Strona 1 z 1
afn przerywa.nowa zagadka
: pn gru 28, 2009 16:22
autor: damiano_mo
witam. problem następujący w sharanie AFN 1998r. w mrozy około -18 zamarzło chyba paliwo. rozmroziłem dolałem świeżej ropy razem z dodatkiem do ropy, wymieniłem filtr paliwa i zaczał przerywać jak dodaje gazu. niezależnie od obrotów i temperatury. po obrotomierzu nic nie widać. kontrolka świec żarowych nie zaświeca się w trakcie przerywania. jutro podłącze vaga. sprawdze wtrysk sterujący metodą z forum

. pęcherzyków powietrza niema w wężyku. ale sprawdze ten oring jeszcze w filtrze. czy jest możliwe że jakiś syf dostał się do pompy(ewentualne czyszczenie nastawnika). bo wtrysk sterujący sprawdze jutro. poczyszczę kostki jeszcze(styki). jakieś wskazówki koledzy jeszcze?
: pn gru 28, 2009 16:37
autor: Adamm
damiano_mo, odepnij wtyczke predkosciomierza na skrzyni i wtedy zobacz
: pn gru 28, 2009 16:54
autor: damiano_mo
ok jutro tak własnie sprawdze bo czytałem na forum o tej metodzie. zastanawia mnie to czemu po tej akcji z paliwem tak sie zaczęlo dziać
[ Dodano: 29 Gru 2009 14:50 ]
witam. przerywanie już zrobiłem. oring na zaworku od filtra powietrza był uszkodzony i lewe powietrze brał. natomiast coś ten afn słabo ciągnie. zrobiłem logi dynamiczne grup: 003, 008, 010, 011. ogólnie to na dzień dobry wywaliło mi dwa błędy:
16485 - Mass Air Flow (MAF) or Volume Air Flow (VAF) (G70), Circuit Range / Performance
17563 - Manifold Abs.Pressure Sensor (G71), Short to B+
po wykasowaniu zrobiłem logi ale potem one znów wróciły. wypiołem ten czujnik z plastikowej rury i intercoolera co idzie do turba. wyczyściłem go przeczyściłem styki i auto juz lepiej jechało. natomiast został mi ten błąd jeszcze
16485 - Mass Air Flow (MAF) or Volume Air Flow (VAF) (G70), Circuit Range / Performance
czyli przepływka tak? nie zlogowałem niestety go drugi raz po wyczyszczeniu tamtego czujnika. ale auto ogólnie juz lepiej latało. ale po wcześniejszych logach widać że przepływka już kończy żywot. jakieś propozycje koledzy?
oto logi dynamiczne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a3 ... 46d50.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c85 ... edf90.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1de ... 609f4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a69 ... 5a78c.html
sharan AFN 1998r

: wt gru 29, 2009 16:05
autor: Adamm
damiano_mo, po logach to ja widze ze tam doladowania nie masz
nawet z uwalona przeplywka wiecej sie dzieje
zrob logi po tych dzialaniach ktore zrobiles
: wt gru 29, 2009 16:14
autor: damiano_mo
w grupie 11 jest doładowanie z tego co widze.ale mylić się moge oczywiście i temu pytam. od ok. 2000 obr jest stałe ciśnienie doładowania
: wt gru 29, 2009 16:28
autor: Adamm
owszem jest pozycja druga wymagane a trzecia rzeczywiste Twoje ani drgnie wiec jest jakis problem zapewne z synalem o cisnieniu do ecu lub turbina deba stanela
stawiam na to pierwsze
: wt gru 29, 2009 16:32
autor: munior
damiano_mo pisze:w grupie 11 jest doładowanie z tego co widze
Ja również nie widzę tam żadnego ciśnienia doładowania :actual map tam masz ciśnienie doładowania cały czas 989,4 a to jest zdaje się ciśnienie atmosferyczne.Obok po lewej masz zapotrzebowanie 1800-1950 czyli atmosferyczne +doładowanie
: wt gru 29, 2009 16:33
autor: damiano_mo
ok to gdzie szukać rozwiązania problemu 1 czyli sygnał do ecu. który to czujnik? ten w rurze z intercoolera? czy jakiś inny?
[ Dodano: 29 Gru 2009 15:38 ]
rubryka specified to ciśnienie doładowania? a rubryka actual MAP to ciśnienie atmosferyczne tak?
: wt gru 29, 2009 16:43
autor: Adamm
damiano_mo, a znasz troszke angielski? i czytasz co pisze?
Adamm pisze:druga wymagane a trzecia rzeczywiste
munior, nie mieszaj prosze

w grupie 10 a nie 11 jest cisnienie atm i rzeczywiste doladowania
w 11 jest wymagane i rzeczywiste doladiwania
: wt gru 29, 2009 16:53
autor: damiano_mo
ok zobacze czy dalej jeżdzi lepiej i zrobie nowe logi. czytać coć tam umiem po angielski

ale pytam który to czujnik lub coś? ale ogólnie to dzięki za pomoc
: wt gru 29, 2009 16:55
autor: Adamm
damiano_mo, mi chodzilo o Twoje pytanie odnosnie wartosci w logach
czujnik i ile mnie pamiec nie myli siedzi w ECU a do niego ida wezyki
chyba ze map sensor jest na rurze dolotowej to stamtad bierze sygnal juz po kablu