Strona 1 z 2
Odpalanie z rana - blad krytyczny - kontrolka oleju
: czw gru 17, 2009 09:05
autor: marcelvw
Witam, od kilku dni (dokladnie od nadejscia mrozow) wystepuje nastepujacy problem podczas odpalania auta z rana. Dodam ze stoi na dworzu.
Po odpaleniu zapala sie i mruga czerwona kontrolka od oleju, dodatkowo wystepuja 3 sygnaly ostrzegawcze. Poziom oleju w aucie jest ok.
Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie sytuacja lubi sie powtorzyc (gora 2 razy).
Dzisiejszego poranka za 3cim odpaleniem blad nie wystapil. Nie czuje zadnych zmian w pracy silnika. Sytuacja ta wystepuje wylacznie z rana.
Silnik AHF
z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam
: czw gru 17, 2009 09:12
autor: gregoryb1
Ja tak miałem jak rozrusznik miał za cięzko.
Musiałem pokrecic dłuzej jak był zapowietrzony po tym jak filtr sie zapchał i po kilku próbach kręcenia własnie zapaliła sie kontrolka oleju i sygnał dzwiekowy.
Moje auto tez stoi pod chmurka i jak jest bardzo zimno to pierwsze kręcenie jest takie wolniejsze niz normalnie
: czw gru 17, 2009 09:44
autor: Piasek
marcelvw jaki olej masz wlany w silnik ?
Być może to wina "kiepskiego" lub najzwyczajniej w życiu przepracowanego oleju w silniku...
: czw gru 17, 2009 09:55
autor: marcelvw
olej to shell helix, wiec chyba nie najgorszy
wymieniany jakies 3 tys. km temu
gregoryb1, jaki filtr sie zapchal?
: czw gru 17, 2009 10:45
autor: PABLOMIX
Wczoraj też tak miałem przy -5,5 st., silnik odpalił za 1 razem, zapaliła się kontrolka od oleju i migała a na wyświetlaczu pojawił się jakiś napis po niemiecku przemiennie z wielkim napisem STOP do tego były gongi akustyczne. Zgasiłem silnik i uruchomiłem jeszcze raz i było już okej. Podejrzewam że to wina oleju, gęstnieje przy niskich temp. i czujnik odczytuje jak brak oleju - tak mi się wydaje. Silnik zalany mam olejem Castrol norma 505.01

: czw gru 17, 2009 11:49
autor: gregoryb1
filtr paliwowy zapchał sie w pare dni po zakupie auta i po jego wymianie musiałem troche pokręcic zanim całośc odpowietrzyłem
: czw gru 17, 2009 12:25
autor: grandi
jaki to olej pelen pol syntetyk
: czw gru 17, 2009 13:34
autor: marcelvw
Shell Helix Plus 10W-40
półsyntetyczny
: czw gru 17, 2009 16:30
autor: PABLOMIX
U mnie problem się przed chwilą powtórzył -11st. lecz się pomyliłem z tą kontrolką

zapala się i miga kontrolka od temperatury silnika, o co chodzi ?
: czw gru 17, 2009 17:45
autor: xplo
Miałem tak samo jak miałem problem z klapą gaszącą i dłużej piłowałem próbując na marne aby odpalił. Olej oczywiście był. Tak jak mówicie jeśli dobrze pamiętam to było Oil Pressure coś tam i STOP. Widocznie jak się dłużej kręci rozrusznikiem to takie coś wychodzi.
: pt gru 18, 2009 10:54
autor: szawełło
PABLOMIX pisze:U mnie problem się przed chwilą powtórzył -11st. lecz się pomyliłem z tą kontrolką

zapala się i miga kontrolka od temperatury silnika, o co chodzi ?
Sprawdz jaki masz płyn w chłodnicy (zeby nie zamarzał

) i czy jest stan w zbiorniczku wyrównawczym ,
: pt gru 18, 2009 11:53
autor: PABLOMIX
poziom płynu jest prawidłowy wymieniany ze 3 miesiące temu razem z rozrządem, mech sprawdzał temp. zamarzania (-27 st.) więc wsio ok.
: pt gru 18, 2009 13:27
autor: szawełło
Rozumiem że na rozgrzanym silniku problem znika .Zrób test -jak ci zniknie ten alarm wykręć korek zbiorniczka wyciąg i popatrz czy pojawił się ten sam alarm --jeżeli tak to mrozik może robić na wtyczce jakieś zwarcie --- moje zdanie
: pt gru 18, 2009 14:12
autor: PABLOMIX
szawello pisze:Rozumiem że na rozgrzanym silniku problem znika .Zrób test -jak ci zniknie ten alarm wykręć korek zbiorniczka wyciąg i popatrz czy pojawił się ten sam alarm --jeżeli tak to mrozik może robić na wtyczce jakieś zwarcie --- moje zdanie
Tak, na rozgrzanym silniku problem znika. Ale godzine temu zapalałem przy -12 st. i już było ok. Tak jak piszesz pewnie mrozik robi swoje gdzieś we wtyczce, ale pocieszające jest to że zapala idealnie za pierwszym razem
