Strona 1 z 3

Dziwny świst przy przyspieszaniu

: śr gru 16, 2009 07:26
autor: numi19
Witam Panowie otóż od jakiegoś czasu mam pewien problem. Mianowicie przy przyspieszaniu gdy wciskam pedał gazu pojawia sie dosyć wyrażny świst(gwizd)
(nie jest to normalny świst od turbiny) takie piszczenie nie wiem jak dokładnie to nazwać. Natomiast zauważyłem tez, że jeżeli przyspieszam bardzo powoli wtedy tego nie slychać. Jest to słyszalne tylko podczas przyspieszanie niezależnie od biegu i pojawia się od okolo 1400/obr do momentu kiedy zmienie bieg na wyższy i przygazuje ponownie. Gdy puszcze gaz i wciskam go bardzo powoli ustepuje. Na luzie to nie wystepuje moge go krecic i słychac tylko zwykły swist turbinki. Zaznaczam że nie występują żadne spadki mocy, żadne kopcenie, nic z tych rzeczy. (Turbo było kompletnie regenerowane jakieś pół roku temu i do tej pory wszystko jest ok) Dziwna sprawa więc może któryś z Panów miał coś podobnego a nie chciałbym aby stało się coś poważnego.
Z góry dziękuje i Pozdrawiam.

: śr gru 16, 2009 08:53
autor: waldeklubon
Sprawdz polączenia węży powietrza od ic do turbo.

: śr gru 16, 2009 09:01
autor: kolco11
miałem podobny problem w 1,6 benzyna i okazało sie że przewód gumowo plastikowy wychodzacy z kolektora dolotowego silnika do maglownicy wspomagania hamulców jest popękany ,wymieniłem i problem znikł ,uważaj przy silniku nie urwij króćca chyba że nie jest plastikowy

: śr gru 16, 2009 17:15
autor: Tekilus
sprawdz egr, a jak nie to może być łącznik elastyczny przed kolektorem troche dziurawy i moze takie odgłosy wyprowadzac. ten lacznik mozna latwo sprawdzic: przy odpalonym silniku dodawac gazu i patrzec sie czy nie wydobywa sie jakis dym(najlepiej to zrobic w kanale). to sa moje sugestie

: śr gru 16, 2009 18:48
autor: MD2
polacze sie do tematu, u mnie sprawa wyglada podobnie - charakterystyczny świst, gwizd, syczenie itp przy dodawaniu gazu. Dodatkowo załapałem notlauf. Wziołem go na kompa i blad 17965 - przekroczona granica doladowania. Mysle se moze N75 - pomierzylem go miernikiem i 16,1 ohma i 12,1V wiec OK (jednak nie czysciłem go). No to moze jakas nieszczelność. Z braku warunkow do głębszych ogledzin silnika (ASZ) i turbawki zajechalem do "fachmana" i mowie mu co i jak. Odstawilem auto na jeden dzien. Zajezdzam i gadam z nim - mowi ze wymienil jeden przewod gumowy bo byl juz sparcialy i ze przeczyscił (popsikal WDkiem) "sztange" (zawor przy turbinie ktory reguluje cisnienie doladowania) i ją troche rozruszał i ze przegonil auto i jak narazie wszystko OK - zero błedów.
Ale ten charakterystyczny dzwiek dalej jest i ewidentnie dobiega z turbiny. Hmmmm... wiec gada ze pewnie turbinka dogorywa i mowi papa i ze poki co mam dalej jezdzic :chytry: a jak padnie to do wymiany :grin: . Co o tym sadzicie?

Sprubuje zrobic jeszcze logi dynamiczne ale to dopiero kolo soboty

: śr gru 16, 2009 21:00
autor: spiewak
Tak jak wspomniał waldeklubon - nieszczelność w dolocie i zapewne w miejscu które wskazał.

: śr gru 16, 2009 22:06
autor: lewy2435
przejrzyj dobrze gumowe węze od dolotu.też tak miałem.dziura na palec była :green_fuck:

: śr gru 16, 2009 22:13
autor: PinkFloyd
Jak turbina VNT15 gania na ciśnienieniu zadanym ponad 1,15 bara ( po programie ) lub ma zatarte kierownice i więkrze ciśnienie lub lata blisko notlaufu własnie w związku z zatartymi kierownicami gwizd na pełnym bucie jest wtedy dobrze słyszalny

: pn gru 21, 2009 21:19
autor: acid85
witam, mam od niedawna podobny problem, jak przyspieszam to po stronie pasazera slychac jakby swist tak od ok 1600-1800 do momentu kiedy puszcze gaz zeby zmienic bieg. na biegu jalowym przy gazowaniu tego nie slychac. stad mialbym pytanie do autora tematu czy udalo mu sie rozwiazac problem i co bylo przyczyna. opinie innych tez beda cenne. pobieżnie wzrokowo posprawdzalem weze i nic niepokojacego nie zauwzylem.

