Strona 1 z 1

Duży problem, nie pali.

: śr gru 23, 2009 18:43
autor: wojtek1562
Witam.Mam poważny problem z mk4 1.9 TDI 90 KM ALH. Mianowicie w ostatnim czasie gdy troche przymroziło pojawił sie pewien problem z rozruchem.Rozrusznik zaczyna kręcić słychać przez ułamek sekundy jak by silnik łapał az nagle koniec, rozrusznik kreci dalej a tu słychać tylko szum. Dodam ze podczas tego, pasek wielorolkowy normalnie sie kreci. Silnik nie chce wogóle załapać. Myślałem na poczatku ze to cos z rozrusznikiem oddałem do regeneracji i wszystko ok z nim.Zaciągnąłem do mechanika - stwierdził ze trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, że to moze byc wina pompy oleju.Coś z ciśnieniem.Dodam że rozrzad na pewno ok, kat wtrysku koło 51, na vagu zero błedów, olej wymieniony 5 tys temu.Co to może być???

: śr gru 23, 2009 19:15
autor: Krzyssiek
Paliwo letnie czy zimowe?

Filtr paliwa zmieniony?

: śr gru 23, 2009 19:37
autor: Shmatan
Miałem dokładnie to samo - robił jedno "łu" a potem tylko jednostajny szum z rozrusznika

Pierwsze podejrzenie - bendiks na rozruszniku (oczywiście błędne). Sprawdzałem filtr paliwa (czy aby parafina się nie zastała, chociaż miałem pół baku świeżego ultimate wlanego na rezerwie 2 dni wcześniej), olej, a potem u mechanika kompresje i rozrząd. Dopiero znajomy mechanik zdarł kolektor dolotowy, i okazało się że w nim, na klapie gaszącej i na przepływce osadziła się masa czarnego piasko/smoło podobnego gówna (światło każdego z kanałów w kolektorze miało jakieś 20mm średnicy). Nie wydawało mi się żeby to mogło uniemozliwośc rozruch, ale po wyczyszczeniu samochód odpala błyskawicznie nawet w -15'C, a przy okazji EGR się zaślepiło ;)

Tak że zedrzyj kolektor, wyczyść przepływke (jak masz vaga to sprawdź czy działa poprawnie) a jak nie, to sprawdź kompresje.

Widze że jesteś z Rzeszowa - odezwij się na pw, to dam Ci numer człowieka który u mnie zdiagnozował problem

: śr gru 23, 2009 19:42
autor: wojtek0231

: śr gru 23, 2009 20:23
autor: wojtek1562
panowie wielkie dzieki, mam nadzieje że to ten N239 sie zawiesił jutro rano pojade i popatrze wyczyszcze zobaczymy. Filtr paliwa mam nowy paliwo na pewno nie zamarzło

: śr gru 23, 2009 20:25
autor: Krzyssiek
Nie tyle o zamarzanie sie rozchodzi co o kochaną parafinkę... :bajer:

: śr gru 23, 2009 20:38
autor: wojtek1562
Paliwo na pewno jest ok, zimowe.Jak wytrąci sie parafina to rozrusznik by krecił, był by efek taki jak w zapowietrzonym a tutaj jest szum, tak jak by złapał przez ułamek sekundy a potem zgasł a rozrusznik dalej kreci

: pn gru 28, 2009 21:59
autor: maar
Potwierdzam. Dzisiaj mialem ten sam problem z GOLF em IV TDI 1.9. Najpierw wymienilem akumulator na nowy. Nic to nie dalo i znalazlem tego posta na forum i odblokowalem EGR. Pierwsza rzecza jaka powinno sie sprawdzac w tej sytuacji to EGR. Dzisiaj mialem podobna sytuacje, lekka dotknalem tej malej wajchy, skoczyla na swoje miejsce i odpalil. Musze zlecic mechanikowi przeczyszczenie tego ustrojstwa.

Zrobilem zdjecie i zaznaczylem wajche ktora trzeba pchnac: http://picasaweb.google.com/maar.cz/EGR ... 2094330370

Pozdrawiam

: pn gru 28, 2009 22:07
autor: italiano_83
maar pisze:odblokowalem EGR.
Odblokowałeś klapę gaszącą :bigok: Ta dźwignia działa na klapę gaszącą, jak się zablokuje to zamyka dopływ powietrza do silnika.. Egr to mały zaworek "sterowany przez membranę" w która znajduje w tej obudowie przypominającej kształtem talerzyk, wężyk podciśnienia do niej jest zamocowany... Wyczyść dolot to klapa nie będzie się więcej blokowała ..