Drgania na małych obrotach na biegu jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Drgania na małych obrotach na biegu jałowym
Witam .
Mam taki problem z moim VW ze kiedy silnik jest odpalony i jest na biegu jałowym to czuc drgania pod fotelem, a kiedy wcisnę sprzęgło to te drgania są juz prawie niewyczuwalne. To jest odczuwalne dopero kiedy silnik sie troche rozgrzeje
I wyczuc to tylko na wolnych obrotach bo kiedy dodam lekko gaz i obroty sie zwieksza to jest to juz nie wyczuwalne. Poduszki pod silnikiem sprawdzalemw warsztacie i są w porządku. A na komputerze nic nie wykazalo.
No i jeszcze jedna rzecz jak wciskam powoli sprzęgło to wyczuć jakby coś biło - czuc to kiedy wciskam powoli pedal sprzęgla, czuc taki tekki stukot .
Samochod jest z 2002 r i ma przebieg 200tys 1,9TDI 101KM
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi
Mam taki problem z moim VW ze kiedy silnik jest odpalony i jest na biegu jałowym to czuc drgania pod fotelem, a kiedy wcisnę sprzęgło to te drgania są juz prawie niewyczuwalne. To jest odczuwalne dopero kiedy silnik sie troche rozgrzeje
I wyczuc to tylko na wolnych obrotach bo kiedy dodam lekko gaz i obroty sie zwieksza to jest to juz nie wyczuwalne. Poduszki pod silnikiem sprawdzalemw warsztacie i są w porządku. A na komputerze nic nie wykazalo.
No i jeszcze jedna rzecz jak wciskam powoli sprzęgło to wyczuć jakby coś biło - czuc to kiedy wciskam powoli pedal sprzęgla, czuc taki tekki stukot .
Samochod jest z 2002 r i ma przebieg 200tys 1,9TDI 101KM
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi
- laputamadre
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
- Lokalizacja: Kraków
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
Sprzęgło też napewno nie jest w najlepszej kondycji, więc najlepiej wymienić komplet (dwumas, tarcza, docisk, łożysko oporowe) ewentualnie można włożyć jednomas, przy okazji dobrze by było wymienić uszczelniacz na wale korbowym silnika i na wałku w skrzyni biegów.walter_x pisze:A tak jeszcze małe zapytanko jak wymieniać to czy razem ze sprzęgłem jest wskazane czy niekoniecznie?
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Mam dokładnie takie same objawy u siebie... drganie/szarpanie na wolnych obrotach, po wciśnięciu sprzęgła ustępują, ale tez nie do końca i tak samo wciskając lekko sprzęgło czuje bicie pod nogą. Byłem u mechanika i stwierdził też, że to dwumas.
Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
http://www.allegro.pl/item859847780_dwu ... _iv_4.html
Pozdrawiam
Kondik
Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
http://www.allegro.pl/item859847780_dwu ... _iv_4.html
Pozdrawiam
Kondik
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
dokładniekondik pisze:Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
wymień sobie jeszcze wcześniej wspominane uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni, żeby tam już więcej nie zaglądać
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
trudno powiedzieć, ile pojeździsz, najlepiej już zastanów sie nad wymianą, uszkodzony dwumas nie spełnia już swojej funkcji i zamiast tłumić drgania, to je jeszcze bardziej przenosi, przez co dostają po d.... inne podzespoły np. skrzynia biegów, przeguby,poduszki pod silnikiem i skrzynią, myślę, że na tym nie ma co oszczędzaćjarciu pisze:Mam taki sam objaw i do tego jak zmieniam biegi np z 3 na 4 to troche szarpnie. Ile z takim kołem jeszcze moge pojezdzic?
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?michszym11970 pisze:
dokładnie
wymień sobie jeszcze wcześniej wspominane uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni, żeby tam już więcej nie zaglądać
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
chciałbym tez to zakupić i wymienić za jednym zamachem...
czy o to chodzi ?
http://motoallegro.pl/item855136353_usz ... _audi.html
uszczelniacza wałka skrzyni nie znalazłem
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 14:27 przez kondik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
podjedź gdzieś w swojej okolicy do salonu VW i zapytaj o:kondik pisze:Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
- uszczelniacz na wałek sprzęgłowy do skrzyni biegów (ok.35zł)
- uszczelniacz na wał korbowy od strony sprzęgła (nie znam ceny)
podasz im tylko nr nadwozia, i będziesz miał oryginał, bo z tymi odpowiednikami to różnie bywa, a tam jak zacznie lecieć to trzeba rozkręcać całe sprzęgło, żeby wymienić uszczelniacz
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
ok, dziękuję. tak zrobięmichszym11970 pisze:podjedź gdzieś w swojej okolicy do salonu VW i zapytaj o:kondik pisze:Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
- uszczelniacz na wałek sprzęgłowy do skrzyni biegów (ok.35zł)
- uszczelniacz na wał korbowy od strony sprzęgła (nie znam ceny)
podasz im tylko nr nadwozia, i będziesz miał oryginał, bo z tymi odpowiednikami to różnie bywa, a tam jak zacznie lecieć to trzeba rozkręcać całe sprzęgło, żeby wymienić uszczelniacz
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości