Strona 1 z 1

nierowna praca sdi

: pn gru 28, 2009 13:53
autor: Wojtman
Witam . Ostatnio gnebi mnie taki problem tzw. Gdy silnik jest zimny to przy jedzie na małych obrotach 1000-1400 tys silnik nierowno pracuje klekocze , szarpie, tak jakby nie palił na wszystkie gary , męczył sie , a gdy zwieksze mu obroty pracuje jak sie nalezy , myslalem ze to swiece wiec wymieniłem ,lecz te objawy nie ustąpiły. Co moze to byc za usterka?

: pn gru 28, 2009 14:27
autor: damiannn
Mam podobne objawy w moim SDI ale dzieje sie to tylko przy b. duzych mrozach po calonocnym postoju przez jakis czas objawy jakby nie palil na ktorys gar. Obroty trzyma równo. Trudno powiedziec ile to trwa ~ minute? Ale moze jestem przewrazliwiony - mysle ze musi po prostu sie lekko zagrzac. Myslalem ze ktoras swieca nie daje rady, ale wszystkie sprawne. Dodam ze pali od strzala. Na vagu sprawdzalem katy itp. i wszystko w normie. Musialbym sie przejechac innym SDI i porownac bo moze szukam kwadratowych jaj ;)

: pn gru 28, 2009 19:49
autor: Wojtman
Właśnie wróciłem z diagnostyki komputerowej i wyskoczył błąd- czujnik temperatury.

: pn gru 28, 2009 20:03
autor: damiannn
A dokladnie jaki blad - z ktorego czujnika? bo w SDI mamy następujace czujniki temp:
- temp. powietrza w dolocie/filtrze,
- 2xczujnik temp. plynu chlodniczego
- czujnik temp. paliwa
- jeszcze jeden czujnik temperatury powietrza jesli masz klime

I np. blad z czujnika temp. dla klimy na 100% nie jest powiazany z Twoimi objawami :)

: pn gru 28, 2009 21:06
autor: suhhar
no dobra i co ci to da ze czujnik uwalony od temp ? to nie benzyna ze od niego sie ssanie zalacza ? skoro swiece grzeja to mi przychodzi na mysl moze cos z wtryskami albo zamarzajace paliwo.

: pn gru 28, 2009 21:46
autor: Wojtman
czujnik temperatury cieczy :chytry:

: wt sty 05, 2010 00:04
autor: damiannn
Udało CI się cos wskurać?

Ja u siebie sprawdziłem:
- kąt wtrysku statyczny na rozgrzanym silniku na jałowym - 67,5. W SDI w serwisówce podany na jalowym 25-125 a wiec jest po srodku skali.
- grupa 001 poz. 002 Injection Quantity - 3,2 mg/str a wiec w normie wg. serwisówki
- grupa 004 Wymagany 0.9 BTCD, rzeczywisty 2.4 BTCD(owe 67,5)
- korekcje na wtryskach w grupie 13 minimalne - ~0.1-0.35max
- G72 czyli w temp. w puszcze filtra powietrza w SDI - +15C (na zewnatrz bylo -5C ~ -10C) czy to normalne ze przy -5C po jezdzie w miescie mam temp. w puszce filtra powietrza +15C ?
- Temp wody przy pomiarach ~ 82C na obu czujnikach
- Paliwa ~+22C
- Świece beru ori grzeją, wyciągnięte żarza na pomarańczowo, napięcie do listwy dochodzi, kontrolka zalacza na odpowiednio długo co zreszta sprawdzalem vagiem. Czy moze ktoraś swiece mimo to tak po dupie dawac - ale znowu pali od kopa

Objawy podobne jak u kolegi. Przy tych mrozach dopoki sie ciut nie zagrzeje chodzi jakby nie palil na wszystkie gary. Czuc po pedalem spadek mocy. Pali od kompa. Ale wydaje sie ze jakby na ulamek sekundy zawisa zanim wskazówka obrotomierze pójdzie do góry. Zaraz po odpaleniu obroty pare sekund b. minimalnie faluja ale to pewnie nie do unikniecia przy tych mrozach.

Nie wiem co moge jeszcze sprawdzic we własnych zakresie? Lipa ze nigdzie nie ma podanych wartosci na zimnym silniku, abym mogl zobaczyc wtedy czemu tak chodzi. No chyba ze TTTM ;) Jak jest cieplo problem nie wystepuje. Filtra paliwa zmieniony. Zreszta dzieje sie to już drugą zimę. Kupilem go w lecie, mechanik zrobil odrazu rozrząd - moze cos zwalil ale jak na moje lamerskie oko kąty wyglądają ok. I ogólnie silnik chodzi b. dobrze jak na SDI.

Najlepiej jakbym dorwał kogos z SDI w krk i porównał rano:)

: wt sty 05, 2010 00:18
autor: leo...
damiannn pisze:Ja u siebie sprawdziłem:
parametry w normie jak na SDI ...

BTW - temp. zasysanego powietrza jest wyższa ze względu na recyrkulację spalin / odme

: wt sty 05, 2010 00:29
autor: damiannn
Takie szybkie pytanie, czy N109 moze mie jakikolwiek związek z tym/temperaturą?
Ostatnio po trasie 4h zajezdzam na stacje paliw. Za 1 min odpalam auto - po zapaleniu obroty same wskoczyly na ~1500 po czym wrocil do normalnego poziomu. Zdarzylo to sie tylko raz a objawy z tematu mam odkad pamietam ;).

Dzisiaj jak sobie spradzalem wszystko to znalazlem blad 19557 - Short circuit ... . Klapa gasząca V157. Czyli pewnie jakis styk zlapal blad po mokrej trasie lub sie zapiekla po trasie przytkala/lub puscila za duzo powietrza bo normalnie jest przymknieta do ponad 2000 RPM, zeby wytworzyc podcisnienie coby wlaczyc do akcji EGR co spowodowalo wzrost obrotów. Chyba ze klapa złapała bład gdy dawalem zapłon na sciagnietym dolocie z mechanikiem miecha temu jak badalismy napiecie na swiecach.
A przygazowanie spowodowal jednak zabrudzony N109 lub zasniedzialy styk na nim. Tylko dziwne ze nie zlapal bledu z N109.
Przeczyszcze dziada moze akurat.....
Mysle ze klapa jednak nie ma z tym zwiazku.