Ładowanie akumulatora
: pn sty 04, 2010 11:16
Koledzy chcę wyciągnąć akumulator w celu doładowania go. Mam pytanie czy jak go wyciągnę i po naładowaniu wstawię to czy będzie trzeba coś programować, kodować itp.
No to chyba oczywista oczywistość Dziękimettenos pisze:nie, tylko pamiętaj żeby odłączać klemy na WYŁĄCZONYM zapłonie
pewnie nie wiesz ale podobnie robi się kalibrację sterownika szybMIT pisze: po kilkukrotnym zjechaniu w dół i ich zamknięciu trzymając przycisk zaczęły pracować normalnie.
GoF, nie bajki tylko rzeczywistość!. ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!. My akurat w naszych Gofrach 4 tego nie mamy! Ale tez sa minusy o których należy wspomnieć! Chociażby rozkodowane radia! . ,ustawianie czasu i nie działający alarm. .gdy jest zwykły bez zasilania!!.GoF pisze:Rzeczywiście się coś może stać w niektórych samochodach czy ludzie bajki tworzą?
to są problemy wg ciebie?Rafał 21 pisze: Chociażby rozkodowane radia! . ,ustawianie czasu i nie działający alarm.
skoro zacząłeś to daj jakieś daneRafał 21 pisze: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!.
Rozkodowane radio (w sumie tylko ustawienia korektora dźwięku mi gubi), zegarek, pamiec MFA i potrzeba skalibrowania/zaprogramowania elektryki szyb to przerabiam po odpięciu aku i jest to oczywiste. Chodzi mi właśnie o ECU. Miałem Vectre B i tam po odcięciu zasilania ECU gubiło jakieś dane i po uruchomieniu silnika podobno przechodził w tryb uczenia się (pisze podobno bo powtarzam czyjeś słowa). Od strony kierowcy nic nie zauważyłem żeby z autkiem było coś nie tak.Rafał 21 pisze:GoF, nie bajki tylko rzeczywistość!. ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!.
mettenos, chyba zrozumiale napisałem! !. W innych modelach jest to normalne Mazdach Fordach !. wystarczy wpisac w gogle i tyś przykladów. Np. mieliśmy Opla Zafire w której jest pompa z elektronicznym sterowaniem i ECU w pompie. czyli pompa komputer. A nie osobno jak w VW.. . Czyli Pompa VP-44 na sterowniku Psg - 16. . którą w Polsce naprawia i Kilka zakładów [za dużo powiedziane kilka] . Spróbuj w niej wyjąc Aku bez podtrzymania. . A ponadto radio gdy masz ORI a nie posiadasz kodu [wielu tak ma] Ja też tak miałem. To W ASO GM . 200żł.mettenos pisze: skoro zacząłeś to daj jakieś dane
GoF, bo zaczyna sie nie potrzebna polemika!. Pytałes czy w innych jest mozliwośc gubienia danych! . Wiec Ci odpowiedzialem Jest. Co i sam na włesnej skórze sie przekonałes. W VB sa te same silniki co W Zafirze . Z którą mielismy te same problemy. . Też gubiła dane! . . bo silniki 20.DTI I Y22DTI były na sterownikach elektronicznych. Z tym ze 20DTI na sterowniku PSG5 i z naprawą nie ma problemu w granicach 1700żł.. Natomiast PSG16 Sam zadzwon do jakiegoś serwisu. Bosch a sie przekonasz . A wiem dlatego ze w mojej rodzinie robi sie pompy od ponad 25 lat. Natomiast Jezeli chodzi oMK4 nic sie nie stanie!!. Piszą to koledzy powyżej.GoF pisze:Miałem Vectre B i tam po odcięciu zasilania ECU gubiło jakieś dane i po uruchomieniu silnika podobno przechodził w tryb ucze