Wyprogramowanie EGR w BKC

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TYGRYCHO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:24
Lokalizacja: BRD

Wyprogramowanie EGR w BKC

Post autor: TYGRYCHO » pt sty 01, 2010 20:25

Witam. Posiadam mk5 z 2005 roku z silnikiem 1.9 seria BKC.
Miałem problemy z EGR. Zaślepiłem go blaszką jednak nadal wywala mi błąd
związany z recyrkulacją spalin. Przewód podciśnienia dochodzący do EGR też zaślepiłem.

Po każdym wykasowaniu błędu zapasa się on po ok. 20-30km.
Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
TYGRYCHO



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt sty 01, 2010 20:45

Trzeba to naprawic,to nie golfIII,że można go zaślepic.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Wyprogramowanie EGR w BKC

Post autor: PinkFloyd » pt sty 01, 2010 23:00

TYGRYCHO pisze:Witam. Posiadam mk5 z 2005 roku z silnikiem 1.9 seria BKC.
Miałem problemy z EGR. Zaślepiłem go blaszką jednak nadal wywala mi błąd
związany z recyrkulacją spalin. Przewód podciśnienia dochodzący do EGR też zaślepiłem.

Po każdym wykasowaniu błędu zapasa się on po ok. 20-30km.
Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
TYGRYCHO
Można wykasować programem ale najlepie powiązac to ze zmiana softu bedzie jedna robota



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt sty 01, 2010 23:30

TYGRYCHO pisze:Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji
w tym przypadku tylko obróbka softu ECU - w innym razie będziesz miał zapisany błąd za mała/duża recyrkulacja spalin ...



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob sty 02, 2010 14:56

TYGRYCHO pisze:Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?
Tak jak pisza poprzednicy - to nie MK III że da się go zaślepić i gotowe. Tutaj zaślepienie sprawnego zaworu powoduje nabijanie błędu, a co dopiero zepsutego.
Wyjścia są dwa.
Albo nowy zawór EGR i nie ważne czy inny używany - sprawny czy nówka za sklepu a raczej serwisu,
Albo zmiana softu w ECU i wywalenie zaworu EGR zupełnie z oprogramowania silnika.

Co do zmiany softu to jak już się zdecydujesz to nie jedź do pierwszego lepszego magika tylko podaj gdzie mieszkasz, a my podamy Ci adresy prawdziwych fachowców w tej dziedzinie na których zawsze można polegać.


A co do ceny to jedna i druga opcja w granicach 500 zł.
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 14:59 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sty 02, 2010 20:59

Orginalny zawór ok.370zł,kupowałem jakiś czas temu do passata B6.



TYGRYCHO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:24
Lokalizacja: BRD

Post autor: TYGRYCHO » sob sty 02, 2010 21:01

mariusz75 pisze:....Co do zmiany softu to jak już się zdecydujesz to nie jedź do pierwszego lepszego magika tylko podaj gdzie mieszkasz, a my podamy Ci adresy prawdziwych fachowców w tej dziedzinie na których zawsze można polegać.


A co do ceny to jedna i druga opcja w granicach 500 zł.
Witam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Zdecyduję się na wymianę softu. Nie podoba mi się ten pomysł ze spalinami w dolocie i
dlatego skłaniam się ku temu rozwiązaniu.

Mieszkam niedaleko Koszalina, jeśli możecie podać namiary na kogoś kompetentnego to
będę wdzięczny.

Pozdrawiam
TYGRYCHO



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz sty 03, 2010 00:51

TYGRYCHO pisze:Mieszkam niedaleko Koszalina, jeśli możecie podać namiary na kogoś kompetentnego to
będę wdzięczny.
Ja polecam firmę "V-TECH Pomorze" http://www.vtechpomorze.pl/


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

TYGRYCHO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:24
Lokalizacja: BRD

Post autor: TYGRYCHO » pn sty 04, 2010 23:27

Mariusz75 dziękuję za info.
Mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie.
Skoro zaślepienie nawet sprawnego zaworu powoduje błąd to skąd ECU wie, że coś nie jest tak jak trzeba?
Na podstawie czego jest generowany sygnał o nieprawidłowości w układzie recyrkulacji?
Szukam i szukam w google ale nie mogę do tego dojść.
Mam pękniętą membranę w zaworze dlatego zaślepiłem przewód podciśnienia aby je wytworzyć w przewodzie i tym samym oszukać ECU.
Zawór jest sterowany podciśnieniem, nie ma żadnych w nim czujników, w dolocie też więc jak mówi poeta: "o co kaman?" :)

Pozdrawiam
TYGRYCHO



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt sty 05, 2010 01:26

Odpowiedź jest wcale nie taka prosta do wytłumaczenia, Składa się na to bardzo wiele czynników ale jeden podstawowy zauważy i zrozumie każdy kto ma choć małe pojęcie o zasadzie działania silnika TDI.

