Strona 1 z 3
Popękana głowica
: śr gru 30, 2009 15:15
autor: grzechu_ny
Witam, miałem kilka problemów z moim golfem i w rezultacie musiałem oddać głowicę do regeneracji. Dziś mechanik ja zakłada, tylko poinformował mnie o kilku pęknięciach pomiędzy gniazdami na świece i wtrysk. Mam pytanie czy to dopuszczalne jest przy zakładaniu głowicy, w zakładzie była ona sprawdzana na szczelność i wszystko ok. Prosił bym o Waszą wypowiedź w tej sprawie
Re: Popękana głowica
: śr gru 30, 2009 15:34
autor: Haki
grzechu_ny pisze:Witam, miałem kilka problemów z moim golfem i w rezultacie musiałem oddać głowicę do regeneracji. Dziś mechanik ja zakłada, tylko poinformował mnie o kilku pęknięciach pomiędzy gniazdami na świece i wtrysk. Mam pytanie czy to dopuszczalne jest przy zakładaniu głowicy, w zakładzie była ona sprawdzana na szczelność i wszystko ok. Prosił bym o Waszą wypowiedź w tej sprawie
Zależy jak głębokie są te pęknięcia - prędzej czy później znów pójdzie wszystko do remontu.
Zamiast bawić się w takie akcje - lepiej kupić zdrową głowicę - ewentualnie dać do splanowania i tyle.
: śr gru 30, 2009 15:39
autor: grzechu_ny
głębokośc rzedo ok 0,5cm, specjalnie dzwoniłem do firmy w której to robiłem, powiedzieli ze w vw pęknięcia są dopuszczalne, a głowica była sprawdzana na szczelność i wszystko jest ok, jak w takim razie jeździć, aby pęknięcia sie nie powiększały, pozatym ze nie dawać w palnik na zimnym silniku? Starać sie unikać wyskoich obrotów?
: śr gru 30, 2009 15:43
autor: italiano_83
grzechu_ny pisze:głębokośc rzedo ok 0,5cm, specjalnie dzwoniłem do firmy w której to robiłem, powiedzieli ze w vw pęknięcia są dopuszczalne, a głowica była sprawdzana na szczelność i wszystko jest ok, jak w takim razie jeździć, aby pęknięcia sie nie powiększały, pozatym ze nie dawać w palnik na zimnym silniku? Starać sie unikać wyskoich obrotów?
Nie ma takiej metody... jak ma pękać to będzie pękać, choćbyś najdelikatniej jak potrafisz jeździł... Wszystko zależy od naprężeń występujących w materiale... czyli 50/50
: śr gru 30, 2009 15:46
autor: grzechu_ny
Niby mam na to rok gwarancji, tylko ciekawe kto mi pozniej zwróci za demontaż i montaż głowicy...
: śr gru 30, 2009 16:13
autor: Haki
grzechu_ny pisze:Niby mam na to rok gwarancji, tylko ciekawe kto mi pozniej zwróci za demontaż i montaż głowicy...
Dlatego lepiej się wstrzymaj kolego - poszukaj dobrej głowicy i taką montuj. Niby masz rok gwarancji - a co będzie jak za miesiąc - tydzień rozsypie Ci się to gdzieś na trasie ??
: śr gru 30, 2009 16:16
autor: grzechu_ny
Tylko że ta była regenerowana w pełnym tego słowa znaczeniu, tzn wymieniałem zawory szklanki popychacze jedno gniazdo itp troche mnie to wyniosło, dlatego raczej już ja zamontuje
: śr gru 30, 2009 16:26
autor: Mieniu_69
grzechu_ny, sa dopuszczalne pekniecia miedzy zaworami, pisze nawet o tym w ksiazce, a dziwie sie ze nie zrobili tego przy "regeneracji". Glowica bedzie dzialac a zreszta dali Ci gwarancje na nia?
: śr gru 30, 2009 16:27
autor: grzechu_ny
Tylko że to są pęknięcia w okolicy wtrysku i świecy... Mam nadzieje ze to nie robi wielkiej różnicy...
: śr gru 30, 2009 16:41
autor: Mieniu_69
to o tym nie slyszalem, miedzy zaworami jest dopuszczalne, ale skoro po "regeneracji" stwierdzili ze tak ma byc to nirch bedzie. gdzie robiles glowice?
: śr gru 30, 2009 16:42
autor: grzechu_ny
We wrocławiu u Piętki, dużo osób go polecało
[ Dodano: 30 Gru 2009 15:55 ]
Jeszcze takie pytanie czy przy skręcaniu głowicy dawać nowe śruby jak pisze literatura... koszt ok 500zł czy stare mogą byc?
Re: Popękana głowica
: śr gru 30, 2009 18:27
autor: kemilek
grzechu_ny pisze:Witam, miałem kilka problemów z moim golfem i w rezultacie musiałem oddać głowicę do regeneracji. Dziś mechanik ja zakłada, tylko poinformował mnie o kilku pęknięciach pomiędzy gniazdami na świece i wtrysk. Mam pytanie czy to dopuszczalne jest przy zakładaniu głowicy, w zakładzie była ona sprawdzana na szczelność i wszystko ok. Prosił bym o Waszą wypowiedź w tej sprawie
Witam.
W silnikach tdi na bezpośrednim wtrysku norma są pęknięcia takie jak opisałeś. Większość głowic takie posiada, a jeżeli nie ma to będą mialy. Nie są one groźne w żadnym wypadku i na nic nie bedą wpływać. Sprawdzam głowice na szczelność juz 5 lat i nie miałem nigdy pękniętej głowicy od tdi, wiec nie masz się czym martwic, choć zawsze moze być ten pierwszy raz. Co do gwarancji na szczelność to róznie bywa, ale napewno nikt ci nie zwroci kasy jak za poł roku okaże sie ze przegrzałes silnik, i mogło cos sie stać z głowicą.
pozdr
: śr gru 30, 2009 18:54
autor: grzechu_ny
Wielkie dzięki kolego za wyczerpującą odpowiedz, na temperature silnika staram sie uważać, także mam nadzieje ze troche pojeżdże.
: śr gru 30, 2009 21:58
autor: wesol
sruby zakladaj stare albo jak wolisz to dobierz w sklepie metalowym o twardosci 10.9 i masz takie same jak oryginalne tyle ze za nawet nie 10% ceny.