Strona 1 z 2
DIAGNOSTYKA TEMPERATURY W UKŁADZIE CHŁODZENIA
: wt gru 29, 2009 00:45
autor: johny4578
Witam. Ostatnio sprawdzałem na diagnostyce cały komputer i wykryto że temperatura na czujniku pokazuje 45 stopni, natomiast na zegarach 90. Podobno Ten czujnik składa sie z 2 mniejszych z których jeden jest odpowiedzialny za temperature na zegarach a drugi właśnie dostarcza informacji komputerowi przez co jest inny kąt wtrysku i zwieksza sie spalanie bo myśli ze silnik nie jest rozgrzany. Wymieniłem ten czujnik, dałem za niego 25zł ale nadal jest to samo i na diagnostyce pokazuje 45-48 stopni. Jak myślicie co może być tego przyczyną?
: wt gru 29, 2009 00:56
autor: Haki
Na pewno kupiłeś dobry czujnik temperatury cieczy ? coś te 25 zł nie przemawia za jego jakością. Kup ORI w ASO albo na alledrogo od gościa SKODEX z podaniem dokładnego oznaczenia silnika - czego tu nie uczyniłeś

: wt gru 29, 2009 00:59
autor: johny4578
Czujnik jest dobry. Do dobrego silnika. Na starym oryginalnym to samo bylo. Wydaje mi sie ze gdzie indziej jest kot pogrzebany i raczej to nie wina czujnika tylko czegoś innego.
: wt gru 29, 2009 01:04
autor: Haki
Termostat puszcza ? może on jest walnięty... Gdybyś miał brać to tylko WAHLER
: wt gru 29, 2009 01:07
autor: kwietek
sprawdź czy gdzieś nie są uszkodzone przewody, czujniki działają na zasadzie termistora(Im niższy opór tym większe wskazania). Większy opór na kablach powstały np. na skutek przetarcia będzie skutkował obniżonym napięciem co zostanie odczytane jako niższe wskazanie
: wt gru 29, 2009 01:12
autor: johny4578
Z tym termostatem to nie wiadomo. Bo weże nie sa twarde, a podobno powinny być. Ale ciepłe i silnik sie nie przegrzewa bo ciągle 90 stopni. Ten czujnik podobnież jest na powrocie płynu chłodącego to by wyjaśniało wiele bo jeżeli termostat by nie puszczał to temperatura by była ciągle na poziomie 45-50 stopni, tylko dlaczego wskazówka na zegarach dobrze pokazuje?
[ Dodano: 29 Gru 2009 00:15 ]
A z tymi przewodami niewiadomo. Troche je zalało jak wymienialiśmy czujnik, ale na starym było to samo. Chociaż możliwe że sa gdzieś przetarte. Zobacze jutro. Ale to tylko jedna z możliwości.
: wt gru 29, 2009 01:34
autor: bombelek
johny4578,
Kolego sprawdź czy ktoś w przewody nie wlutował opornika

bo zapewne tak będzie. Widziałem już takie "druciarstwo" nie raz, a daje ono tyle, że oszukując komputer i wskazując mu niższą temperaturę samochód lepiej zapala gdy silnik jest rozgrzany

: wt gru 29, 2009 01:36
autor: johny4578
Wiem kolego. też o ty słyszałem i nic takiego nie ma. Auto z belgii sprowadzone a te menfredy sie raczej w takie cos nie bawią:)
: wt gru 29, 2009 01:54
autor: bombelek
W takim razie wypnij wtyczkę z czujnika i sprawdź temperaturę silnika i tą pokazywaną na zegarach

Powinno być -35 stopni jak mnie pamięć nie zawodzi
[ Dodano: 29 Gru 2009 01:25 ]
Tak dla przypomnienia w jakich grupach sprawdza się oba czujniki:
G62: czujnik temperatury (ECU)
G2: czujnik temperatury (wskaźnika w liczniku)
01-Engine > 08-Meas. Blocks > grupa 007 - temperatura paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (pomiar dokonany na zimnym silniku)
17-Instruments > 08-Meas. Blocks > grupa 003 - odczyt z czujnika [G2], wartość powinna być zbliżona do [G62] (pomiar dokonany na zimnym silniku)
[ Dodano: 29 Gru 2009 01:28 ]
Na rozgrzanym silniku należy również sprawdzić wskazania obu czujników

: wt gru 29, 2009 08:59
autor: Sztomel
bombelek wszystko wskazuje na wlutowanie opornika na kabelku idącym z pinu nr 3 czujnika G62 (jak trafnie sugerujesz) skoro na obydwu czujnikach te same wartości, potwierdzi to sprawdzenie Vagiem - proponuję podpiąć Vaga na zupełnie zimnym silniku a następnie odpalić, ruszyć i cały czas podglądać wartości G62 w trakcie jazdy - jeśli wartość temperatury będzie wzrastać i osiągnie te 45-48*C jak wskazówka na zegarach osiągnie 90*C to na bank trzeba szukać opornika.
: wt gru 29, 2009 09:13
autor: johny4578
Dzisiaj sprawdze wszystkie mozliwości i dam znać.
[ Dodano: 29 Gru 2009 23:06 ]
Witam ponownie. Jendnak to był opornik. Wyjąłem go i teraz jest jakby dobrze, bo pokazuje 74,5 stopnia po przejechaniu 15 km. I teraz nie wiem czy ten czujnik jakiejś słabej jakości, czy może termostat puszcza cały czas obieg. Generajnie dobrze by było jakby komputer wykrywał temperature powyżej 80 stopni bo wtedy wyłącza ssanie. Jak myślicie co to bedzie?
[ Dodano: 29 Gru 2009 23:09 ]
.
: śr gru 30, 2009 00:14
autor: marian12345
mnie to sie wydaje że termostat
: śr gru 30, 2009 00:15
autor: johny4578
a czy może byc jakaś jeszcze inna przyczyna?
: śr gru 30, 2009 00:40
autor: bombelek
Czyli jednak "druciarstwo"

Termostat można bardzo łatwo sprawdzić - przejedź 10-15 km lub by osiągnąć temperaturę rzędu 70-80 stopni. Nio i teraz do dzieła - wystarczy złapać za dolny wąż chłodnicy tuż przy wyjściu z króćca termostatu - jeśli wąż jest ciepły/letni to bankowo termostat do wymiany

Przy sprawnym termostacie wąż przy takiej temperaturze powinien być zimny
Chyba wszystko już zostało zawarte w tym temacie