: pn gru 21, 2009 22:08
autor: italiano_83
witam, mam od niedawna podobny problem, jak przyspieszam to po stronie pasazera slychac jakby swist tak od ok 1600-1800 do momentu kiedy puszcze gaz zeby zmienic bieg. na biegu jalowym przy gazowaniu tego nie slychac. stad mialbym pytanie do autora tematu czy udalo mu sie rozwiazac problem i co bylo przyczyna. opinie innych tez beda cenne. pobieżnie wzrokowo posprawdzalem weze i nic niepokojacego nie zauwzylem.
Nieszczelność :bajer: Zobacz dobrze na węże od turbo do ic i od ic do kolektora..
Jak mi się opaska zsunęła z ic to właśnie podczas przyspieszania kiedy turbo zaczynało efektywnie dmuchać, było słychać taki świst-szum .. Sprawdź czy opaski są na swoim miejscu, czasami potrafi się zsunąć i wszystko na pierwszy rzut oka wygląda ok :chytry:
Będzie to widać bo opaski odciskają się na wężach dość wyraźnie..
acid85 pisze:na biegu jalowym przy gazowaniu tego nie slychac.
Bo turbo na biegu jałowym nie wytwarza tak dużego ciśnienia jak pod obciążeniem podczas jazdy..

: wt gru 22, 2009 16:19
autor: acid85
dzisiaj dałem znajomemu mechanikowi auto na wymianę termostatu, płynu chłodniczego i świec, wiec powiedziałem żeby dokładniej przejrzał wszystkie węże i połączenia wiec myślę ze do jutra powinno się wszystko wyjaśnić

: czw gru 24, 2009 21:34
autor: MD2
zrobilem logi i za kazdym razem wchodzil w notlaufa
logi 003
0.01 1680 775.0 744.8 4.8
,0.40 1764 850.0 833.0 4.8
,0.79 1848 850.0 1122.1 4.8
,1.19 1974 850.0 1249.5 4.8
,1.59 2100 850.0 1151.5 4.8
,1.99 2205 850.0 1112.3 4.8
,2.40 2331 850.0 1082.9 4.8
,2.80 2457 850.0 1087.8 4.8
,3.19 2562 850.0 1082.9 4.8
,3.60 2667 850.0 1078.0 4.8
,3.99 2793 850.0 1078.0 4.8,
,4.39 2898 850.0 1073.1 4.8
,4.79 3003 850.0 1068.2 4.8
,5.19 3108 850.0 1058.4 4.8
,5.59 3213 850.0 1048.6 4.8
,5.99 3297 850.0 1048.6 4.8
,6.39 3381 850.0 1043.7 4.8
,6.79 3486 850.0 1033.9 4.8
,7.19 3570 850.0 1009.4 4.3
,7.59 3654 850.0 980.0 4.8
,7.99 3738 850.0 994.7 4.8
,8.39 3801 850.0 1004.5 4.8
,8.79 3885 850.0 989.8 4.8
,9.19 3948 850.0 989.8 4.8
,9.59 4032 850.0 984.9 4.8
,9.99 4095 850.0 970.2 4.8
,10.39 4158 850.0 960.4 4.8
,10.79 4221 850.0 950.6 4.8
,11.19 4284 850.0 940.8 4.8
,11.59 4347 850.0 921.2 4.8
,11.99 4389 850.0 921.2 4.8
,12.39 4431 850.0 901.6 4.8
,12.79 4473 850.0 891.8 4.8
,13.19 4431 850.0 891.8 4.8
,13.60 4431 850.0 583.1 4.8

