Strona 1 z 1

Gaśnie po przejechaniu tego samego odcinka trasy

: śr gru 16, 2009 10:41
autor: darekg1
Silnik 1.9TDI 101KM 2003r. . Rano po przejechaniu ok.tego samego odcinka trasy tj ok. 2,5km silnik gaśnie , zapala po dość długim kręceniu i temat się już nie powtaża aż do następnego dnia rano . Wcześniej na wolnych obrotach szarpie silnikiem ale po dodaniu gazu problem znika .

: śr gru 16, 2009 11:02
autor: damiano_mo
może te 2.5 kilometrów jedziesz na paliwie z filtra paliwa. potem długo kręcisz naciągnie paliwa i jedziesz dalej ok. może cofa się paliwo gdzieś, zapowietrza się. kiedyś mój tato miał podobnie. po długim postoju nie mógł zapalić w ogóle. po długim kręceniu dopiero. okazało się że paliwo się cofało i na dodatek wężyk miał mikropęknięcia i zapowietrzał się.

Re: Gaśnie po przejechaniu tego samego odcinka trasy

: pt gru 18, 2009 06:01
autor: grzesoko
Witam w klubie, mam to samo, golf IV, silnik ATD. Jak zrobilo sie zimniej to objawy sie nasilily, auto potrafi nawet zgasnac dwukrotnie po przejechanie pewnego odcinka, a pozniej dlugo trzeba krecic (z dobra minute). Na necie znalazlem podobny przypadek: i gosc opisal, ze wymienil pol auta a winne okazaly sie pompowtryski.
Mi osoboscie mechanior odradzil ich wymiane i kazal sluchac, czy po przekreceniu kluczyka zalacza sie zawsze pompka paliwa w baku (harakterystyczne "buuu" po przekreceniu kluczyka na zaplon). Mowil, ze pompka moze sie tak uszkodzic, ze blokuje przeplyw paliwa.
Rozumiem, ze takie prozaiczne sprawy jak wymiana filtra paliwa sprawdziles ? (ja mam nowy).

[ Dodano: 18 Gru 2009 05:11 ]
Co warto jeszcze dodac, to to, ze auto jak zimne odpala od dotkniecia, nie pokazuje zadnych bledow, a jak juz chwyci temperature, to jezdzi az milo.

: pt gru 18, 2009 07:34
autor: darekg1
Tak w sierpniu robiłem przeglądzik i wymieniłem wszystkie filtry paski itd. A czy w moim autku jest pompa paliwa w baku ? 101KM 2003r. A co to jest taki jakby radiator pod podwoziem paliwo ze zbiornika leci do niego i z niego do filtra ? A może żeczywiście to pompo wtryski bo na wolnych obrotach to jak się zagrzeje to szarpie silnikem i jakby nie na wszystkie gary palił . Dziś rano odpaliłem trzymałem na 2,5 obr. i przyszedł taki moment zaczeły obroty wzrastać spadać ale jakoś prztrzymał i potem już dobrze .

: pt gru 18, 2009 10:38
autor: Sztomel
masz pompę elektryczną w baku a ten radiator to chłodnica paliwa, w Twoim przypadku przyszedł już czas na zrobienie pełnej diagnostyki silnika Vagiem, przy okazji również sprawdzisz sobie jakie sterownik silnika połapał błędy i zawsze diagnoza Vagiem jest najlepszą wskazówką za co się zabrać przy tego typu niedomaganiach niż robić wymianę podzespołów na ślepo.

: pt gru 18, 2009 19:05
autor: grzesoko
I chyba mam winowajce, przy pierwszym odpaleniu nie slychac pompy paliwa, a jak zgasnie to tylko przez ulamek sekundy (normalnie to 3-4 s) jutro jade po nowa i mam nadzieje, ze usterka ustanie.

: sob gru 19, 2009 15:10
autor: darekg1
No witam znowu , no to tak - nie pracowała pompa paliwa w zbiorniku urwana końcówka od środka zbiornika , ALE CO ? Problem jest dalej ten sam po tym samym odcinku trasy czy rozgrzewaniu na postoju na wolnych obrotach jakby nie palił na wszystkie gary trzepie motorem i gaśnie po czym nie da się odpalić . Na filtrze paliwa jest ciśnienie bo jak zdiołem przewód za filtrem to mnie całego zlało . I DALEJ NIE WIEM CO JEST < POMOCY >

[ Dodano: 19 Gru 2009 14:13 ]
Zapomniałem dopisać , gdybym ten punkt krytyczny przetrzymał na wyższych obrotach to by nie zgasł i jak się zagrzeje to mogę odpalać i jeździć .

: sob gru 19, 2009 16:55
autor: grzesoko
poczytaj:
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... 48eb0f1a0b
puenta jest taka, ze pompowtryski ;(
podaj mi na prv namiary na siebie to prownamy dokladnie objawy

: sob gru 19, 2009 19:58
autor: darekg1
grzesoko, gg 13594087 darek gala zapraszam