Strona 1 z 2

Drgania na małych obrotach na biegu jałowym

: śr sty 06, 2010 14:10
autor: walter_x
Witam .
Mam taki problem z moim VW ze kiedy silnik jest odpalony i jest na biegu jałowym to czuc drgania pod fotelem, a kiedy wcisnę sprzęgło to te drgania są juz prawie niewyczuwalne. To jest odczuwalne dopero kiedy silnik sie troche rozgrzeje
I wyczuc to tylko na wolnych obrotach bo kiedy dodam lekko gaz i obroty sie zwieksza to jest to juz nie wyczuwalne. Poduszki pod silnikiem sprawdzalemw warsztacie i są w porządku. A na komputerze nic nie wykazalo.
No i jeszcze jedna rzecz jak wciskam powoli sprzęgło to wyczuć jakby coś biło - czuc to kiedy wciskam powoli pedal sprzęgla, czuc taki tekki stukot .
Samochod jest z 2002 r i ma przebieg 200tys 1,9TDI 101KM
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi

dwumasa

: śr sty 06, 2010 14:49
autor: laputamadre
Koło dwu masowe, przy takim przebiegu daje o sobie znać.

: śr sty 06, 2010 14:56
autor: Luk223
Potwierdzam - Kolo dwumasowe

: śr sty 06, 2010 17:26
autor: michszym11970
Zgadzam się, to początek końca dwumasa.

: śr sty 06, 2010 18:22
autor: walter_x
Dzieki za odpowiedzi.
Tak też sobie myslałem że to może być to (koło dwumasowe)
A tak jeszcze małe zapytanko jak wymieniać to czy razem ze sprzęgłem jest wskazane czy niekoniecznie?

: śr sty 06, 2010 18:44
autor: michszym11970
walter_x pisze:A tak jeszcze małe zapytanko jak wymieniać to czy razem ze sprzęgłem jest wskazane czy niekoniecznie?
Sprzęgło też napewno nie jest w najlepszej kondycji, więc najlepiej wymienić komplet (dwumas, tarcza, docisk, łożysko oporowe) ewentualnie można włożyć jednomas, przy okazji dobrze by było wymienić uszczelniacz na wale korbowym silnika i na wałku w skrzyni biegów.

: pt sty 08, 2010 17:07
autor: kondik
Mam dokładnie takie same objawy u siebie... drganie/szarpanie na wolnych obrotach, po wciśnięciu sprzęgła ustępują, ale tez nie do końca i tak samo wciskając lekko sprzęgło czuje bicie pod nogą. Byłem u mechanika i stwierdził też, że to dwumas.

Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
http://www.allegro.pl/item859847780_dwu ... _iv_4.html

Pozdrawiam
Kondik

: pt sty 08, 2010 20:48
autor: michszym11970
kondik pisze:Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
dokładnie :bigok:

wymień sobie jeszcze wcześniej wspominane uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni, żeby tam już więcej nie zaglądać

: pt sty 08, 2010 21:33
autor: jarciu
Mam taki sam objaw i do tego jak zmieniam biegi np z 3 na 4 to troche szarpnie. Ile z takim kołem jeszcze moge pojezdzic?

: pt sty 08, 2010 22:25
autor: michszym11970
jarciu pisze:Mam taki sam objaw i do tego jak zmieniam biegi np z 3 na 4 to troche szarpnie. Ile z takim kołem jeszcze moge pojezdzic?
trudno powiedzieć, ile pojeździsz, najlepiej już zastanów sie nad wymianą, uszkodzony dwumas nie spełnia już swojej funkcji i zamiast tłumić drgania, to je jeszcze bardziej przenosi, przez co dostają po d.... inne podzespoły np. skrzynia biegów, przeguby,poduszki pod silnikiem i skrzynią, myślę, że na tym nie ma co oszczędzać

: pn sty 11, 2010 14:23
autor: kondik
michszym11970 pisze:
dokładnie :bigok:

wymień sobie jeszcze wcześniej wspominane uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni, żeby tam już więcej nie zaglądać
Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?

chciałbym tez to zakupić i wymienić za jednym zamachem...

czy o to chodzi ?
http://motoallegro.pl/item855136353_usz ... _audi.html

uszczelniacza wałka skrzyni nie znalazłem :(

Z góry dzięki za pomoc.

: pn sty 11, 2010 17:45
autor: michszym11970
kondik pisze:Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
podjedź gdzieś w swojej okolicy do salonu VW i zapytaj o:

- uszczelniacz na wałek sprzęgłowy do skrzyni biegów (ok.35zł)

- uszczelniacz na wał korbowy od strony sprzęgła (nie znam ceny)

podasz im tylko nr nadwozia, i będziesz miał oryginał, bo z tymi odpowiednikami to różnie bywa, a tam jak zacznie lecieć to trzeba rozkręcać całe sprzęgło, żeby wymienić uszczelniacz

: pn sty 11, 2010 23:18
autor: kondik
michszym11970 pisze:
kondik pisze:Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
podjedź gdzieś w swojej okolicy do salonu VW i zapytaj o:

- uszczelniacz na wałek sprzęgłowy do skrzyni biegów (ok.35zł)

- uszczelniacz na wał korbowy od strony sprzęgła (nie znam ceny)

podasz im tylko nr nadwozia, i będziesz miał oryginał, bo z tymi odpowiednikami to różnie bywa, a tam jak zacznie lecieć to trzeba rozkręcać całe sprzęgło, żeby wymienić uszczelniacz
ok, dziękuję. tak zrobię :)

: pn sty 11, 2010 23:25
autor: ZbyszekGolf
Witam objawy pasują na uszkodzenie koła dwumasowego mozna dwumas zastąpic kołem normalnym z wersji g60