logi 008
,0.35 2016 69.7 54.9 58.7,,,,,,,,,,
,0.75 2163 69.7 53.8 58.2,,,,,,,,,,
,1.15 2310 69.7 53.0 57.6,,,,,,,,,,
,1.55 2457 69.7 52.4 57.1,,,,,,,,,,
,1.95 2604 69.5 51.9 56.5,,,,,,,,,,
,2.35 2730 68.9 51.3 55.7,,,,,,,,,,
,2.73 2856 68.4 51.1 55.2,,,,,,,,,,
,3.13 2982 67.8 50.8 54.9,,,,,,,,,,
,3.53 3108 67.3 50.5 54.6,,,,,,,,,,
,3.93 3213 67.0 50.0 54.6,,,,,,,,,,
,4.33 3297 66.7 49.7 54.6,,,,,,,,,,
,4.73 3423 66.2 49.4 54.6,,,,,,,,,,
,5.13 3528 65.9 49.1 54.4,,,,,,,,,,
,5.53 3612 65.6 48.6 53.3,,,,,,,,,,
,5.93 3717 65.3 48.0 53.3,,,,,,,,,,
,6.33 3801 65.1 47.8 53.5,,,,,,,,,,
,6.73 3885 64.8 47.5 53.3,,,,,,,,,,
,7.13 3969 64.2 46.9 52.7,,,,,,,,,,
,7.53 4074 64.0 46.4 52.4,,,,,,,,,,
,7.93 4137 63.7 45.6 51.3,,,,,,,,,,
,8.33 4221 63.4 44.5 50.8,,,,,,,,,,
,8.73 4305 62.9 43.4 50.2,,,,,,,,,,
,9.13 4368 62.6 42.0 48.9,,,,,,,,,,
,9.55 4452 62.3 40.4 47.8,,,,,,,,,,
,10.38 4431 0.0 40.6 27.2,,,,,,,,,,
,10.77 4158 0.0 44.7 26.6,,,,,,,,,,

logi 011
,0.01,1575,1305.6,1193.4,37.9,,,,,,,,,,
,0.79,1659,2162.4,1521.0,27.1,,,,,,,,,,
,1.19,1722,2203.2,1801.8,50.2,,,,,,,,,,
,1.59,1806,2264.4,2234.7,57.4,,,,,,,,,,
,1.99,1932,2295.0,2609.1,76.5,,,,,,,,,,
,2.39,2037,2325.6,2889.9,94.4,,,,,,,,,,
,2.79,2163,2335.8,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,3.19,2247,2346.0,2983.5,94.0,,,,,,,,,,
,3.59,2352,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,3.99,2457,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,4.39,2541,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,4.79,2646,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,5.19,2730,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,5.59,2814,2346.0,2983.5,67.3,,,,,,,,,,
,5.99,2877,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,6.39,2940,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,6.79,3024,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,7.19,3129,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,7.59,3192,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,7.99,3276,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,8.39,3339,2346.0,2983.5,94.4,,,,,,,,,,
,8.79,3360,2346.0,2983.5,92.4,,,,,,,,,,
,9.19,3381,2346.0,2983.5,92.4,,,,,,,,,,
,9.59,3381,2346.0,2714.4,92.4,,,,,,,,,,
,9.99,3402,2346.0,2141.1,92.4,,,,,,,,,,
,10.39,3423,2346.0,1439.1,92.4,,,,,,,,,,
,10.79,3423,2346.0,1205.1,92.4,,,,,,,,,,
,11.19,3444,2346.0,1134.9,92.4,,,,,,,,,,
,11.59,3465,2346.0,1111.5,92.4,,,,,,,,,,
,11.99,3465,2346.0,1099.8,92.4,,,,,,,,,,
,12.39,3486,2346.0,1111.5,92.4,,,,,,,,,,
,12.79,3486,2346.0,1111.5,92.4,,,,,,,,,,
,13.19,3528,2346.0,1111.5,92.4,,,,,,,,,,
,13.59,3507,2346.0,1123.2,92.4,,,,,,,,,,
,13.99,3549,2346.0,1123.2,92.4,,,,,,,,,,
,14.39,3549,2346.0,1123.2,92.4,,,,,,,,,,
,14.79,3570,2346.0,1123.2,92.4,,,,,,,,,,
,3.17,3675,2346.0,2152.8,68.1,,,,,,,,,,
,3.57,3759,2346.0,2164.5,67.3,,,,,,,,,,
,3.97,3843,2335.8,2176.2,68.5,,,,,,,,,,
,4.37,3927,2325.6,2187.9,68.1,,,,,,,,,,
,4.77,4032,2315.4,2211.3,68.5,,,,,,,,,,
,5.15,4116,2295.0,2211.3,67.3,,,,,,,,,,
,5.55,4179,2274.6,2199.6,66.5,,,,,,,,,,
,5.95,4263,2254.2,2187.9,66.1,,,,,,,,,,
,6.35,4347,2223.6,2176.2,64.9,,,,,,,,,,
,6.75,4410,2182.8,2164.5,65.7,,,,,,,,,,
,7.15,4473,2162.4,2141.1,65.7,,,,,,,,,,

czy problem jest po stronie zapieczonych kierownic?

: pt gru 25, 2009 21:53
autor: leon79
Turbo przeładowuje o ponad pół bara. Kiery zapieczone.

: sob gru 26, 2009 10:25
autor: MD2
dzieki za odpowiedz,
a mozecie powiedziec cos o o logach 003 i 008 bo wydaje mi sie ze najlepsze nie sa - co jest nie tak?
z gory dzieki za odpowiedz i okazana pomoc