Strona 1 z 2
Wymiana pompy i kąt wtrysku
: ndz gru 20, 2009 19:25
autor: Bartek_R
Witam, stoję przed wymianą pompy wtryskowej w moim 1V , a przy okazji i paska rozrządu i tu mam 2 pytania:
*pompa będzie z SB i czy kąt wtrysku trzeba ustawić na:0.9 +/-0.02mm dla SB czy 1.0 +/-0.02mm jak dla 1V
*najlepiej było by czujnikiem zegarowym - nie problem na allegro już od 30zł ale gdzie dostać tą przejściówkę którą wkręcamy w głowiczkę pompy, czy może da się ten element zrobić, może jakiś patent? a może dało by się suwmiarką w końcu ma dokładność do 0.02mm?
Z góry dziękuje za pomoc...
: ndz gru 20, 2009 20:25
autor: damian81Z
1,00+/-0,02
: ndz gru 20, 2009 20:37
autor: BENITO
1V ma iny wałek niż SB więc jak kolega damian81Z, pisze trzeba pompę ustawiać pod seryjne wartości.
: ndz gru 20, 2009 20:42
autor: damian81Z
dorobilem sobie taka przejsciowke
VireWolf88, taką przejsciowke dorobi Ci kazdy tokarz za przysłowiowa flaszke

: ndz gru 20, 2009 21:39
autor: Mieniu_69
VireWolf88 pisze: nie problem na allegro już od 30zł
daj linka ok?
: pn gru 21, 2009 00:15
autor: JABcok20
najlepiej ustawic na słuch i wyczucie. Na zimnym silniku ustaw tak aby wyczuć moment w ktorym silnik drży czyi pracuje bardziej twardo a po odciągnięciu od sinika to drżenie ustaje...
Mam zegar ale już nim nie ustawiam. Musiałbyś sprawdzać wtryski na każdym silniku żeby mieć pewność co do prawidłowego ustawienia. Można ustawić na zegar, zaznaczyć i probowac na zimnym silniku wychwycić moment.
: pn gru 21, 2009 00:33
autor: To_mas
JABcok20 pisze:najlepiej ustawic na słuch i wyczucie.
na wyczucie to sie ustawiało 20 late temu ! nie pot to robią te urządzenie by z nich nie korzystać !!
Ustaw przy pomocy czujnika zegarowego i ewentualnie drobne korekcje wtedy możesz już bez czujnika

: pn gru 21, 2009 00:37
autor: JABcok20
hehe mylisz się to_mas. Ustawiałem vagiem kąt wtrysku w ibizie afn i co ... i pupa. sterujący otwierał sie przy 165 nastepny przy 180 a inne przy 155 więc nie mów mi o wyższości ustawiania narzędziami a co dopiero w td z dużym przebiegiem...
: pn gru 21, 2009 02:30
autor: Adamm
JABcok20, to nie znaczy ze kat wtrysku ma byc zwalony jesli inne rzeczy niedomagaja to je trzeba zrobic a nie dopasowywac reszte ;p
: pn gru 21, 2009 12:36
autor: JABcok20
Jak przyjedzie klient to wytlumacz mu czemu samochód przed wymianą paska rozrządu chodzil ok a po wymianie kopci na biało i nie ma mocy.
Klient może powie ze rozumie ale rozpowie ze mu wtryski wykończyłem albo naciągnełem na koszty...
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 11:42 ]
Adamm pisze:JABcok20, to nie znaczy ze kat wtrysku ma byc zwalony jesli inne rzeczy niedomagaja to je trzeba zrobic a nie dopasowywac reszte ;p
Przy ustawieniu na inną wartoś niż książkowa ( mówimy od td) nie znaczy, że kąt jest zwalony tylko wtrysk następuje we właściwym momencie ale w innym położeniu tłokorozdzielacz.
Ale w sumie powinno sie ustawiac na przyrząd , zaznaczyć i wtdy robić korekcje na słuch....
KONIEC I KROPKA!!!
: pn gru 21, 2009 16:09
autor: To_mas
JABcok20, jak robiles z jakimś trupem w ktorym wszysko sie sypie to daruj sobie.
Nie ustawisz nigdy kąta np w TDI jakbyś to zrobił Vagiem.
powtórzę sie: nie te czasy sztuki drutowani i robienia wszystkiego na pałę...
technologia poszła do przodu a wraz z nią ci co sie im chciało nauczyć i zainwestować.
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 15:13 ]
To_mas pisze:Ustaw przy pomocy czujnika zegarowego i ewentualnie drobne korekcje wtedy możesz już bez czujnika
JABcok20 pisze:hehe mylisz się to_mas.
JABcok20 pisze:Ale w sumie powinno sie ustawiac na przyrząd , zaznaczyć i wtdy robić korekcje na słuch....

szacun na prawdę szacun. Tylko ze skoro ja sie myliłem jak powiedziałeś a teraz przyznałeś mi racje to kto sie w końcu mylił ?

: pn gru 21, 2009 18:00
autor: Bartek_R
Mieniu_69 pisze:VireWolf88 pisze: nie problem na allegro już od 30zł
daj linka ok?
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... k+zegarowy - czujniki zegarowe
dobrze koledzy dziękuje ale dla czego nie można ustawić jak w SB przecież zawór ssący otwiera sie i zamyka w tym samym czacie co w 1V, wg mnie SB ma przyśpieszony kąt wtrysku z tego względu żeby więcej z niego wyciągnąć, poprawcie jeśli źle dedukuje...
[ Dodano: 21 Gru 2009 18:38 ]
Chyba już wiem jak zrobić ta przedłużkę do czujnika tylko na tej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6a ... ff9da.html fotce nie widzę czy jest na końcu gwint czy może być gładkie, ciasno weszło i już. a czy materiał z którego to jest zrobione to nie aby jest to:(czerwone strzałki) ,wygląda podobnie?
: pn gru 21, 2009 22:33
autor: piori
BENITO pisze:1V ma iny wałek niż SB
Według ETKI są takie same: 068 109 101 L
: pn gru 21, 2009 22:57
autor: Bartek_R
piori pisze:BENITO pisze:1V ma iny wałek niż SB
Według ETKI są takie same: 068 109 101 L
Właśnie? jest tylko mała różnica podczas otwarcia zaworu wydechowego więc kont wtrysku chyba można ustawić tak samo jak w SB czy nie?