To masz zlogowaną grupę 003 na wolnych obrotach w której jest
pomiar ilości zasysanego powietrza (w miligramach na skok) w czasie cyklicznego otwierania się i zamykania zaworu EGR.
EGR sprawny i wzorcowo prawidłowo działający.

http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html

Przy otwartym EGR jest to około 150 miligramów na skok, a przy zamkniętym około 450.
Przepływomierz widzi czy EGR jest otwarty i dopuszcza spalin bo wtedy mniej powietrza jest zasysane - na logu około 150,
czy EGR jest zamknięty i nie dopuszcza spalin bo więcej powietrza jest zasysane przez niego - na logu 450.

I na tej podstawie jeśli w oprogramowaniu ECU jest uwzględniona kontrola ilości zasysanego powietrza w zależności od stopnia otwarcia zaworu EGR komputer silnika wie czy wysterowywany przez niego EGR działa sprawnie czy nie.
Kontrola taka odbywa się tylko na wolnych obrotach, ale wystarczy abyś stanął na 30 sekund na światłach i już ECU przeprowadzi test i ewentualnie wywali błąd.

To jest tylko poglądowo i w wielkim uproszczeniu przedstawiony opis zasady działania i kontroli EGR przez ECU,

[ Dodano: 05 Sty 2010 00:30 ]
Loga 003 zapożyczyłem z pierwszego lepszego posta znalezionego w dziale DIAGNOSTYKA.
Nie jest mój i jego autor nie wie że go pożyczyłem. :grin: :grin: :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

TYGRYCHO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:24
Lokalizacja: BRD

Post autor: TYGRYCHO » wt sty 05, 2010 09:22

Witam.
Tak jak napisałeś mariusz75 błąd zawsze wywalało w chwili postoju.
Dziękuję za odpowiedź. Wszystko bardziej jasne. :)
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 09:37 przez TYGRYCHO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr sty 06, 2010 01:22

A najkrótsza odp na twoje pytanie to że przepływomierz kontroluje prawidłowość pracy EGR,


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » śr sty 06, 2010 01:37

To samo pytanie odnośnie zasady diagnozowania egr zadałem, ale wówczas mi nikt nie odpowiedział. Ale widzę, że szedłem dobrym tropem wpadając na miernik masy powietrza.

Tu ów temacik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=283026&start=15

U mnie różnica była, że błąd pojawiał się zawsze podczas jazdy. Nigdy na postoju. Więc skąd u mnie komp wiedział, że egr jest zepsuty? Skoro piszesz:
mariusz75 pisze:Kontrola taka odbywa się tylko na wolnych obrotach, ale wystarczy abyś stanął na 30 sekund na światłach i już ECU przeprowadzi test i ewentualnie wywali błąd.
Chyba jednak nie tylko na postoju ...


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr sty 06, 2010 02:04

ECU widział że EGR-r nie działa po zwiększonej masie powietrza zasysanego. Wg danych w ecu powietrze ma skakać w takiej i takiej granicy np. > ale jeżeli zaślepimy egr-ka to masa nagle wzrasta > i to nie tylko na postoju ale w trakcie jazdy tak samo.
Problem polega na tym że jeden samochodzik się da a inny nie. Tak jak koledzy napisali > składowych jest bardzo wiele np. stan przepływki, soft ecu, wersja produkcyjna > i nawet nakładające się sygnały z innych czujników.
W praktyce każde zaślepienie egr powinno być poparte korektami w oprogramowaniu.
EGR to czysta ekologia> ale nie tylko... Silnik w zimę będzie się wolniej grzał.
Ja stosuje taktykę sezonowości > na zimę podpinam > jak tylko robi się ciepło to sterowanie zostaje odpięte. Problemu z błędami w moim MKIV nie miałem > ale u kumpla jest wprost odwrotnie > odpinam i po pierwszej jeździe jest błąd.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości