dziwne zachowanie ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KoVal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 792
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:02
- Lokalizacja: ze wsząd
- Kontakt:
dziwne zachowanie ALH
Witam,
jako, że nie znalazłem podobnego tematu z takimi objawami chciałem opisać problem tutaj.
Pytanie 1: co jakiś czas zdarza się i nie znalazłem reguły kiedy że obroty nagle na jałowym wzrastają mi nieco (o okolo 100). Kiedy zgaszę silnik i chcę ponownie uruchomić auto kontrolka świec żarowyh pali się strasznie długo, odpalam auto i znów chodzi na wysokich obrotach (przy odpalaniu zachowuje się jakbym trzymał gaz i przekręcał kluczyk). Czasem silnik przechodzi w tryb awaryjny lub jak na moje oko traci troche mocy. Wiem, że może to być przepływomierz, no ale co z obrotami które mi czasem falują? Co to może być?
Pytanie 2: do posiadaczy ALH, czy to normalne, że obroty na jałowym wynoszą lekko poniżej 900 obr ? Kiedyś ktoś mi mówił, że to normalne w ALH, ale jeszcze takiego czegoś nie spotkałem i nie wiem czy się tym martwić czy nie. Dodam, że takie obroty mam od kupna.
jako, że nie znalazłem podobnego tematu z takimi objawami chciałem opisać problem tutaj.
Pytanie 1: co jakiś czas zdarza się i nie znalazłem reguły kiedy że obroty nagle na jałowym wzrastają mi nieco (o okolo 100). Kiedy zgaszę silnik i chcę ponownie uruchomić auto kontrolka świec żarowyh pali się strasznie długo, odpalam auto i znów chodzi na wysokich obrotach (przy odpalaniu zachowuje się jakbym trzymał gaz i przekręcał kluczyk). Czasem silnik przechodzi w tryb awaryjny lub jak na moje oko traci troche mocy. Wiem, że może to być przepływomierz, no ale co z obrotami które mi czasem falują? Co to może być?
Pytanie 2: do posiadaczy ALH, czy to normalne, że obroty na jałowym wynoszą lekko poniżej 900 obr ? Kiedyś ktoś mi mówił, że to normalne w ALH, ale jeszcze takiego czegoś nie spotkałem i nie wiem czy się tym martwić czy nie. Dodam, że takie obroty mam od kupna.
raczej nie bo ja mam ok. 950 i przy nich ładnie i równo pracuje.KoVal90 pisze:czy to normalne, że obroty na jałowym wynoszą lekko poniżej 900 obr ? Kiedyś ktoś mi mówił, że to normalne w ALH, ale jeszcze takiego czegoś nie spotkałem i nie wiem czy się tym martwić czy nie. Dodam, że takie obroty mam od kupna.
MóJ GoLFiK
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Dobrze by było żebyś podjechał autkiem do fachowca i sprawdził błędy, możliwe ze w historii jest błąd który podpowie co może być przyczyną tego wzrostu obrotów.
MóJ GoLFiK
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
podwyższone obroty i długie świecenie kontrolki podgrzewania świec żarowych to tylko i wyłącznie wina braku połączenia pomiędzy czujnikiem G62 temperatury płynu chłodzącego a sterownikiem silnika. Zanim go wymienisz to proponuję przyjrzeć się dokładnie instalacji elektrycznej tego czujnika a zwłaszcza czy kabelek z pinu 3 tego czujnika nie jest pęknięty, przełamany a potem spryskaj obficie piny czujnika i wtyczki spray'em do złącz elektrycznych, jeśli te zabiegi nie pomogą to wymień czujnik na nowy (najlepiej oryginalny zakupiony w ASO VW - jest droższy ale pewniejszy w działaniu).
Co do tych obrotów na jałowym poniżej 900 RPM to niczym się nie przejmuj, takie wskazanie daje obrotomierz (u mnie wskazówka wskazuje na 850 RPM) a po podłaczeniu pod Vaga obroty jałowe wynoszą 903 RPM więc u Ciebie będzie identycznie.
Co do tych obrotów na jałowym poniżej 900 RPM to niczym się nie przejmuj, takie wskazanie daje obrotomierz (u mnie wskazówka wskazuje na 850 RPM) a po podłaczeniu pod Vaga obroty jałowe wynoszą 903 RPM więc u Ciebie będzie identycznie.
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 19:59 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- KoVal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 792
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:02
- Lokalizacja: ze wsząd
- Kontakt:
dzieki wielkie, bardzo mi pomogłeś. Plusik dla Ciebie. Mimo to logi dynamiczne i tak zrobie. Jeśli ktoś jeszcze ma jakiś pomysł to prosze o wypowiedzSztomel pisze:podwyższone obroty i długie świecenie kontrolki podgrzewania świec żarowych to tylko i wyłącznie wina braku połączenia pomiędzy czujnikiem G62 temperatury płynu chłodzącego a sterownikiem silnika. Zanim go wymienisz to proponuję przyjrzeć się dokładnie instalacji elektrycznej tego czujnika a zwłaszcza czy kabelek z pinu 3 tego czujnika nie jest pęknięty, przełamany a potem spryskaj obficie piny czujnika i wtyczki spray'em do złącz elektrycznych, jeśli te zabiegi nie pomogą to wymień czujnik na nowy (najlepiej oryginalny zakupiony w ASO VW - jest droższy ale pewniejszy w działaniu).
Co do tych obrotów na jałowym poniżej 900 RPM to niczym się nie przejmuj, takie wskazanie daje obrotomierz (u mnie wskazówka wskazuje na 850 RPM) a po podłaczeniu pod Vaga obroty jałowe wynoszą 903 RPM więc u Ciebie będzie identycznie.
- KoVal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 792
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:02
- Lokalizacja: ze wsząd
- Kontakt:
dziwne zachowanie ALH
dalton77, u mnie była to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej tak jak pisali koledzy powyżej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 126 gości