Strona 1 z 1

AAZ niejedzie i sporo pali.

: pn gru 28, 2009 00:18
autor: Rafit
Wiem panowie, że takich tematów jest od groma, no ale właśnie w tym problem, że jest to jak szukanie igły w stogu siana, a każdy przypadek powinno się wg. mnie analizować osobno.

Więc tak moim problemem jest to iż autko nie jedzie tj rozpędzi się maksymalnie do 110km na godzinę i więcej nie chce (no może z górki 130 poleci). Do tych 80 na godzinę w miarę się rozpędza a potem muł.

Z innych dziwnych objawów zauważyłem, że okropnie wibrują mi pedały przy wyższych obrotach tj uczucie w nodze takie jak wibracja telefonu w kieszeni.

Dodatkowo miałem auto zatankowane do pełna, przejechałem 450km i już mam prawie pusto w baku... (wcześniej starczało spokojnie na 700km)

Jakieś pierwsze pomysły co to może być i o czego zacząć?

: pn gru 28, 2009 01:47
autor: t0mal
Jakieś dodatkowe objawy? Dym? Głośno chodzi? Ciężko pali?

Pierwsze co mi przychodzi na myśl to nie dokręcona pompa wtryskowa, ktoś tam grzebał? Długo już masz auto?

: pn gru 28, 2009 01:49
autor: Rafit
t0mal, niedługo, a na TD za bardzo się nie znam, bo jeszcze nigdy nie miałem. Dym raczej standardzie biały w mrozie. Z odpaleniem mam problem z rana, ale to wina rozrusznika raczej, bo odbija jak postoi po całej nocy, tak to pali na dotyk.

: pn gru 28, 2009 02:19
autor: t0mal
Zobacz czy pompa jest dokręcona - 2 nakrętki pod kołem rozrządu (musisz je sobie odpowiednio ustawić) trzecia śruba od strony pompy i jeszcze jedna przy wsporniku dokręconym do głowiczki (tego żeliwnego elementu z wyjściami na wtryski) Wszystkie śruby to 13mm dokręcasz momentem 25Nm, mi najlepiej szło z giętym kluczem oczkowym, podejrzana jest właśnie ta ostatnia.

[ Dodano: 28 Gru 2009 01:22 ]
Przyczyną niemocy może być źle ustawiony początek wtrysku, lub ekstremalnie zabity katalizator. Jeśli masz pompę z czujnikiem pomiędzy wyjściami na wtryski to może być też problem z elektroniką (w takim przypadku nie ruszaj śrób przy kole rozrządu, żeby go nie przestawić wzgl wałka pompy)

: pn gru 28, 2009 03:01
autor: krzysiekj1990
Mojemu ojcu w audi a4 jechal max 120 okazalo sie ze mial maksymalnie zapchany katalizator moze to jest powodem POZDRAWIAM