Strona 1 z 2

problem z moca i dymi AHU

: sob gru 19, 2009 12:00
autor: ronuch
Witam Mam problem z A4 (a raczej ojciec) auto w ogóle nie ciągnie i poddymia na czarno, nie jest to notlauf bo on nie ciągnie w ogóle a nie ze dopiero po przekroczeniu 3kobr/min. Niestety ze zrobieniem logów dynamicznych będzie problem bo widać na zewnątrz jakie sa drogi. Jak powinna pracować sztanga przy turbo i w która stronę na być wciągnięta na wyłączonym silniku a w którą jak sie go zapali? bo coś mi się wydaje że nie włącza sie turbo.

: sob gru 19, 2009 12:34
autor: Sosik
a przerywac zaczyna jak dymi albo szarpie?? czany dym to lewe powietrze moze brac ogladajac sie za siebie nie bylo nic widac sam czarny dym.. zobacz wszystkie rury gumowe do turbo interc. i kolektora ssacego..

: sob gru 19, 2009 15:08
autor: Byku21
a przerywac zaczyna jak dymi albo szarpie?? czany dym to lewe powietrze moze brac ogladajac sie za siebie nie bylo nic widac sam czarny dym.. zobacz wszystkie rury gumowe do turbo interc. i kolektora ssacego..
Tak jak kolega pisze,bo mogła się któraś zsunąć albo kolanko pękło lub gumowe łączenie rur...

: ndz gru 20, 2009 09:58
autor: Sosik
ogladnij je z kazdej strony i naciskaj bo jk sie porwala to nawet nie bedzie widac.. xd a taka rura gumowa 160 zl w servisie ale daj znac jak to bedzie to dam ci namiary do kolesia i za 20 zl max kupisz orginal:D szukalem tych gum 2 mesiace ... i znalazlem calkiem przyjemne i tanie miejsce :D

: ndz gru 20, 2009 12:55
autor: ronuch
oki posprawdzam węże - a z tylu było widać ze kopci a nie że całkowita ciemność

[ Dodano: 27 Gru 2009 15:03 ]
Pogoda się polepszyła i zrobiłem logi na 3 biegu od 1,5 do ok 4 kobr/min . Dodam że auto juz nie dymi - chyba wydmuchało sadze z wydechu, ale mocy jak nie było tak nie ma!

Aha W drugim logu zastanawia mnie gr 13 - nie powinno pokazywać korekcji na wszystkich 4 cylindrach?? U mnie w TDIPD pokazuje wszystkie!!

[ Dodano: 28 Gru 2009 15:38 ]
Dzis jeszcze sprawdziłem go vagiem i wyskakuje mi błąd 553 czyli przepływka dlatego dorzucam jeszcze logi ale statyczne bo znowu nawaliło śniegu i mam prośbę zerknijcie na tditimming jak wygląda statyczny kąt wtrysku!

: pn gru 28, 2009 21:01
autor: Longhorn
Ujął bym to tak: przepływka walnięta--> cięte dawki paliwa--> dmuchawka słabo dmucha= brak mocy. Wartość stała w 003 pole 4, 548,6 wskazuje na uszkodzenie przepływki, chociaż nie koniecznie, bo może to być brak komunikacji z ECU, np odłączenie wtyczki, lub zaśniedziałe styki we wtyczce. Spróbuj najpierw sprawdzić połączenie, jeżeli to nic nie pomoże, wymień przepływkę z sprawnego auta.

: pn gru 28, 2009 21:10
autor: munior
ronuch pisze:i mam prośbę zerknijcie na tditimming jak wygląda statyczny kąt wtrysku
Przy takim kącie wtrysku to silnik raczej nie odpali z półobrotu a jak już odpali to nie da się jechać .Nie wiem jak AHU ale 1Z powinien mieć kąt pomiedzy 40 a 50 .Ja mam 56 i jest git

: pn gru 28, 2009 21:51
autor: ronuch
też podejżewam przepływke ale niechce kupowac nowej dopuki nie bede pewny! Kable posprawdzalem i jest ok - niby! Patrzylem na allegro i niby przeplywka (tyle ze pirburg) z mojego AVF TDIPD pasuje też do AHU TDIVP - może to ktoś potwierdzic?? co prawda ja i ojciec mamy boscha ale może tez bedą pasować - tylko w celu sprawdzenia czy to na bank przeplywka!

