Strona 1 z 1
grające zawory
: śr gru 23, 2009 14:47
autor: michaloss
Witam!
Mam taki mały problem z dziadkiem czyli z mk1 poskładaliśmy silnik i działał bez przerwy przez jakieś 2 lata ale niestety zrobił się wżer w głowicy i wywalało płyn.Rozbiórka góry silnika planowanie nowe uszczelki poskładane wszystko na igłę ,ustawiony rozrząd i tu pojawia się problem na wolnych chodzi ale po dodaniu gazu zaczynają grac zawory .próba przestawienia pompy nic nie dała a czasami nawet szkodziła. Luzy zaworowe w normie tak jak książkowo.Może wie ktoś jak usuną taką usterkę .
: śr gru 23, 2009 14:49
autor: t0mal
To nie zawory, tylko wtryski - albo leją, albo marne paliwo, albo się podwieszają.
: śr gru 23, 2009 14:52
autor: michaloss
najzabawniejsze jest to że wkręcone zostały te stare na których chodziło i to cichutko a teraz jak grzechotnik
: śr gru 23, 2009 14:53
autor: t0mal
Czasami tak się robi jak np zmienia się pompę, jakiś pyłek się dostanie na wtryski i się zawieszają, silnik się telepie.
: śr gru 23, 2009 14:54
autor: michaloss
jak najlepiej i najszybciej to sprawdzic bo zaczynam tracic cierpliwośc
: śr gru 23, 2009 18:14
autor: Michał_1977
michaloss, a uszczelkę pod głowicę założyłeś z tą samą ilością karbów (grubość)?
Może założyłeś za cienką i tak będzie się działo,jak piszesz...
Kąt wtrysku ustawiony poprawnie?Przy zbyt wczesnym też może stukać po dodaniu gazu.
: śr gru 23, 2009 18:33
autor: t0mal
Najprościej jest zalać jakiegoś dodatku do paliwa, jeśli jesteś pewny, że rozrząd i początek wtrysku jest ok.
: pn gru 28, 2009 09:16
autor: michaloss
Wtryski sprawdzone jeden lał ale gośc mówił że to nie jest przyczyną .Uszczelka głowicy o takich samych ilościach otworów .A teraz pytanie jak by się pompa przestawiła o 180 stopni bo ma dwa takie same otwory po przekątnej i wtrysk daje ropę tylko że ona się wlewa do cylindrów (wiem głupie pytanie ale już chwytam się wszystkiego).Poza tym dymi na biało a jak dostanie w piec to na czarno.
: pn gru 28, 2009 12:42
autor: t0mal
Wtedy by nie odpalił.
A jak reaguje na kiwanie pompą? Żadnej reakcji? Normalnie to jak się ruszy pompę 2mm od normalnego położenia to powinien być problem z odpaleniem.
Pytam bo to mi pasuje pod zbyt wczesny wtrysk paliwa, a konkretnie to podejżewam zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne w pompie i śrubkę od powrotu. W niej jest taki filierek i podejrzewam, że mógł się przytkać.
: pn gru 28, 2009 15:01
autor: michaloss
dziwna sprawa bo wszystko działało a po zmianie uszczelki nie chce a może zatkały się gdzieś kanały olejowe na głowicy i nie dostarczają oleju na klawiaturę
: pn gru 28, 2009 18:36
autor: t0mal
Coś w tym może być - szklanki mogą się nie chcieć napełnić olejem.
: wt gru 29, 2009 10:15
autor: michaloss
raczej nie bo to jeszcze na płytkach jest regulacja
[ Dodano: 18 Lut 2010 09:12 ]
Przepraszam że tak długo nie pisałem ale dopiero wczoraj wczoraj od śnieżyliśmy dziadka i do garażu co się okazało klin na pompie wtryskowej był naruszony i się sam przestawiał.Zmieniliśmy ze starej pompy i wszystko wróciło do normy.Czyli temat uznaje za zamknięty (taka błachostka i tak potrafi nam uprzykrzyc życie)
Dziękuję za zainteresowanie tematem !!!!!