Sprzęgło. czy to już jego koniec
: śr gru 30, 2009 18:25
Witam!
posiadam MK4 2003r ATD 1.9 TDI PD 5 biegów 185 000km przejechane autko kupiłem przy przebiegu 165tys km marcu tego roku i :
1) silnik włączony na biegu jałowym słychać szelest z komory silnika/ jak wcisnę sprzęgło szelest ustaje mój wniosek dwumas
2) w czasie jazdy 3 lub 4 bieg 2000rmp gaz w podłogę, obroty idą w górę a autko nieznacznie przyspiesza wniosek sprzęgło
3) niezależnie czy zimny czy ciepły problemy z wrzuceniem 1go biegu i wstecznego nie wchodzi w ogóle i trzeba jeszcze raz sprzęgło nacisnąć żeby weszło i słychać zgrzyt (włączony silnik)
poziom oleju sprawdzałem i jest po samą śróbę skrzyni biegów
styl jazdy
jak zimne autko to nie przekraczam 2000rmp
ciepłe do 3200rmp bez gwałtownego ruszania
4) hamowanie biegami - i tu też pytanie czy znacząco to wpływa na skrzynię w TDI
poczytałem na forum i mniej więcej moje wnioski się pokrywają z wrażeniami innych forumowiczów lecz jak zawsze jest wiele ALE:D
czy dam radę to zrobić we własnym garażu - czyli niezbędne narzędzia do wymiany posiadam garaż z kanałem.
wymienić kpl tarcza dwumas i łożysko docisk firmy sachs lub luk
czy kombinować tylko tarcza docisk i łożysko i koło zostawić??
posiadam MK4 2003r ATD 1.9 TDI PD 5 biegów 185 000km przejechane autko kupiłem przy przebiegu 165tys km marcu tego roku i :
1) silnik włączony na biegu jałowym słychać szelest z komory silnika/ jak wcisnę sprzęgło szelest ustaje mój wniosek dwumas
2) w czasie jazdy 3 lub 4 bieg 2000rmp gaz w podłogę, obroty idą w górę a autko nieznacznie przyspiesza wniosek sprzęgło
3) niezależnie czy zimny czy ciepły problemy z wrzuceniem 1go biegu i wstecznego nie wchodzi w ogóle i trzeba jeszcze raz sprzęgło nacisnąć żeby weszło i słychać zgrzyt (włączony silnik)
poziom oleju sprawdzałem i jest po samą śróbę skrzyni biegów
styl jazdy
jak zimne autko to nie przekraczam 2000rmp
ciepłe do 3200rmp bez gwałtownego ruszania
4) hamowanie biegami - i tu też pytanie czy znacząco to wpływa na skrzynię w TDI
poczytałem na forum i mniej więcej moje wnioski się pokrywają z wrażeniami innych forumowiczów lecz jak zawsze jest wiele ALE:D
czy dam radę to zrobić we własnym garażu - czyli niezbędne narzędzia do wymiany posiadam garaż z kanałem.
wymienić kpl tarcza dwumas i łożysko docisk firmy sachs lub luk
czy kombinować tylko tarcza docisk i łożysko i koło zostawić??