: pn gru 28, 2009 21:53
autor: Longhorn
Zapomniałem, że oczywiście kąt wtrysku do poprawy, jest zdecydowanie za późny, ale na moc niema aż takiego wpływu, ma raczej na rozruch zimnego silnika. Co do korekcji w 013, to 3 wtrysk jest wtryskiem wzorcowym i program jego wartości nie odczytuje. Jeżeli chodzi o moc, to chyba widać w logach.

: pn gru 28, 2009 22:04
autor: ronuch
Longhorn pisze:Zapomniałem, że oczywiście kąt wtrysku do poprawy, jest zdecydowanie za późny
a jak powinien wygladac ktora linia gdzie w tdiwiming - jak mniemam to technika ustawiania nie zmnienila sie od golfa mk2 czyli pompa do silnika??

: pn gru 28, 2009 22:12
autor: Longhorn
Niewiem, czy z bosha bedą pasować, ale z pierburga napewno. Ja u siebie miałem bosha, wymieniłem na pierburga i jest ok. Typ pierburga, który pasuje także do waszego auta to: LMM 7.22684.08.0

: pn gru 28, 2009 23:05
autor: munior
Longhorn pisze:ale na moc niema aż takiego wpływu,
No nie powiedziałbym . Regulator kąta wtrysku w pompie działa w pewnym zakresie ,jak przekroczysz ten zakres(pompa w jakimś skrajnym położeniu) to nie byłbym taki pewien że da radę skorygować aż taką różnicę.Ale niech wypowiedzą się więksi fachowcy bo mogę się mylić

: pn gru 28, 2009 23:53
autor: odzim
ronuch z tego co pamietam to ahu nie ma przepływki z wymiennym lizakiem bo jesli ma to ten pierburg co kolega wyzej wymienił jest o niebo lepszy i tanszy od org boscha a przypomnialem sobie zależne jes to od rocznika chyba od 98 jest juz wymienny lizak

[ Dodano: 28 Gru 2009 22:58 ]
a i jeszcze jedno przepływke mozesz miec sprawna , ale dopuki nie doprowadzisz cisnienia doladowania w turbinie doo normy nie mozna powiedziec nic o przepływce , najpierw cisnienie a potem zajmujemy sie przepływomierzem ,kapewu

[ Dodano: 28 Gru 2009 22:59 ]
013 pokazuje w ahu 3 pozycje

[ Dodano: 28 Gru 2009 23:01 ]
a i wrzucaj logi na forum a nie do siagniecia na kompa bo wiele osób wogóle tego nie otworzy bo wiaomo co tam sie kryje , po to jest forum zeby mozna bylo sobie tu to poogladac bez sicagania , pozdro

: wt gru 29, 2009 10:36
autor: homsky
odzim pisze:a i jeszcze jedno przepływke mozesz miec sprawna , ale dopuki nie doprowadzisz cisnienia doladowania w turbinie doo normy nie mozna powiedziec nic o przepływce , najpierw cisnienie a potem zajmujemy sie przepływomierzem ,kapewu
I tu sie mylisz , bo w tym przypadku nie możemy tak postepować, gdyby ta przepływka cokolwiek mierzyła to owszem , ale ona jest całkowicie "martwa" , ECU wykrywa uszkodzenie przepływki lub brak połaczenia elektrycznego z nią i podstawia wartośc zastępczą masy powietrza 550mg , nawet gdyby turbinka dmuchneła 2bary to dalej masa powietrza bedzie 550mg , a co za tym idzie automatycznie ograniczenie dymienia jest na poziomie 26mg , tyle paliwa to ma SDI więc nie ma sie co dziwic że auto nie idzie.

Najpierw sprawdzamy kablotekę, podmieniamy przepływke , zacznie przepływka mierzyć to i bedzie wiecej paliwa i wieksza dynamika spalin aby napedzic turbinke, która w tej chwili nie może sie pozbierać , nie ma dziwne skoro mamy o 10mg paliwa mniej.