Strona 1 z 1

Temperatura paliwa a praca i moc silnika

: pt gru 18, 2009 22:28
autor: piori
Witam,
Mam pytanie odnośnie wpływu działania podgrzewacza przedstawionego na rysunku na pracę i żywotność silnika.

Obrazek

Zasada działania oczywista, ciepły płyn chłodniczy ogrzewa przepływające paliwo. Jak wiadomo płyn ma temperaturę (przy rozgrzanym silniku) ok. 90 st.
Zastanawiam się czy wysoka temperatura (szczególnie latem) tak ogrzanego paliwa może jakoś niekorzystnie wpłynąć na pompę wtryskową, wtryskiwacze lub sam silnik?

: pt gru 18, 2009 22:35
autor: bongo
piori pisze:Mam pytanie odnośnie wpływu działania podgrzewacza przedstawionego na rysunku na pracę i żywotność silnika.
W nowych silnikach TDI raczej chłodzi się paliwo :bajer:

: sob gru 19, 2009 00:45
autor: anaba255
Jezdze na podobnym podgrzewaczu już ponad rok i nic sie nie dzieje, tylko w mk1 regulacja temperatury wewnątrz samochdu jest poprzez zawór na przewodzie doprowadzajacym płyn do nagrzewnicy, więc latem nie grzeje. W mk2 i wyżej gorący płyn idzie cały czas na nagrzewnicę.
bongo pisze:W nowych silnikach TDI raczej chłodzi się paliwo
Właśnie :chytry: dlaczego, w sumie ciepły ON powinien się lepiej spalać?

: sob gru 19, 2009 01:30
autor: GrzesTM
zimne paliwo powinno chlodzic wtryski, a audi A3 1.9TDI 2008 jest spora chlodnica paliwa

: sob gru 19, 2009 01:35
autor: t0mal
piori, zbędny gadżet, u siebie masz coś takiego, a nawet lepiej, bo podgrzewany jest cały filtr i paliwo w baku :) Jest to dodatkowo znacznie prostsze urządzenie i kosztuje 5zł.