Strona 1 z 1

Turbina - N75 - słaba dynamika.

: pn gru 28, 2009 17:27
autor: Krzyssiek
Postanowiłem założyć temat ponieważ po dzisiejszym czyszczeniu zaworka N75 i jego założeniu nie słychać tak intensywnie turbiny jak dawniej (wydaje mi sie ze wcale jej nie slychać ale chyba chodzi tylko cichutko) oraz samochód nie jeździ tak jak dawniej...

Zabrałem się za to ponieważ mialem na kompie błąd o przeładowaniu turbiny i czasem złapał notlaufa...

Zaworek wyczyscilem i dolną część sztangi - tłoczka, zaworka przetarlem papierem sciernym ponieważ miał w/g mnie za ostrą krawędź... Złożyłem i oto efekt, zamiast lepiej to gorzej...



Drogą dedukcji i chlopskiego myslenia wymyslilem ze moze teraz ciśnienie stało sie odpowiednie a turbo jest oblepione sadzą i może sztanga gruszki również i przez to dzieje sie to co sie dzieje bo nie ma tak mocnego cisnienia zeby bujać tym syfem?

: pn gru 28, 2009 20:10
autor: Kulon
Krzyssiek pisze:mocnego cisnienia zeby bujać tym syfem?
w układzie podciśnienia jest stosunkowo bardzo małe ciśnienie - zdejmij wężyk z N75 i zapal auto - powinno tylko delikatnie sykać
Krzyssiek pisze:Zaworek wyczyscilem
może jakiś błąd podczas czyszczenia ?



a tak wogóle jak zrobisz logi to dopiero dowiesz się co i jak

: pn gru 28, 2009 20:12
autor: Krzyssiek
Kulon pisze:Krzyssiek napisał/a:
mocnego cisnienia zeby bujać tym syfem?

w układzie podciśnienia jest stosunkowo bardzo małe ciśnienie - zdejmij wężyk z N75 i zapal auto - powinno tylko delikatnie sykać
W takim razie jaką "diagnozę" byś postawil w tym temacie jezeli po zabawie z N75 są takie jaja ?

: pn gru 28, 2009 20:19
autor: Kulon
Krzyssiek pisze:W takim razie jaką "diagnozę" byś postawil w tym temacie jezeli po zabawie z N75 są takie jaja ?
brak podciśnienia w przewodach - sprawdź przy wejściu do gruszki przewód na zapalonym aucie - zrobisz logi będziesz wiedział

: pn gru 28, 2009 20:26
autor: Krzyssiek
Kulon pisze:brak podciśnienia w przewodach - sprawdź przy wejściu do gruszki przewód na zapalonym aucie
sciągnąć z gruszki przewód ?
Kulon pisze:zrobisz logi będziesz wiedział
z chęcią ale bardziej mam dostęp do OBD II niż do Vaga.

: pn gru 28, 2009 22:59
autor: damcio151
Kulon pisze:w układzie podciśnienia jest stosunkowo bardzo małe ciśnienie
jedno z drugim się wyklucza :P albo ciśnienie, albo podciśnienie
Krzyssiek pisze:sciągnąć z gruszki przewód ?
tak, zatkaj palcem, będziesz wiedział, czy zasysa
poza tym na odpalonym silniku zdejmuj i zakładaj wężyk na gruszkę, zobaczysz czy ją wciąga i opuszcza
sztanga chodzi w ogóle ? jak ją ręką ruszasz

: wt gru 29, 2009 14:56
autor: Krzyssiek
damcio151 pisze:sztanga chodzi w ogóle ? jak ją ręką ruszasz
tak chodzi...


Cały czas jestem zły na siebie ze ruszałem ten n75 i zastanawiam się co moze być przyczyną mojego problemu.

Rano przed rozebraniem smigał jak strzała.


-------------------

Dziś połączyłem wezyk wchodzący i wychodzący do N75 i znowu slysze turbinke, auto się ladnie zbiera ale powyzej 3 tys. łapie notlaufa...

Rozłożylem wiec znowu zaworek, wyczyscilem, przegladnalem, zlozyłem ii... Przez chwile było spoko a potem znowu to co wczoraj więc wina lezy po stronie zworka N75.. Tylko co mu dolega w tej chwili to zielonego pojecia nie mam... ;|

: wt gru 29, 2009 16:02
autor: damcio151
podmień z n18

: pn sty 18, 2010 17:59
autor: Krzyssiek
Tłoczek w N75 był zle wsadzony w menbrame - naprawione.

Kilka razy lecialem dosyc ostro - raz lapnał NOT LAUFA - teraz juz raczej nie.

Dziś na 3 i 4 przedmuchałem go pare razy pod okolice "czerwonego pola" i nie było problemów. :grin: