Wymiana pompy i kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Wymiana pompy i kąt wtrysku

Post autor: Bartek_R » ndz gru 20, 2009 19:25

Witam, stoję przed wymianą pompy wtryskowej w moim 1V , a przy okazji i paska rozrządu i tu mam 2 pytania:
*pompa będzie z SB i czy kąt wtrysku trzeba ustawić na:0.9 +/-0.02mm dla SB czy 1.0 +/-0.02mm jak dla 1V
*najlepiej było by czujnikiem zegarowym - nie problem na allegro już od 30zł ale gdzie dostać tą przejściówkę którą wkręcamy w głowiczkę pompy, czy może da się ten element zrobić, może jakiś patent? a może dało by się suwmiarką w końcu ma dokładność do 0.02mm?
Z góry dziękuje za pomoc...


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 20:25

1,00+/-0,02


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz gru 20, 2009 20:37

1V ma iny wałek niż SB więc jak kolega damian81Z, pisze trzeba pompę ustawiać pod seryjne wartości.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 20:42

Obrazek

dorobilem sobie taka przejsciowke

VireWolf88, taką przejsciowke dorobi Ci kazdy tokarz za przysłowiowa flaszke :grin:
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 21:00 przez damian81Z, łącznie zmieniany 2 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz gru 20, 2009 21:39

VireWolf88 pisze: nie problem na allegro już od 30zł
daj linka ok?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn gru 21, 2009 00:15

najlepiej ustawic na słuch i wyczucie. Na zimnym silniku ustaw tak aby wyczuć moment w ktorym silnik drży czyi pracuje bardziej twardo a po odciągnięciu od sinika to drżenie ustaje...
Mam zegar ale już nim nie ustawiam. Musiałbyś sprawdzać wtryski na każdym silniku żeby mieć pewność co do prawidłowego ustawienia. Można ustawić na zegar, zaznaczyć i probowac na zimnym silniku wychwycić moment.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn gru 21, 2009 00:33

JABcok20 pisze:najlepiej ustawic na słuch i wyczucie.
na wyczucie to sie ustawiało 20 late temu ! nie pot to robią te urządzenie by z nich nie korzystać !!

Ustaw przy pomocy czujnika zegarowego i ewentualnie drobne korekcje wtedy możesz już bez czujnika :)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn gru 21, 2009 00:37

hehe mylisz się to_mas. Ustawiałem vagiem kąt wtrysku w ibizie afn i co ... i pupa. sterujący otwierał sie przy 165 nastepny przy 180 a inne przy 155 więc nie mów mi o wyższości ustawiania narzędziami a co dopiero w td z dużym przebiegiem...
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 00:38 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn gru 21, 2009 02:30

JABcok20, to nie znaczy ze kat wtrysku ma byc zwalony jesli inne rzeczy niedomagaja to je trzeba zrobic a nie dopasowywac reszte ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn gru 21, 2009 12:36

Jak przyjedzie klient to wytlumacz mu czemu samochód przed wymianą paska rozrządu chodzil ok a po wymianie kopci na biało i nie ma mocy.
Klient może powie ze rozumie ale rozpowie ze mu wtryski wykończyłem albo naciągnełem na koszty...

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 11:42 ]
Adamm pisze:JABcok20, to nie znaczy ze kat wtrysku ma byc zwalony jesli inne rzeczy niedomagaja to je trzeba zrobic a nie dopasowywac reszte ;p
Przy ustawieniu na inną wartoś niż książkowa ( mówimy od td) nie znaczy, że kąt jest zwalony tylko wtrysk następuje we właściwym momencie ale w innym położeniu tłokorozdzielacz.
Ale w sumie powinno sie ustawiac na przyrząd , zaznaczyć i wtdy robić korekcje na słuch....
KONIEC I KROPKA!!!


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn gru 21, 2009 16:09

JABcok20, jak robiles z jakimś trupem w ktorym wszysko sie sypie to daruj sobie.
Nie ustawisz nigdy kąta np w TDI jakbyś to zrobił Vagiem.

powtórzę sie: nie te czasy sztuki drutowani i robienia wszystkiego na pałę...
technologia poszła do przodu a wraz z nią ci co sie im chciało nauczyć i zainwestować.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 15:13 ]
To_mas pisze:Ustaw przy pomocy czujnika zegarowego i ewentualnie drobne korekcje wtedy możesz już bez czujnika
:dol:
JABcok20 pisze:hehe mylisz się to_mas.
:dol:
JABcok20 pisze:Ale w sumie powinno sie ustawiac na przyrząd , zaznaczyć i wtdy robić korekcje na słuch....
:crazy: szacun na prawdę szacun. Tylko ze skoro ja sie myliłem jak powiedziałeś a teraz przyznałeś mi racje to kto sie w końcu mylił ? :kac:



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn gru 21, 2009 18:00

Mieniu_69 pisze:
VireWolf88 pisze: nie problem na allegro już od 30zł
daj linka ok?

http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... k+zegarowy - czujniki zegarowe

dobrze koledzy dziękuje ale dla czego nie można ustawić jak w SB przecież zawór ssący otwiera sie i zamyka w tym samym czacie co w 1V, wg mnie SB ma przyśpieszony kąt wtrysku z tego względu żeby więcej z niego wyciągnąć, poprawcie jeśli źle dedukuje...

[ Dodano: 21 Gru 2009 18:38 ]
Chyba już wiem jak zrobić ta przedłużkę do czujnika tylko na tej http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6a ... ff9da.html fotce nie widzę czy jest na końcu gwint czy może być gładkie, ciasno weszło i już. a czy materiał z którego to jest zrobione to nie aby jest to:(czerwone strzałki) ,wygląda podobnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn gru 21, 2009 22:33

BENITO pisze:1V ma iny wałek niż SB
Według ETKI są takie same: 068 109 101 L



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn gru 21, 2009 22:57

piori pisze:
BENITO pisze:1V ma iny wałek niż SB
Według ETKI są takie same: 068 109 101 L
Właśnie? jest tylko mała różnica podczas otwarcia zaworu wydechowego więc kont wtrysku chyba można ustawić tak samo jak w SB czy nie?


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości