Strona 1 z 1

nagrzewanie silnika passat AVF 130KM

: pt gru 18, 2009 11:53
autor: ronuch
Witam!!! Mam taki problem ze przy -10 po przejechaniu ok 10km, silnik ma zaledwie 60stopni i wystarczy ze stanę na 5 minut i zaraz temp spada! Termostat wykluczam bo obydwa węże od chłodnicy są zimne i ogólnie po ok 15 km nagrzeje sie do 90 stopni! wiem ze mam 3 świece do podgrzewania płynu i sa sprawne bo je mierzyłem tylko nie wiem kiedy powinny sie załączać??
Co jeszcze może mieć wpływ na wolne nagrzewanie??

: pt gru 18, 2009 12:01
autor: Piasek
Wyłącz całkowicie ogrzewanie.
Chłodzenie nagrzewnicy jest tak duże że silnik nie łapie temperatury. Przed odpaleniem wyłącz całkowicie ogrzewanie i zobaczysz że po 3km temp. na wskaźniku osiągnie 50-60 st i wówczas dajesz ogrzewanie na maxa i moment robi się ciepło w kabinie.
Ja przy dzisiejszych -14 st u nas 70 st uzyskałem po 3,5km. W momencie kiedy zaraz po rozruchu wychłodzonego po nocy silnika i pojazdu ustawiam na maxa to po 9-10km non-stop jazdy 80-90km/h silnik dopiero 70-80 st łapie. Na 90-tkę potrzeba jeszcze chwilkę.

: sob gru 19, 2009 11:38
autor: ronuch
oki jutro to przetestuje! A masz esp u siebie?? chodzi mi o to czy tez przygasaja ci swiatla jak sie wlancza?

: sob gru 19, 2009 11:47
autor: Piasek
W 307-ce mam, ale absolutnie nic nie przygasa.

: sob gru 19, 2009 11:50
autor: homsky
ronuch pisze: A masz esp u siebie?? chodzi mi o to czy tez przygasaja ci swiatla jak sie wlancza?
Nic nie przygasa

: sob gru 19, 2009 12:01
autor: ronuch
to co słabe ładowanie czy gdzie szukać przyczyny? Dodam ze widoczne to było dopiero po ciemku na sniegu!

: sob gru 19, 2009 12:25
autor: Piasek
Nie sądzę aby pompa ABS`u czy sprzężony z nią kalkulator ESP pobierały aż tyle prądu aby światła przygasały...

: sob gru 19, 2009 14:59
autor: Byku21
Zawsze przygasną światła,nawet jak otwierasz szybę czy klimę włączasz to na chwilę przygasną i to w każdym aucie,bo duży pobór prądu w danym momencie występuje...

: ndz gru 20, 2009 12:52
autor: ronuch
a z nagrzwaniem dalej coś jest nie tak - dzis -13 przejechałem 9km bez ogrzewania było 60 stopni po ok 14 km prawie 90 stopni i włączyłem lekki nawiew i temperatura zaraz spadła do 70 - kiedy powinny sie załączać świece w obiegu wody??

: ndz gru 20, 2009 16:14
autor: research1
Piasek pisze:Nie sądzę aby pompa ABS`u czy sprzężony z nią kalkulator ESP pobierały aż tyle prądu aby światła przygasały...
A właśnie wczoraj sprawdzałem jak to jest i okazuje się że jednak światła przygasają na sekundę gdy włącza się jakiś układ. U mnie przygasało zarówno gdy ABS się włączał jak i EDS i ASR.

: pn gru 21, 2009 00:44
autor: ronuch
research1 pisze:Piasek napisał/a:
Nie sądzę aby pompa ABS`u czy sprzężony z nią kalkulator ESP pobierały aż tyle prądu aby światła przygasały...

A właśnie wczoraj sprawdzałem jak to jest i okazuje się że jednak światła przygasają na sekundę gdy włącza się jakiś układ. U mnie przygasało zarówno gdy ABS się włączał jak i EDS i ASR.
to mnie trochę uspokoiłeś!!! A jak z nagrzewaniem silnika u Ciebie?? ASZ to prawie to samo co AVF!

: pn gru 21, 2009 04:01
autor: research1
Przy ostatnich mrozach aby uzyskać temperaturę 90 stopni potrzebuję około 15km (przy włączonym ogrzewaniu) ale nawet gdy silnik osiągnie już 90 stopni a zatrzymam się np. na światłach to temperatura momentalnie schodzi na 75-80stopni (przy puszczonym na maxa ogrzewaniu). Tak już jest w tych silnikach że nie produkują one dużo ciepła :grin:

: pn gru 21, 2009 11:02
autor: marcin999
Oczywiście że światła przygasają. Samochod to nie elektrownia, więc musi przygasnąc jak włącza się dodatkowy odbiornik, a że zauważycie to tylko w nocy i to nie wszyscy to inna sprawa.

[ Dodano: 21 Gru 2009 10:03 ]
research1, Też tak mam:/ zastanawiam się czy przysłonienie chlodnicy coś pomoże, pomimo ze mam nowy termostat.

: pn gru 21, 2009 22:15
autor: ronuch
grzebałem dziś trochę w aucie i mam spaloną jedna świece w podgrzewaczu płynu - jedna świeca może aż tak wpływać na nagrzewanie auta?? jakie tam są świece??