Strona 1 z 1

Ładowanie akumulatora

: pn sty 04, 2010 11:16
autor: 8153
Koledzy chcę wyciągnąć akumulator w celu doładowania go. Mam pytanie czy jak go wyciągnę i po naładowaniu wstawię to czy będzie trzeba coś programować, kodować itp.

: pn sty 04, 2010 11:17
autor: doggie
nie, tylko pamiętaj żeby odłączać klemy na WYŁĄCZONYM zapłonie

: pn sty 04, 2010 11:19
autor: 8153
mettenos pisze:nie, tylko pamiętaj żeby odłączać klemy na WYŁĄCZONYM zapłonie
No to chyba oczywista oczywistość Dzięki

: pn sty 04, 2010 11:20
autor: doggie
8153, wielokrotnie w swoim Golfie 5 odłączałem aku i nigdy żadnych z tego powodu nie miałem problemów :bigok:

: pn sty 04, 2010 11:23
autor: 8153
Dzięki nie byłem tego pewien. Różnie słyszałem więc wolałem dopytać.

: pn sty 04, 2010 12:02
autor: GoF
Nie chce zakładać nowego tematu... to samo się odnosi do silników benzynowych? Konkretnie 1.4 w golfie IV.
U siebie wiele razy odpinałem akumulator i było ok (bo co miało by być nie tak w dieslu) ale często spotykam się z opiniami, że coś się tam może skasować (chyba chodzi o jakieś dane w sterowniku silnika). Ostatnio przy zmianie akumulatora w zafirze (diesel) widziałem jak był podłączany mały akumulator dla podtrzymania napięcia.
Rzeczywiście się coś może stać w niektórych samochodach czy ludzie bajki tworzą?

: pn sty 04, 2010 12:02
autor: MIT
Dwa tygodnie temu ładowałem swój,po podłączeniu wystraszylem się że 1/2 FIS sie spipcył bo ino sie jażył lekko jak przekręciłem zapłon,ale włączyłęm swiatła na chwilę i rozbłysnął pełną mocą..ufff,poza tym jeżeli masz elektryczne szyby to tak jak u mnie nie działało automatyczne opuszczanie i wznoszenie.ale po kilkukrotnym zjechaniu w dół i ich zamknięciu trzymając przycisk zaczęły pracować normalnie.A tak to wszystko ok.żadnych błędów, kontrolek itp.Pzdr.

: pn sty 04, 2010 12:10
autor: doggie
MIT pisze: po kilkukrotnym zjechaniu w dół i ich zamknięciu trzymając przycisk zaczęły pracować normalnie.
pewnie nie wiesz ale podobnie robi się kalibrację sterownika szyb

: pn sty 04, 2010 12:10
autor: 8153
Dzięki bardzo za wyczerpujące informacje. Do odważnych świat należy sprawdzę i będę wszystko wiedział. Od czego jest forum gdyby coś nie tak.

: pn sty 04, 2010 16:37
autor: Rafał 21
GoF pisze:Rzeczywiście się coś może stać w niektórych samochodach czy ludzie bajki tworzą?
GoF, nie bajki tylko rzeczywistość!. :grin: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!. My akurat w naszych Gofrach 4 tego nie mamy! Ale tez sa minusy o których należy wspomnieć! Chociażby rozkodowane radia! . ,ustawianie czasu i nie działający alarm. .gdy jest zwykły bez zasilania!!.

: pn sty 04, 2010 16:38
autor: doggie
Rafał 21 pisze: Chociażby rozkodowane radia! . ,ustawianie czasu i nie działający alarm.
to są problemy wg ciebie?

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 ]
Rafał 21 pisze: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!.
skoro zacząłeś to daj jakieś dane

: pn sty 04, 2010 17:01
autor: GoF
Rafał 21 pisze:GoF, nie bajki tylko rzeczywistość!. :grin: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!.
Rozkodowane radio (w sumie tylko ustawienia korektora dźwięku mi gubi), zegarek, pamiec MFA i potrzeba skalibrowania/zaprogramowania elektryki szyb to przerabiam po odpięciu aku i jest to oczywiste. Chodzi mi właśnie o ECU. Miałem Vectre B i tam po odcięciu zasilania ECU gubiło jakieś dane i po uruchomieniu silnika podobno przechodził w tryb uczenia się (pisze podobno bo powtarzam czyjeś słowa). Od strony kierowcy nic nie zauważyłem żeby z autkiem było coś nie tak.
W takim razie jest możliwość jakiś negatywnych skutków odpięcia akumulatora? Chodzi mi o coś poważniejszego niż zresetowany zegarek, np wymagana interwencja w ASO czy coś podobnego.

: pn sty 04, 2010 17:01
autor: Rafał 21
mettenos pisze: skoro zacząłeś to daj jakieś dane
mettenos, chyba zrozumiale napisałem! !. W innych modelach jest to normalne Mazdach Fordach !. wystarczy wpisac w gogle i tyś przykladów. Np. mieliśmy Opla Zafire w której jest pompa z elektronicznym sterowaniem i ECU w pompie. czyli pompa komputer. A nie osobno jak w VW.. . Czyli Pompa VP-44 na sterowniku Psg - 16. . którą w Polsce naprawia i Kilka zakładów [za dużo powiedziane kilka] . Spróbuj w niej wyjąc Aku bez podtrzymania. . A ponadto radio gdy masz ORI a nie posiadasz kodu [wielu tak ma] Ja też tak miałem. To W ASO GM . 200żł. :grin:

[ Dodano: 04 Sty 2010 16:16 ]
GoF pisze:Miałem Vectre B i tam po odcięciu zasilania ECU gubiło jakieś dane i po uruchomieniu silnika podobno przechodził w tryb ucze
GoF, bo zaczyna sie nie potrzebna polemika!. Pytałes czy w innych jest mozliwośc gubienia danych! . Wiec Ci odpowiedzialem Jest. Co i sam na włesnej skórze sie przekonałes. W VB sa te same silniki co W Zafirze . Z którą mielismy te same problemy. . Też gubiła dane! . . bo silniki 20.DTI I Y22DTI były na sterownikach elektronicznych. Z tym ze 20DTI na sterowniku PSG5 i z naprawą nie ma problemu w granicach 1700żł.. Natomiast PSG16 Sam zadzwon do jakiegoś serwisu. Bosch a sie przekonasz . A wiem dlatego ze w mojej rodzinie robi sie pompy od ponad 25 lat. Natomiast Jezeli chodzi oMK4 nic sie nie stanie!!. Piszą to koledzy powyżej.