Odpalanie z rana - blad krytyczny - kontrolka oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Odpalanie z rana - blad krytyczny - kontrolka oleju

Post autor: marcelvw » czw gru 17, 2009 09:05

Witam, od kilku dni (dokladnie od nadejscia mrozow) wystepuje nastepujacy problem podczas odpalania auta z rana. Dodam ze stoi na dworzu.

Po odpaleniu zapala sie i mruga czerwona kontrolka od oleju, dodatkowo wystepuja 3 sygnaly ostrzegawcze. Poziom oleju w aucie jest ok.

Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie sytuacja lubi sie powtorzyc (gora 2 razy).

Dzisiejszego poranka za 3cim odpaleniem blad nie wystapil. Nie czuje zadnych zmian w pracy silnika. Sytuacja ta wystepuje wylacznie z rana.

Silnik AHF

z gory dzieki za pomoc

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 09:06 przez marcelvw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » czw gru 17, 2009 09:12

Ja tak miałem jak rozrusznik miał za cięzko.
Musiałem pokrecic dłuzej jak był zapowietrzony po tym jak filtr sie zapchał i po kilku próbach kręcenia własnie zapaliła sie kontrolka oleju i sygnał dzwiekowy.

Moje auto tez stoi pod chmurka i jak jest bardzo zimno to pierwsze kręcenie jest takie wolniejsze niz normalnie
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 09:14 przez gregoryb1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw gru 17, 2009 09:44

marcelvw jaki olej masz wlany w silnik ?
Być może to wina "kiepskiego" lub najzwyczajniej w życiu przepracowanego oleju w silniku...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » czw gru 17, 2009 09:55

olej to shell helix, wiec chyba nie najgorszy :)

wymieniany jakies 3 tys. km temu

gregoryb1, jaki filtr sie zapchal?
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 09:56 przez marcelvw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PABLOMIX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 11, 2007 10:35
Lokalizacja: WSC

Post autor: PABLOMIX » czw gru 17, 2009 10:45

Wczoraj też tak miałem przy -5,5 st., silnik odpalił za 1 razem, zapaliła się kontrolka od oleju i migała a na wyświetlaczu pojawił się jakiś napis po niemiecku przemiennie z wielkim napisem STOP do tego były gongi akustyczne. Zgasiłem silnik i uruchomiłem jeszcze raz i było już okej. Podejrzewam że to wina oleju, gęstnieje przy niskich temp. i czujnik odczytuje jak brak oleju - tak mi się wydaje. Silnik zalany mam olejem Castrol norma 505.01 :grin:
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 10:53 przez PABLOMIX, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » czw gru 17, 2009 11:49

filtr paliwowy zapchał sie w pare dni po zakupie auta i po jego wymianie musiałem troche pokręcic zanim całośc odpowietrzyłem
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 11:56 przez gregoryb1, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw gru 17, 2009 12:25

jaki to olej pelen pol syntetyk


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » czw gru 17, 2009 13:34

Shell Helix Plus 10W-40

półsyntetyczny



Awatar użytkownika
PABLOMIX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 11, 2007 10:35
Lokalizacja: WSC

Post autor: PABLOMIX » czw gru 17, 2009 16:30

U mnie problem się przed chwilą powtórzył -11st. lecz się pomyliłem z tą kontrolką :grin: zapala się i miga kontrolka od temperatury silnika, o co chodzi ?



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » czw gru 17, 2009 17:45

Miałem tak samo jak miałem problem z klapą gaszącą i dłużej piłowałem próbując na marne aby odpalił. Olej oczywiście był. Tak jak mówicie jeśli dobrze pamiętam to było Oil Pressure coś tam i STOP. Widocznie jak się dłużej kręci rozrusznikiem to takie coś wychodzi.
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 17:46 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » pt gru 18, 2009 10:54

PABLOMIX pisze:U mnie problem się przed chwilą powtórzył -11st. lecz się pomyliłem z tą kontrolką :grin: zapala się i miga kontrolka od temperatury silnika, o co chodzi ?
Sprawdz jaki masz płyn w chłodnicy (zeby nie zamarzał :hmm: ) i czy jest stan w zbiorniczku wyrównawczym ,



Awatar użytkownika
PABLOMIX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 11, 2007 10:35
Lokalizacja: WSC

Post autor: PABLOMIX » pt gru 18, 2009 11:53

poziom płynu jest prawidłowy wymieniany ze 3 miesiące temu razem z rozrządem, mech sprawdzał temp. zamarzania (-27 st.) więc wsio ok.



Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » pt gru 18, 2009 13:27

Rozumiem że na rozgrzanym silniku problem znika .Zrób test -jak ci zniknie ten alarm wykręć korek zbiorniczka wyciąg i popatrz czy pojawił się ten sam alarm --jeżeli tak to mrozik może robić na wtyczce jakieś zwarcie --- moje zdanie


Ba.........................

;)

Awatar użytkownika
PABLOMIX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 11, 2007 10:35
Lokalizacja: WSC

Post autor: PABLOMIX » pt gru 18, 2009 14:12

szawello pisze:Rozumiem że na rozgrzanym silniku problem znika .Zrób test -jak ci zniknie ten alarm wykręć korek zbiorniczka wyciąg i popatrz czy pojawił się ten sam alarm --jeżeli tak to mrozik może robić na wtyczce jakieś zwarcie --- moje zdanie
Tak, na rozgrzanym silniku problem znika. Ale godzine temu zapalałem przy -12 st. i już było ok. Tak jak piszesz pewnie mrozik robi swoje gdzieś we wtyczce, ale pocieszające jest to że zapala idealnie za pierwszym razem :smoke:
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 14:15 przez PABLOMIX, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości