Strona 1 z 2

Gdy zimny mocno dymi

: wt gru 29, 2009 20:12
autor: lukasz8503
Witam. Mam taki problem gdy odpalam auto po nocy lub długim postoju z rury wydechowej leci dużo białego dymu i czuć mocno spalinami co może się dziać

Re: Gdy zimny mocno dymi

: wt gru 29, 2009 20:16
autor: Haki
lukasz8503 pisze:Witam. Mam taki problem gdy odpalam auto po nocy lub długim postoju z rury wydechowej leci dużo białego dymu i czuć mocno spalinami co może się dziać
Standard w TDI - więc się nie przejmuj. Jest zimniej to i wilgoci więcej w tłumiku i silniczek dłużej się nagrzewa. Biały dymek - to zwyczajny objaw.
Spaliny to spaliny - fiołkami pachnieć nie będą :grin:

: pn kwie 26, 2010 13:36
autor: kozak
U mnie po rozruchu tez dymi, ale ten dymek taki ciemny, nawet jakby w czern wpadal. jak sie nagrzeje to dymienie ustaje. co to moze byc ? ostatnio tez mam problemy z nastwikiem, moze to jego wina ? 1.9 tdi AGR.

: pn kwie 26, 2010 13:51
autor: tjwasiak
Jak długo dymi ciemno przy odpalaniu? Puszcza bąka, czy dymi dłużej? Może mieć to związek z nastawnikiem, lub wtryskami. Przydałaby się diagnostyka.

: pn kwie 26, 2010 13:53
autor: kozak
stał 5 min przed domem i caly czas dymił, podczas ajzdy nie ma problemu z autem, moc jest caly czas.

: pn kwie 26, 2010 13:56
autor: tjwasiak
Katalizator jest? Możliwość sprawdzenia korekcji wtrysków?

: pn kwie 26, 2010 13:59
autor: kozak
kata nie ma, podepne moze wieczorem vaga to dam znac, w ktorej grupie tego szukac ?

: pn kwie 26, 2010 15:22
autor: tjwasiak
Grupa 13ta.

: ndz maja 02, 2010 22:37
autor: kozak
logi z gr. 13

Obrazek

: śr maja 05, 2010 14:48
autor: Arekkwiatek
Witam podepnę się do tematu ponieważ też mam problem z kopceniem po dłuższym postoju. Mianowicie auto odpala na rys tylko delikatnie nierówno i puszcza chmurę białego dymu i czuć nie spaloną ropę, nie jest to para wodna ani olej. Nie ubywa płynu i oleju po przejechaniu paru set metrów ustaje, kopci normalnie na czarno spadku mocy nie czuję jest to irytujące zwłaszcza pod zakładem pracy :blush:

[ Dodano: 05 Maj 2010 14:54 ]
Jeszcze jedno auto miało mierzoną kompresję i wyszło tak : 1cyl.-22 , 2cyl.-14 , 3cyl.-23 , 4cyl.-25 auto paliło na mrozach na rys tylko nierówno ,świece ok, potem sprawdzili szczelność silnika i wyszło 1-98, 2-99, 3-98, 4-98 korekcja wtrysku : 1:0,26 2:-0,26 3:0,16 4:-0,19

Pozdrawiam

: śr maja 05, 2010 16:03
autor: tjwasiak
Na 2 cylindrze nie masz kompresji, z resztą ogólnie bardzo słaby ten silnik!
Czy była robiona próba olejowa? Warto ją przeprowadzić by wykluczyć zużycie pierścieni.

: śr maja 05, 2010 20:36
autor: Arekkwiatek
Dzięki za zainteresowanie :grin: .Mechanik mówił ,że po odczycie z czwartego cylindra zrobił jeszcze raz drugi i wyszło 17, czy jest to możliwe że wyszło 99% szczelności ,a kompresja tak słabo :crazy: fakt faktem auto jest po wirusie u Aligatora i zaobserwowałem że już nie ma tego kopa co przed jesienią i nawet słabiej kopci na czarno przedtem to było widać że dymił ale za to jechał fajnie.
A jak oceniasz korekcje wtrysku?

: śr maja 05, 2010 21:21
autor: tjwasiak
Korekcje wtryskiwaczy w porządku. Choć to ciekawe, bo przy tak dużej różnicy kompresji powinno to być widać w korekcjach wtryskiwaczy...

: śr maja 05, 2010 22:14
autor: munior
Jak dla mnie to ciśnienie sprężania

1cyl.-22 , 2cyl.-14 , 3cyl.-23 , 4cyl.-25
i to
szczelnośc
1-98, 2-99, 3-98, 4-98
i do tego jeszcze to
korekcje
1:0,26 2:-0,26 3:0,16 4:-0,19
:bajer: kompletnie nie trzyma się kupy i jest ze sobą sprzeczne .Szczególnie przy takiej kompresji a reczej jej braku na drugim cylindrze.A zapytam jeszcze ile ten silnik ma najeżdżone i czy kompresja była mierzona na ciepłym czy na zimnym silniku? Wynik pomiaru kompresji jest tak nie naturalny że obawiam się że konieczna jest próba olejowa żeby się upewnić dlaczego.A po tym
Arekkwiatek pisze:Mechanik mówił ,że po odczycie z czwartego cylindra zrobił jeszcze raz drugi i wyszło 17
to mam obawy co do rzetelności tych pomiarów .Raz 14 raz 17 a za trzecim może by wyszło z 20 ,czym oni to mierzyli do ku...y nędzy