mnie żyje :) Aczkolwiek silnik seria.

Michaś_1977, dla modowanego silnika jakie polecasz? :P Da się założyć jakieś większe P&P?
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 00:18 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2010 06:45

Toshiba, wszystko zależy od tego jaki planujesz przypływ mocy...
Zakładaj 210mm Sachsa,to mocne i dobre sprzęgło.
Dla porównania-SB kolegi marcinas1983 wypluł ok.105KM i 215Nm,jeździ na seryjnym sprzęgle-210mm,natomiast u mnie takie sprzęgło (nowe Sachs) wytrzymało 2-3 tygodnie :? ...nawet hamowni nie zdążyłem odwiedzić :grin: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt sty 08, 2010 07:50

Zrobiłem na zestawie Sachsa 210 na razie 31 tys km, żadnych problemów.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » czw kwie 08, 2010 18:22

Witam!
Koledzy ja też mam problem ze sprzęgłem, golfik (1V) jest lekko zmodzony i seria ślizga na 4i5 biegu, czy jeśli za łoże 210mm to będzie dawać rade czy może ma ktoś inne propozycje?
Może jakieś home made? nie planuje jakiejś wielkiej :chytry: mocy chodzi mi tylko o to żeby można było chwilę po latać na takim sprzęgle.


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » czw kwie 08, 2010 19:29

To ja też się podepnę. Jakie są objawy zużytego tłumika drgań skrętnych?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości